Taloyhtiö, naapurisopu ja turvallisuus uuden vuoden juhlinnassa

”On kaikkien asukkaiden viihtyvyyden ja turvallisuuden kannalta parempi, ettei ilotulitteita ammuta taloyhtiön pihalla eikä talojen välittömässä läheisyydessä. Ampujan ei tarvitse pelätä ilotulitteiden osumista rakennuksiin tai autoihin eikä kotieläinten tarvitse kuunnella ikkunan edessä räjähteleviä raketteja. Kannattaa myös muistaa, että ullakolla, verkkokellarissa tai taloyhtiön yhteisissä tiloissa ilotulitteita ei saa säilyttää lainkaan.” toteaa neuvontalakimies Ville Hopsu.

Monessa kaupungissa on erikseen pelastuslaitosten rajaamia alueita, joissa ei saa ampua raketteja. Tänä vuonna esimerkiksi Helsingissä kiellettyjä alueita ovat ydinkeskusta ja monet ostoskeskus-, puisto- tai torialueet. Lisäksi on muistettava, että ilotulitteita saa käyttää uudenvuodenyönä vain klo 18–02 välisenä aikana.

Ilotulitteet aiheuttavat vuosittain useita tulipaloja sekä erilaisia vammoja. Tämän vuoksi niiden vaaroista on syytä keskustella myös lasten kanssa ja pitää tulitteet poissa lasten saatavilta.

Lisätietoja: Kiinteistöliitto Uusimaan neuvontalakimies Ville Hopsu, gsm 041 545 7084

Kiinteistöliitto Uusimaa ry edustaa lähes 12.000 asunto-osakeyhtiötä, joissa asuu yli 800.000 henkilöä. Vastaamme vuosittain noin 10.000 neuvontapuheluun. Lisäksi autamme jäseniämme edunvalvonnan, koulutusten ja muiden asiantuntijapalveluiden kautta.

Pääkaupunkiseudun taloyhtiöihin tulossa hurja määrä latauspisteitä - yli puolet rakentamassa latauspaikkoja 5 vuoden sisällä2.11.2021 14:10:57 EET | Tiedote

Sähköautojen latauspisteet ovat alkaneen viisivuotiskauden selvästi yleisin hanke sekä kerros- että rivitaloissa. Tämä käy ilmi Suomen Kiinteistöliiton tekemästä taloyhtiöiden korjausrakentamiskyselystä. Kun koko maassa yli 40 prosenttia taloyhtiöistä aikoo toteuttaa sähköautojen latauspisteitä seuraavien viiden vuoden aikana, pääkaupunkiseudulla osuus on jopa 52 prosenttia.

Kiinteistöliitto Uusimaan uudeksi puheenjohtajaksi valittiin 6.10.2021 DI eMBA Juhani Aalto7.10.2021 16:01:02 EEST | Tiedote

Kiinteistöliitto Uusimaa järjesti jo kolmesti koronan vuoksi siirretyn sääntömääräisen vuosikokouksensa 28.9.2021. Kokoukseen osallistui jäsentalojen edustajia niin hotelli Presidentin auditoriossa kuin etäyhteydellä, molempiin reilut 60 osallistujaa. Kokous oli yhdistyksen historian pisin, lähes kahdeksan tuntia, viisi äänestystä sekä lukuisia puheenvuoroja. Kokous pidettiin kehittävässä hengessä ja jäsenet saivat äänensä kuuluviin, niin puheenvuoroissa kuin tehdyissä päätöksissä.

Oikeus ilmalämpöpumpun asentamiseen parvekkeelle ei ole itsestäänselvyys23.8.2021 16:04:18 EEST | Tiedote