Taavi Soininvaaran Susisoturi tarjoilee ajassa kiinni olevaa, tiivistä toimintaa kansainvälisellä näyttämöllä

Uudessa hyytävässä Ratamo-trillerissä tutkitaan, kuka murhaa tekoälyasiantuntijoita – ja miksi.

Ensin Helsingissä, sitten Normandiassa ja lopulta Amsterdamissa surmataan maailman arvostetuimpiin kuuluvia tekoälyasiantuntijoita. Jäljet viittaavat vahvasti Kiinan valtioon ja sotilaallisiin motiiveihin. Supon Arto Ratamo määrätään tutkintaan, joka tempaa hänet syvälle tiedon ja vallan verkkoihin.

Mikä on supervallaksi pyrkivän Kiinan tiedustelupalvelun MSS:n rooli? Ja miten maailmanlaajuiseksi levinneen hongkongilaisen triadin New Yorkin osasto liittyy tapahtumiin? Lännessä ei nähdä taidolla rakennettujen valheiden läpi – kunnes suurvaltapeli kärjistyy sodan partaalle.

Taavi Soininvaaran suositun Arto Ratamo -sarjan uusin romaani Susisoturi on sarjan 18. osa. Trillerit pureutuvat kansainvälisen politiikan, talouden, teknologian ja rikollisuuden ajankohtaisiin kysymyksiin ja kuuluvat lajin ehdottomaan kärkeen Suomessa. Niitä on käännetty menestyksekkäästi myös saksaksi.

Susisoturi ilmestyy 11.7.2022.

Pdf-vedokset, fyysiset ja sähköiset arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Professori Hannu Salmen uutuuskirja Turun palosta nostaa ensimmäistä kertaa keskiöön aikalaisten tunteet ja kokemukset suuronnettomuudesta11.8.2022 12:56:14 EEST | Tiedote

Turun yliopiston kulttuurihistorian professori Hannu Salmen uutuuskirja “Tunteiden palo. Turku liekeissä 1827” on elävästi kirjoitettu tosikertomus historiallisesta suuronnettomuudesta. Kirja on ensimmäinen kattava tietoteos Turun palosta liki sataan vuoteen, ja kaikkien aikojen ensimmäinen, joka keskittyy palon kokeneiden ihmisten kokemuksiin ja tunteisiin.