Tämän vuoden raiderunoissa matkustetaan kaikki aistit avoimina

Runot nousevat jälleen raiteille, ja tänä syksynä niiden teemana ovat aistit.

Runoja voi lukea metron ja raitiovaunujen sähköisiltä näytöiltä torstaista 15.8. alkaen kahden viikon ajan. Aisti-teeman mukaisesti runoissa syvennytään niin näköön, kuuloon kuin makuunkin.

Tämän vuoden kymmenen raiderunoa on valinnut kirjailija Sinikka Vuola. Sanan taitajat ovat Vuolan lisäksi Markku Aalto, Tua Forsström, Raisa Jäntti, Marko Niemi & Miia Toivio, Kaija Rantakari, Stina Saari, Aki Salmela, Heli Slunga ja Samppa Varis.

Raiderunoista on tehty myös postikortit, joita on jaossa muun muassa HSL:n palvelupisteissä sekä pääkaupunkiseudun kirjastoissa.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali ja osa Helsingin juhlaviikkoja.

Markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, HSL, puh. 040 169 3561
Tuottaja-tiedottaja Anna Borgman, Nuoren Voiman Liitto, puh. 044 207 4651

HSL:n hallituksen päätöksiä 29.10.201929.10.2019 14:03:16 EETTiedote

Matkalippujen hinnat vuonna 2020 Hallitus päätti HSL:n lippujen hinnat 1.1.2020 alkaen ja esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että HSL-alueen joukkoliikenteen tarkastusmaksuksi säädetään 100 euroa. Lisäksi hallitus päätti selvittää, miten erilaiset alennukset vaikuttavat opiskelijoiden ja seniorien liikkumiseen ja HSL:n lipputuloihin. Hallitus selvittää myös, miten vyöhykkeiden lipunhintojen muutokset vaikuttavat ilmastonmuutoksen torjuntaan. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän toiminta- ja taloussuunnitelma 2020–2022 Hallitus päätti ehdottaa yhtymäkokoukselle, että yhtymäkokous päättää hyväksyä talousarvion 2020 ja toiminta- ja taloussuunnitelman 2021–2022. Lisäksi hallitus päätti ehdottaa, että yhtymäkokous hyväksyy sitovat määrärahat ja tuloarviot vuodelle 2020. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen ympäristöbonus Y10 – tarjouskilpailun järjestäminen Hallitus pä