Suurtapahtuma kokoaa fysioterapian, kuntoutuksen ja vanhuusiän asiantuntijuuden

Uusi Fysioterapia ja Kuntoutus -tapahtuma kokoaa fysioterapian ja kuntoutuksen ammattilaiset 3.–4.10.2018 Messukeskukseen Helsinkiin. Samanaikaisesti järjestettävä Hyvä Ikä 2018 -tapahtuma palvelee vanhustyön ammattilaisia, alan päättäjiä ja asiantuntijoita. Moniammatillinen tapahtumakokonaisuus tarjoaa messujen lisäksi lukuisia seminaareja ja asiantuntijapuheenvuoroja.

”Haluamme uudistaa fysioterapeuteille suunnattua tapahtumatarjontaa. Uudella suurtapahtumalla voimme tavoittaa entistä suuremman joukon kliinikoita ja tarjota heitä hyödyttävää monipuolista ja kiinnostavaa ohjelmaa. Messujen aikana pidetään myös fysioterapian ja kuntoutuksen alojen koulutuspäivät”, kertoo Suomen Fysioterapeutit ry:n kehittämisasiantuntija Hanna Häkkinen.

Yhdessä tapahtumajärjestäjä Expomarkin kanssa Suomen Fysioterapeutit ry tuo fysioterapian ja kuntoutuksen ammattilaisten ulottuville alan uutuudet, asiantuntijaesitykset ja tärkeimmät puheenaiheet sekä tarjoaa tietoa myös suurelle yleisölle. Tapahtuma on Suomen Fysioterapeutit ry:n 75-vuotisjuhlavuoden päätapahtuma.

”Fysioterapia ja Kuntoutus 2018 sekä Hyvä Ikä 2018 muodostavat toisiaan tukevan korkeatasoisen tapahtumakokonaisuuden. Luvassa on näiden alojen ammatillisen kehittämisen, asiantuntijuuden ja verkostoitumisen ykköstapahtuma. Lisäksi kokonaisuus palvelee näistä aiheista kiinnostunutta suurta yleisöä”, kertoo Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Fysioterapian asiantuntijuus ja tarpeet saatava kohtaamaan

Fysioterapia ja kuntoutus -tapahtuman teemoja suunnitellaan hyvää vauhtia. Fysioterapian vaikuttavuus ja kliininen käytäntö ovat merkittävässä roolissa niin messujen ohjelmassa kuin koulutuspäivillä. Vuorovaikutus onnistuneen kuntoutuksen tekijänä ja keinot fysioterapeuttien asiantuntijuuden esiin tuomiseen tulevat olemaan tärkeitä puheenaiheita tapahtumapäivinä.

“Sote-uudistus, etenkin kuntoutuksen kokonaisuudistus, vaikuttaa tähän ammattikuntaan, jossa on hyvin korkeaa ja spesifiä osaamista. Kuinka asiakkaiden terveyttä ja oloa parantava asiantuntijuus saadaan asiakkaiden tietoon? Haluamme, että fysioterapiaa tarvitsevat ihmiset ja heille parhaat asiantuntijat löytävät toisensa myös kun valinnanvapaus vahvistuu”, Hanna Häkkinen sanoo.

Suurelle yleisölle suunnattu osio muun muassa kirkastaa fysioterapian ja kuntoutuksen alan osaamista ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Messuilta saa käytännön työkaluja niin ammattilaisten kuin heidän asiakkaidensa arkeen.

”Asiantuntijaohjelma on monipuolinen. Luvassa on työpajoja sekä erilaisia verkostoitumisen ja keskustelun mahdollisuuksia. Alan ammattilaisten kohtaamisten ja kollegiaalisuuden edistäminen ovat tärkeitä tavoitteita suurelle kansalliselle tapahtumalle”, Häkkinen toteaa.

Hyvä Ikä 2018 ikääntyneiden asialla aiempaa monipuolisemmin

Samaan aikaan pidettävä Hyvä Ikä 2018 tarjoaa mahdollisuuden moniammatilliseen keskusteluun ja verkottumiseen.

”Moniammatillinen yhteistyö on arkea suurelle osalle fysioterapeuteista. Ikääntymisen teemoissa on paljon yhteisiä rajapintoja. Näiden tapahtumien rinnakkaisuus laajentaa kaikkien näkökulmaa ja palvelee myös näytteilleasettajia”, Hanna Häkkinen sanoo.

Hyvä Ikä 2018:n teemoista esimerkiksi geriatrinen kuntoutus, kotikuntoutus ja apuvälineteknologia vastaavat myös fysioterapeuttien ammattiryhmän tiedontarpeisiin.

Pitkän historian omaava Hyvä Ikä järjestetään nyt Helsingissä, mikä tuo tapahtuman yhä useamman kävijän ulottuville. Messutapahtuma, seminaarit ja asiantuntijapuheenvuorot kattavat aihealueita aina teknologiasta yhteiskunnallisiin kysymyksiin, hoivaan ja asumiseen.  Tampereella järjestetyissä Hyvä Ikä -tapahtumissa on ollut noin 6 000 kävijää.

”Hyvä Ikä 2018 tulee olemaan aiempaa monipuolisempi tapahtuma. Järjestämme muun varsinaisen messutapahtuman lisäksi kaksipäiväisen Hyvän Iän Foorumin – Varaslähtö Vanhustenviikkoon. Se tarjoaa asiaa ja elämyksiä vanhuusalan päättäjille, ammattilaisille, alan asiantuntijoille ja myös varttuneelle väelle itselleen – vuoropuhelua, kyseenalaistamista, alustuksia ja yllätyksiä”, sanoo Vanhustyön keskusliiton toiminnanjohtaja Satu Helin. Vanhustyön keskusliitto jatkaa Expomark Oy:n pääyhteistyökumppanina Hyvä ikä – messujen järjestämisessä.

”Ei tämän kiinnostavampaa tapahtumaa voi olla yhteiskunnassa, jossa kaikki tietävät, että väestö vanhenee. Lukuisat tahot tekevät töitä, että ihmiset saavat elää mahdollisimman pitkään ja laadukkaasti. Se työ tuodaan esiin ja sitä viedään eteenpäin Hyvässä Iässä”, Helin toteaa.

Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy, p. 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi

Hanna Häkkinen, kehittämisasiantuntija, Suomen Fysioterapeutit ry, p. 0207 199 593, hanna.hakkinen@suomenfysioterapeutit.fi

Satu Helin, toiminnanjohtaja, Vanhustyön keskusliitto, p. 050 428 5244, satu.helin@vtkl.fi

Expomark Oy järjestää terveyden ja teollisuuden alan ammattitapahtumia 30 vuoden kokemuksella. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikka on Jyväskylä. Lisätietoja: www.expomark.fi

Kaukolämpöverkon valvontajärjestelmä startup-yritysten Älykäs energia -kilpailun voittajaksi Energia 2018 -tapahtumassa Tampereella25.10.2018 16:42Tiedote

Salossa toimiva ohjelmistoyritys Soficta on voittanut Aistio District Monitoring -ratkaisullaan Business Finlandin, World Energy Council Finlandin ja Expomarkin startup-yrityksille järjestämän älykäs energia -aiheisen kilpailun. Kilpailulla on haluttu nostaa esiin startup-yrityksiä, joilla on kasvupotentiaalia ja uutta tarjottavaa ripeästi uudistuvalle energia-alalle. Kisa ratkesi raadin valitseman kärkiviisikon pitchausten jälkeen yleisöäänestyksellä Energiamessuilla Tampereella torstaina 25.10.2018.

WEC Finlandin Energiapäivä 23.10. Energia 2018 -tapahtumassa Tampereella: Suomella ja Euroopalla vielä paljon tehtävää maailman energiakäänteessä24.10.2018 02:27Tiedote

Suomella ja Euroopalla on vielä paljon tehtävää maailmanlaajuisen ilmastonmuutoksen hidastamiseksi. Uusia ratkaisuja ja teknologioita tarvitaan, sillä toistaiseksi sovituilla toimenpiteillä päästään vain 40–45 % päästövähennyksiin vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 1990 tasoon. Euroopan komission energiaosaston varapääjohtaja Gerassimos Thomas kehottaa kohdistamaan katseet jo vuoteen 2050, sillä toistaiseksi sovituilla toimenpiteillä saavutetaan siihen mennessä vasta 60% tavoitteeksi asetetun 80-95% vähennysten sijasta. EU:n energiapolitiikan päätavoitteet liittyvät kestävän kehityksen lisäksi energian toimitusvarmuuteen ja kilpailukykyyn. - Meidän on tehtävä paljon enemmän ja katsottava vuoden 2030 jälkeen, jotta Eurooppa voi päästä Pariisin sopimuksen tavoitteeseen. Tämä edellyttää peräti 200 miljardin vuotuisia investointeja pääosin yksityisin varoin. Investointeja varten on luotava vakaa sääntely-ympäristö ja rahoitusmahdollisuuksia, Thomas totesi. Hän muistutti Euroopan oleva

Suomen ja Euroopan rooli maailman energiakäänteessä16.10.2018 07:59Tiedote

Vuoden kattavin energia-alan ammattilaistapahtuma Energia 2018 kokoaa Tampereen Messu- ja urheilukeskukseen 23.–25.10. energia-alan keskeiset vaikuttajat, päättäjät ja eri teknologioiden edustajat. Tapahtuman aloittaa World Energy Council Finlandin yhteistyössä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa koostama Energiapäivä, jossa edustava joukko asiantuntijoita hakee ratkaisuja energia-alan akuutteihin haasteisiin hallitustenvälisen ilmastonmuutospaneeli IPCC:n raportin sähköistämässä ilmapiirissä.