Supermarsu lentää Tampereelle!

Pörröinen ja tiedostava supersankari lentää uuden Supermarsu 2 -elokuvan myötä Tampereelle. Ennen ensi-iltaa Supermarsun voi bongata kaupungin näyteikkunoista ja sankari nähdään tulevana kesänä myös Pyynikin kesäteatterissa. Ensi-ilta on luvassa syksyllä Tampere-talossa ja syyslomalla vietetään Supermarsu-päivää Vapriikissa.

Suositun kirjasarjan supertähti saapuu Tampereelle ja kaupungissa ollaan innokkaina ottamaan mainio marsu vastaan. Paljon mukavaa tekemistä on jo suunniteltu aiheen tiimoilta pienille ja isommillekin supersankareille.

– On hienoa tuoda Supermarsu 2 -elokuva Tampereelle. Leffasta toteutetaan merkittävä osa manselaisvoimin, mutta erityistä on nähdä ikoninen Näsinneula Marsujen komentokeskuksena. Yhteistyö huipentuu elokuvan maailman ensi-iltaan, joka pidetään juhlavasti Tampere-talossa tulevana syksynä, kertoo Supermarsu 2 –elokuvan vastaava tuottaja Marko Talli tuotantoyhtiö Yellow Film & TV:ltä.

– Tampere on tunnetusti loistava paikka supersankareiden päämajoille. Lisäksi Tampereelta on Supermarsulla toimivat lentoyhteydet pelastushommiin joka puolelle maailmaa, lisää Supermarsun luoja, kirjailija Paula Noronen.

– Supermarsuun liittyvät tuotteet ja tapahtumat ovat täysin uusia ja houkuttelevat lapsiperheitä Tampereelle ja viipymään entistä pidempään. Maailmalla on hyviä esimerkkejä siitä, kuinka tuotantoja hyödynnetään matkailussa, ja lisäksi ne muokkaavat ihmisten mielikuvia kaupungeista. Hyödynnämme tulevaisuudessakin elokuvia ja sarjoja Tampereen tuotteiden ja palveluiden kehityksessä sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Tämä kokonaisuus on onnistunut saumattomalla yhteistyöllä Film Tampereen ja yritysten kanssa, sanoo kumppanuus- ja markkinointijohtaja Noora Heino Visit Tampereesta.

Bongaa marsu!

Supermarsu viihtyy mainiosti Pyynikin kansallismaisemassa, joten sankari on päättänyt esiintyä Pyynikin kesäteatterissa parikymmentä kertaa heinä- ja elokuun aikana. Koko perheen hauska ja ihan pikkuisen jännittäväkin seikkailu Supermarsu ja vieraat viemäristä saa ensi-iltansa 28.6.

– Supermarsu on lastenkulttuurin kuumimpia nimiä tällä hetkellä. Pyynikillä hänellä on loistavat puitteet seikkailla sydämensä kyllyydestä, toteaa Pyynikin kesäteatterin johtaja Kai Hintsanen.

Tampere Tunnetuksi ry järjestää tulevana kesänä yhdessä elokuvan tuotantoyhtiön kanssa Supermarsu-bongauskisan yritysten näyteikkunoissa. "Supermarsun kesäpäivä Tampereella" on jatkumo onnistuneelle ja pidetylle Kaunein Jouluikkuna -kampanjalle. Bongauskisa alkaa 7. kesäkuuta ja jatkuu heinäkuun loppuun.

On innostavaa, että olemme yhdessä löytäneet monelle yritykselle sopivan ja koronatilanteen huomioivan yhteiskampanjaidean. Supermarsu-seikkailu Tampereen katukuvassa on kivaa tekemistä, joka toivottavasti luo monia hyviä muistijälkiä Tampereesta, toteaa Tampere Tunnetuksi ry:n toiminnanjohtaja Riikka Töytäri.

Lisää mukavaa on luvassa syksyllä, kun Tampere-talossa juhlitaan 3. lokakuuta Supermarsu 2 -elokuvan maailmanensi-iltaa. Maailmanensi-ilta nähdään Tampere-talon Isossa salissa ja samalla päästään tapaamaan itse Supermarsua ja uuden elokuvan tekijöitä sekä kuulemaan Tampere Filharmonian elokuvaan nauhoittamaa musiikkia. Tampere-talon aulassa pääsee puolestaan kurkistamaan uuden elokuvan kulisseihin Supermarsu 2:n making of -valokuvanäyttelyssä. Tilaisuuden yllätysjuontaja paljastetaan myöhemmin. Elokuvan maailmanensi-ilta tulee myyntiin keskiviikkona 12.5.

Syyslomaviikolla taas Vapriikissa järjestetään Supermarsun museopäivä. Silloin kaikki innokkaat marsufanit voivat osallistua luontoaiheisiin työpajoihin ja opastuksiin luonnontieteellisessä museossa.

Lue lisää Supermarsu 2 –elokuvasta.

Marko Talli
Yellow Film & TV