Täältä löydät edullisimman vuokra-auton lomareissulle – Vertasimme autovuokraamoiden hintoja Helsingissä, Turussa ja Vaasassa

Henkilöautojen hintavertailussa havaittiin suuria hintaeroja eri vuokrausyritysten välillä. Viikon mittaisen vuokrauksen hinta voi erota saman paikkakunnan sisällä jopa 600 euron verran. Huomasimme vertailun tarpeen kesäloman autonvuokrausmarkkinoilla.

Vuokrabiilistä voi verrata kaupungin autovuokraamot.

Kotimaan matkailu on houkutellut lomalaisia korona-aikana, joten myös autovuokrauksien kysyntä on kasvanut viimeisen vuoden aikana. Henkilö- ja pakettiautojen vuokrausyrityksiä löytyy paljon ympäri Suomea, pienistä ja suurista kaupungeista. Vertailimme eri palveluntarjoajien hintoja keskenään ja totesimme, että vertailemalla hintoja etukäteen voi säästää selvää rahaa.

Autovuokraamoiden hintavertailu suoritettiin Helsingissä, Turussa ja Vaasassa heinäkuun suositun lomaviikon aikaan. Vuokrauksen kriteereinä oli viikon mittainen vuokraus vapailla kilometreillä. Etukäteen maksettuna viikon vuokraushinta voi erota Helsingissä 172 euron verran. Europcarilta vuokratessa vuokrauksen hinnaksi tulee 522,10 euroa etukäteen maksettuna. 24Rentiltä saman vuokrauksen hinta on 350,00 euroa. Jos vuokrauksen maksaa vasta vuokrauksen alkaessa, vuokraajan taloudellinen tappio Vaasassa voi olla jopa 601,00 euroa. Vaasan Europcarilla vuokraus kustantaa noudon yhteydessä maksettuna 850,00 euroa, kun Easendiltä auton saa vuokrattua hintaan 249,00 euroa. Europcarin vuokraus on edullisempi, jos maksu suoritetaan etukäteen.

Vuokrauksen hintaan kuuluu yleisesti ottaen sovittu määrä ajokilometrejä, omavastuu sekä ajoneuvon käyttöoikeus. Omavastuuta voi myös parhaimmillaan laskea nollaan euroon saakka autovuokraamosta riippuen. Polttoaineet eivät normaalisti kuulu hintaan, vaan ne jäävät vuokraajan maksettaviksi. Auto usein noudetaan ja palautetaan tankki täynnä.

Vertailun halvin henkilöauton vuokraus löytyy Helsingissä 24 Rentiltä, Turussa Trekovanilta ja Vaasassa Easendiltä. Auton vuokrauksessa halpa hinta ja hyvä laatu voi yhdistyä. Arvosteluasteikon ollessa 0-5, yritysten keskimääräiset asiakasarvostelut olivat 24 Rentillä 4,3, Easendillä 4,6 ja Trekovanilla 4,8.

”Palveluntarjoajien vertailu koetaan usein työlääksi ja auto helposti vuokrataan yritykseltä, joka näkyy ensimmäisenä hakutuloksissa. Haluamme tehdä vertailusta helppoa Vuokrabiilin vertailukoneen avulla. Palvelustamme löytää jo yhteensä 129 autovuokraamoa 12 eri kaupungista.”, kertoo Suomen Vuokrabiili Oy:n perustaja Waltteri Niittula.

Lisätiedot:

Waltteri Niittula

Toimitusjohtaja, Suomen Vuokrabiili Oy

waltteri@vuokrabiili.fi

Mikael Koskinen

Account manager, Suomen Vuokrabiili Oy

mikael@vuokrabiili.fi

Lisätiedot:

Waltteri Niittula

Toimitusjohtaja, Suomen Vuokrabiili Oy

waltteri@vuokrabiili.fi

Mikael Koskinen

Account manager, Suomen Vuokrabiili Oy

mikael@vuokrabiili.fi

Vuokrabiilistä voi verrata kaupungin autovuokraamot.
Hintataulukko – Turun, Helsingin ja Vaasan autovuokraamoiden hinnat vertailtuna.
Suomen Vuokrabiili Oy:n perustaja Waltteri Niittula ajamassa kesämökille.

BusinessRakentamo on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä ja innovaatioita Suomessa. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Suomen Vuokrabiili Oy auttaa löytämään vuokra-auton. Palvelun avulla voi verrata kaupunkien vuokra-autojen tarjontaa ja löytää sopivimman vaihtoehdon.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.

Vaurioituneet alapohjarakenteet – asukkailla sisäilmaongelmia: HumiCenterin kosteudenhallintajärjestelmällä ongelmat aisoihin hallitulla kuivatustekniikalla28.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Jotta uudisrakennuksen alapohjarakenteisiin ei ajan saatossa kehittyisi kosteus- ja mikrobivaurioita, alapohja voidaan varustaa järjestelmällä, joka kuivattaa ja tuulettaa alapohjarakenteita. Järjestelmä voidaan asentaa myös olemassa olevien rakennusten alapohjaan. Toimitusjohtaja Jarmo Lehtinen lohjalaisesta Humicenter Oy:stä odottaa heinäkuussa alkavia Lohjan Asuntomessuja, jossa kokonaisvaltaiseen kosteudenhallintaan perustuvaa ja yhteistyökumppaneiden kanssa kehitettyä ratkaisua esitellään omakotirakentajille ja -asukkaille.

Korona-aika on tehnyt suomalaisista kotoilijoita ja ulkoilijoita – tutkimus osoittaa, että pysyvä muutos kuluttajatottumuksiin on nähtävissä17.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on muuttanut suomalaisten ajanviettotapoja ja ostokäyttäytymistä. Lisääntynyt ulkoilu, leipominen ja ruoanlaitto sekä käsityöt ovat jäämässä osaksi elämää myös pandemian jälkeen. Tämä selviää Kamon Kuluttajaraadin huhtikuussa toteutetusta kyselystä liittyen korona-ajan vaikutuksista suomalaisten ajanviettotapoihin ja ostokäyttäytymiseen.

Elämyksellistä kotimaanmatkailua uudella tavalla – tätä moottoripyörien harvinaisuutta ei ole aiemmin nähty vuokramarkkinoilla4.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Edessämme on jälleen kesä, jolloin kotimaanmatkailun suuri suosio jatkuu. Vihtiläinen Zuma Products Oy näki ajassa selkeän tilauksen elämyksellisyyttä toivoville matkailijoille, jotka arvostavat matkailussa laatua sekä vapautta kulkea omia polkujaan. Zuma Rent - vuokrauskonsepti toi alkuvuodesta markkinoille erityisvarustellun vuokramatkailuauton, joka otettiin vastaan suurella mielenkiinnolla. Nyt yritys laajentaa valikoimaansa uusiin matkailumuotoihin tuoden vuokralle moottoripyörien harvinaisuuden. Vuokraustoiminnasta vastaava Pasi Moilanen kertoo yrityksen havainneen asiakaskunnassa toiveen tavanomaisesta poikkeaville vaihtoehdoille – rahaa kun on jäänyt korona-aikana säästöön ja kaipuu elämyksiin on vastaavasti kasvanut.

Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle4.5.2021 08:45:04 EEST | Tiedote

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.

Pienyrittäjien kehitysyhteisö laajenee paikallisesta valtakunnalliseksi – YritysVihti ry avaa verkostohaun eri alojen asiantuntijoille20.4.2021 10:48:32 EEST | Tiedote

YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla. Yrittäjävetoisen yhdistyksen erityispiirteisiin on lukeutunut jäsenverkoston neuvonta- ja tukipalvelut, kilpailukyvyn terävöittämiseen tähtäävät koulutukset sekä monialaisten asiantuntijatiimien toteuttamat pienyritysten kehitysprojektit. Toimintaa on vähitellen laajennettu Vihdin kuntarajojen ulkopuolelle ja yhdistys ottaakin nyt selkeän askeleen valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhdistys uudistuu voimakkaasti ja sen uusi nimi julkistetaan 3.5.2021. Samalla yhdistys kasvattaa asiantuntijaverkostoaan ja haku uusille asiantuntijajäsenille onkin nyt käynnissä.