Suuren suosion saaneet villieläinkuvat huutokaupataan SOS-Lapsikylän hyväksi

22-vuotias Ossi Saarinen on tullut tutuksi hellyttävistä eläinkuvistaan, joista valtaosa on taltioitu Helsingissä ja Etelä-Suomen kaupunkimetsissä. Ossin Soosseli-instagram-tilillä on jo yli 187 000 seuraajaa. Helsinki Wildlife by Soosseli -näyttelyllä Radisson Blu Plaza Hotel ja Ossi Saarinen halusivat tehdä näkyväksi suomalaisen luonnon ainutlaatuisuuden. Samalla haluttiin tarjota kansainvälisille matkustajille mahdollisuus tutustua pääkaupunkiseudun monipuoliseen eläimistöön.
- Ossin eläinkuvista ovat nauttineet sekä kotimaiset että ulkomaiset vierailijat. Ihmisille on ollut suuri yllätys, kuinka rikas luonnonvarainen eläimistö meillä vilisee ihan kaupungin keskustan läheisyydessä. Eläimiä on joka puolella, vaikket niitä näekään. Ulkomaisille vieraille näyttely on tarjonnut ainutlaatuisen ikkunan suomalaiseen luontoon, joka onkin yksi Suomen keskeinen vetovoimatekijä ja matkailuvaltti, iloitsee Radisson Blu Plaza Hotelin hotellinjohtaja Saija Syväjärvi.
Ossi Saarisen rakastetuimmat eläinkuvat, kaikkiaan 15 teosta, kaupataan hyväntekeväisyyshuutokaupassa, joka järjestetään Plaza Restaurantissa maanantaina 30.9.2019 klo 18 alkaen. Tilaisuuteen on vapaapääsy, ja se soveltuu erinomaisesti myös aloitteleville huutokauppakävijöille.
- Kuvat on painettu suomalaiselle puumateriaalille, joten niiden kautta saa konkreettisestikin kosketuksen luontoon. Kaikki huutokaupan kautta saatavat myyntituotot lahjoitetaan SOS-Lapsikylän Suomen organisaatiolle, sanoo Saija Syväjärvi.
- Olemme iloisia, että olemme yhdessä Plazan kanssa löytäneet uudenlaisia ja kiehtovia tapoja tehdä yhteistyötä lasten hyväksi, sanoo SOS-Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.
Radisson Hotel Groupilla on maailmanlaajuinen yhteistyösopimus SOS Children’s Villages -järjestön kanssa.
Lisätietoja:
Saija Syväjärvi, Hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza Hotel, saija.syvajarvi@radissonblu.com, p. 050 388 3560
Annemi Usva-Vänttinen, yritysyhteistyöpäällikkö, SOS-Lapsikylä, annemi.usva-vanttinen@sos-lapsikyla.fi, p. 040 046 5020
Lisätietoja hyväntekeväisyyshuutokaupasta:
Aika: Maanantai 30.9. klo 18.00
Paikka: Radisson Blu Plaza Hotel, Plaza Restaurant, Mikonkatu 23
- Huutokaupassa myydään 15 kpl suositun Instagram taiteilijan Ossi Saarisen, #soosseli, lähimetsien eläinvalokuvatauluja, jotka ovat olleet esillä Helsinki Wildlife by Soosseli -näyttelyssä Radisson Blu Plaza Hotelissa
- Huutokaupan tuotto lahjoitetaan SOS-Lapsikylän Suomen organisaatiolle lyhentämättömänä
- Ostaja voi maksaa taulun paikan päällä kortilla tai käteisellä
Plaza Restaurant: https://www.plazarestaurant.fi
Ossi Saarisen Instagram: https://www.instagram.com/soosseli/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tuija Heikkilä, ravintolapäällikkö, Radisson Blu Grand Hotel Tammer, tuija.heikkila@radissonblu.com, p. 045 2770129
Liput Pariisin taivaan alla -konserttiin ja juhlabrunssille ovat myynnissä Teatterikesän lipunmyynnissä ja Lippu.fi-palvelussa.
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 9–17
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, sekä Country Inn & Suites by Radisson. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia ja neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotellin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.
SOS-Lapsikylä tekee lastensuojelutyötä kautta maailman. Tavoitteena on tarjota turvallinen lapsuus, jonka jokainen lapsi ansaitsee. SOS-Lapsikylän ensisijaisena tavoitteena on tukea lapsia ja perheitä niin, että lapset voivat elää omassa kodissaan. Silloin, kun tämä ei ole mahdollista, SOS-Lapsikylä tarjoaa lapselle mahdollisuuden kasvaa sijaisperheessä. Vuonna 2018 Suomen organisaatio mahdollisti yli 200 lapselle sijaiskodin ja lähes 600 lasta sai muita lastensuojelupalveluita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
ABC-ketju vastaa kuljetusalan tarpeisiin – tankkaus- ja latauspisteitä myös raskaalle ammattiliikenteelle vuoden 2026 aikana4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
ABC-ketju laajentaa polttoneste- ja latausliiketoimintaansa raskaan ammattiliikenteen tarpeisiin. Ketju haluaa vahvistaa asemaansa valtakunnallisesti kattavana liikennepalveluiden tarjoajana sekä sähköisen liikenteen edistäjänä.
SOK:n hallitus vuodelle 2026 on valittu3.12.2025 11:38:50 EET | Tiedote
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan hallintoneuvosto on valinnut SOK:n hallituksen vuodelle 2026. Hallituksen kokoonpanoon tuli yksi henkilövaihdos.
Suomalainen menestysresepti -ohjelman finalistit on valittu – nämä ruokainnovaatiot kilpailevat voitosta2.12.2025 21:00:00 EET | Tiedote
Suomalaisen menestysresepti -kilpailun seitsemännen tuotantokauden voitosta, ykköslanseerauksesta ja paikasta suomalaisten ruokapöydissä kilpailee kuusi toinen toistaan innovatiivisempaa reseptiä.
Itsenäisyyspäivän alla ostoskoreihin kirivät kotimaiset tuotteet1.12.2025 08:02:00 EET | Tiedote
S-ryhmän myyntidatan valossa kotimaisten tuotteiden kysyntä korostuu vuoden varrella erityisesti juhlapyhissä eikä tuleva itsenäisyyspäivä ole niiden joukossa poikkeus. Itsenäisyyspäivän alla kotimaisten tuotteiden myynti kasvaa S-ryhmän ruokakaupoissa merkittävästi.
Joulu näkyy vahvasti suomalaisten ostoskäyttäytymisessä – S-ryhmän kaupoista ostetaan vuosittain miljoonia kiloja jouluruokia27.11.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Joulusesonki näkyy kaupoissa paitsi myyntimäärissä myös valikoiman laajuudessa. S-ryhmän kaupoissa on tarjolla jopa tuhansia erilaisia joulutuotteita ja jouluruokia ostetaan vuosittain miljoonia kiloja. Tämä kertoo paitsi kuluttajien jouluintoudesta myös sesongin merkittävästä roolista ruokakaupan tarjonnassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

