Täältä löydät edullisimman vuokra-auton lomareissulle – Vertasimme autovuokraamoiden hintoja Helsingissä, Turussa ja Vaasassa

Henkilöautojen hintavertailussa havaittiin suuria hintaeroja eri vuokrausyritysten välillä. Viikon mittaisen vuokrauksen hinta voi erota saman paikkakunnan sisällä jopa 600 euron verran. Huomasimme vertailun tarpeen kesäloman autonvuokrausmarkkinoilla.
Vuokrabiilistä voi verrata kaupungin autovuokraamot.

Kotimaan matkailu on houkutellut lomalaisia korona-aikana, joten myös autovuokrauksien kysyntä on kasvanut viimeisen vuoden aikana. Henkilö- ja pakettiautojen vuokrausyrityksiä löytyy paljon ympäri Suomea, pienistä ja suurista kaupungeista. Vertailimme eri palveluntarjoajien hintoja keskenään ja totesimme, että vertailemalla hintoja etukäteen voi säästää selvää rahaa.

Autovuokraamoiden hintavertailu suoritettiin Helsingissä, Turussa ja Vaasassa heinäkuun suositun lomaviikon aikaan. Vuokrauksen kriteereinä oli viikon mittainen vuokraus vapailla kilometreillä. Etukäteen maksettuna viikon vuokraushinta voi erota Helsingissä 172 euron verran. Europcarilta vuokratessa vuokrauksen hinnaksi tulee 522,10 euroa etukäteen maksettuna. 24Rentiltä saman vuokrauksen hinta on 350,00 euroa. Jos vuokrauksen maksaa vasta vuokrauksen alkaessa, vuokraajan taloudellinen tappio Vaasassa voi olla jopa 601,00 euroa. Vaasan Europcarilla vuokraus kustantaa noudon yhteydessä maksettuna 850,00 euroa, kun Easendiltä auton saa vuokrattua hintaan 249,00 euroa. Europcarin vuokraus on edullisempi, jos maksu suoritetaan etukäteen.

Vuokrauksen hintaan kuuluu yleisesti ottaen sovittu määrä ajokilometrejä, omavastuu sekä ajoneuvon käyttöoikeus. Omavastuuta voi myös parhaimmillaan laskea nollaan euroon saakka autovuokraamosta riippuen. Polttoaineet eivät normaalisti kuulu hintaan, vaan ne jäävät vuokraajan maksettaviksi. Auto usein noudetaan ja palautetaan tankki täynnä.

Vertailun halvin henkilöauton vuokraus löytyy Helsingissä 24 Rentiltä, Turussa Trekovanilta ja Vaasassa Easendiltä. Auton vuokrauksessa halpa hinta ja hyvä laatu voi yhdistyä. Arvosteluasteikon ollessa 0-5, yritysten keskimääräiset asiakasarvostelut olivat 24 Rentillä 4,3, Easendillä 4,6 ja Trekovanilla 4,8.

”Palveluntarjoajien vertailu koetaan usein työlääksi ja auto helposti vuokrataan yritykseltä, joka näkyy ensimmäisenä hakutuloksissa. Haluamme tehdä vertailusta helppoa Vuokrabiilin vertailukoneen avulla. Palvelustamme löytää jo yhteensä 129 autovuokraamoa 12 eri kaupungista.”, kertoo Suomen Vuokrabiili Oy:n perustaja Waltteri Niittula.

Lisätiedot:

Waltteri Niittula

Toimitusjohtaja, Suomen Vuokrabiili Oy

waltteri@vuokrabiili.fi

Mikael Koskinen

Account manager, Suomen Vuokrabiili Oy

mikael@vuokrabiili.fi

Lisätiedot:

Waltteri Niittula

Toimitusjohtaja, Suomen Vuokrabiili Oy

waltteri@vuokrabiili.fi

Mikael Koskinen

Account manager, Suomen Vuokrabiili Oy

mikael@vuokrabiili.fi

Vuokrabiilistä voi verrata kaupungin autovuokraamot.
Hintataulukko – Turun, Helsingin ja Vaasan autovuokraamoiden hinnat vertailtuna.
Suomen Vuokrabiili Oy:n perustaja Waltteri Niittula ajamassa kesämökille.

BusinessRakentamo on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä ja innovaatioita Suomessa. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Suomen Vuokrabiili Oy auttaa löytämään vuokra-auton. Palvelun avulla voi verrata kaupunkien vuokra-autojen tarjontaa ja löytää sopivimman vaihtoehdon.