Svean maksupalvelut laajenevat Pohjoismaissa

Svea Bank laajentaa edelleen maksupalvelutarjoomaansa Pohjoismaissa, kun MobilePay tulee muiden maksutapojen rinnalle myös Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa tarjoamassamme Checkoutissa – näin maksutapa on käytettävissä saman rajapinnan kautta kaikissa maissa. Jo aiemmin Svea on tarjonnut mobiilimaksutapoina Ruotsissa Swish-palvelun ja Norjassa Vippsin.
Liiketoimintajohtaja Benny Öhman

MobilePay on jo usean vuoden ajan kasvanut ja kehittynyt yhdeksi suosituimmista maksutavoista Suomen lisäksi myös Tanskassa. Koska kysyntä on suurta erityisesti kansainvälistä verkkokauppaa harjoittavien verkkokauppiaiden keskuudessa, voivat suomalaiset ja tanskalaiset verkkokaupat tarjota palvelun myös muissa Pohjoismaissa. MobilePay sekä parantaa ostokokemusta että lisää verkkokauppiaiden mahdollisuuksia myyntiin.

”Palvelun integroiminen myös muissa maissa saatavilla olevaan kassaratkaisuun on merkittävä etu suomalaisille verkkokaupoille ja myös asiakkaiden pitkäaikainen toive”, kertoo Benny Öhman, maksupalveluiden liiketoimintajohtaja Svea Bankissa.

Suomessa MobilePay on yksi suosituimmista maksutavoista ja Tanskassa jopa puolet verkkokauppojen ostotapahtumista tehdään MobilePaylla. Palvelun tuominen Svean yhteispohjoismaiseen kassaratkaisuun helpottaa oleellisesti suomalaisten verkkokauppojen loikkaa Ruotsin ja muiden Pohjoismaiden markkinoille, kun kauppiailla on tukenaan myös tuttu ja toimiva MobilePay.

”MobilePay on lyhyessä ajassa saavuttanut aseman pidettynä maksutapana. Maksutapahtuma sillä on yksinkertainen ja kasvattaa siten merkittävästi kauppiaan konversiota. Se tekee MobilePaysta luonnollisen maksutavan verkkokauppiaille”, sanoo Lars Green, kaupallinen johtaja MobilePaylla.

benny.ohman@svea.fi