SuPerin puheenjohtajaehdokkaat Helsingissä keskiviikkona 2. syyskuuta

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin liittohallituksen sekä edustajiston puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat valitaan liittokokouksessa 15.–16. syyskuuta. Liiton ja liittohallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2020–2024 ovat ehdolla Anne Heiskanen ja Silja Paavola. Liiton varapuheenjohtajaksi on ehdolla Jaana Dalén. Ehdokkaat vierailevat keskiviikkona 2. syyskuuta Helsingissä ja tapaavat alueen superilaisia.

SuPerin puheenjohtajaehdokkaat

Anne Heiskanen

• SuPerin edustajiston jäsen, pääluottamusmies ja SuPer-opo
  • Työskentelee lähihoitajana kuntoutuksen ja hoivan yksikössä Iisalmessa
  • Koulutukseltaan lähihoitaja ja opiskelee työn ohessa hallintotieteitä Lapin yliopistossa

Silja Paavola

• SuPerin puheenjohtaja vuodesta 2012, SuPerin liittohallituksen ja työvaliokunnan jäsen vuosina 2008–2012
  • Työskennellyt muun muassa Helsingin kaupungin palveluksessa eri työpisteissä ja toiminut Helsingin kaupungin pääluottamusmiehenä vuosina 2007–2012
  • Koulutukseltaan apuhoitaja

SuPerin varapuheenjohtajaehdokkaat

Jaana Dalén

• SuPerin varapuheenjohtaja, SuPerin liittohallituksessa vuodesta 2008, pääluottamusmies
  • Työpaikka Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin aikuisten tehohoito-osastolla
  • Koulutukseltaan perushoitaja

Haastattelut:

Emme järjestä tiedotustilaisuutta koronatilanteen vuoksi. Median edustajat voivat sopia haastatteluista suoraan ehdokkaiden kanssa turvavälit huomioiden.

Anne Heiskanen, p. 050 514 7778
Silja Paavola, p. 050 527 5085
Jaana Dalén, p. 050 369 9991

SuPeriin kuuluu 90 000 sosiaali- ja terveys- sekä kasvatusalan ammattilaista, jota työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Anne Heiskanen (kuvaaja: Anssi Viljakainen)
Silja Paavola (kuvaaja: Kari Hulkko)
Jaana Dalén (kuvaaja: Suvi Elo)

SuPerin Paavola: Hyvä työturvallisuus suojaa myös potilaita ja asiakkaita17.9.2020 06:50:00 EESTTiedote

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola toivoo epidemiatilanteissa viranomaisilta nopeita, yksiselitteisiä ohjeita, että hoitajat voivat suojata itsensä ja hoidettavansa. Koronapandemia on osoittanut konkreettisesti, kuinka suuri merkitys on sillä, että myös henkilöstön turvallisuudesta huolehditaan. Maailman terveysjärjestö WHO:n perustamaa Maailman potilasturvallisuuspäivää vietetään toista kertaa 17. syyskuuta ajankohtaisella aiheella ”Henkilöstön turvallisuus on potilas- ja asiakasturvallisuutta.”