Tämän vuoden raiderunoissa matkustetaan kaikki aistit avoimina

Runot nousevat jälleen raiteille, ja tänä syksynä niiden teemana ovat aistit.

Runoja voi lukea metron ja raitiovaunujen sähköisiltä näytöiltä torstaista 15.8. alkaen kahden viikon ajan. Aisti-teeman mukaisesti runoissa syvennytään niin näköön, kuuloon kuin makuunkin.

Tämän vuoden kymmenen raiderunoa on valinnut kirjailija Sinikka Vuola. Sanan taitajat ovat Vuolan lisäksi Markku Aalto, Tua Forsström, Raisa Jäntti, Marko Niemi & Miia Toivio, Kaija Rantakari, Stina Saari, Aki Salmela, Heli Slunga ja Samppa Varis.

Raiderunoista on tehty myös postikortit, joita on jaossa muun muassa HSL:n palvelupisteissä sekä pääkaupunkiseudun kirjastoissa.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali ja osa Helsingin juhlaviikkoja.

Markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, HSL, puh. 040 169 3561
Tuottaja-tiedottaja Anna Borgman, Nuoren Voiman Liitto, puh. 044 207 4651

HSL-sovelluksessa häiriö torstaina 22.8. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22.22.8.2019 18:22:09 EESTTiedote

Päivitys 22.8. klo 22. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22. HSL-sovellus vikaantui torstaina noin kello 13. Häiriön seurauksena sovellus eikä sen lippuosio ei toimi normaalisti ja osa sovelluksessa tilatuista lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa. Sovelluksen vikaa ja sen syitä selvitetään parhaillaan. Tällä hetkellä häiriön kestosta ei ole kuitenkaan arviota, mutta HSL tiedottaa muun muassa HSL.fi sivuilla kun vika on saatu korjattua. Ennen häiriön korjausta sovelluksesta ei kuitenkaan kannata yrittää lipun ostoa. Muut lipunmyyntikanavat toimivat normaalisti, joten matkustajien kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan niitä. Näitä ovat muun muassa lippuautomaatit tai esimerkiksi myyntipisteet kuten R-kioskit. Myös bussinkuljettajat myyvät lippuja ja lisäksi HSL-kortit toimivat normaalisti. Häiriötilanteesta on myös tiedotettu kuljettajia, matkalipuntarkastajia ja konduktöörejä. Virheellisesti veloitettuj