Tammi julkaisee presidentti Joe Bidenin muistelmateoksen

Suuresta menetyksestä ja sen vaikutuksista kertovan teoksen suomenkielinen nimi on Lupaa minulle, isä. Suomennos julkaistaan syyskuussa 2021.

Joe Bidenin muistelmateos Lupaa minulle, isä – Toivon, koettelemusten ja tahdon vuosi (engl. alkuteos: Promise Me, Dad – A Year Of Hope, Hardship And Purpose) julkaistaan syyskuussa 2021. Kansi: Pan Macmillan Art Department // Kannen valokuva: Getty Images

Joe Biden valittiin marraskuussa 2020 Yhdysvaltain 46. presidentiksi. Viisi vuotta aiemmin Biden kävi läpi henkilökohtaisen elämänsä ja uransa mullistavinta ja haastavinta vuotta. Hänen poikansa Beau Biden menehtyi aivosyöpään vain 46-vuotiaana toukokuussa 2015.

Poikansa taistellessa hengestään ja myöhemmin menehtyessä Biden palveli maataan Barack Obaman varapresidenttinä. Biden kuvaa teoksessa suruaan ja kertoo, miten hän sai vaikeimmilla hetkillään tukea perheestään, uskostaan ja syvenevästä ystävyydestään Obaman kanssa. Tammen tietokirjallisuuden kustannuspäällikkö Markku Aalto toteaa teoksen luovan poikkeuksellisen läheisen kuvan maailman mahtavimman valtion presidentistä.

”Kuten kirjan nimestäkin voi huomata, kyseessä ei ole tavanomainen poliitikkomuistelma. Tässä kirjassa puhuu poliitikon lisäksi yksityinen ihminen ja perheenisä, ja uskon, että kirja siksi koskettaa laajasti myös suomalaista lukijakuntaa”, Markku Aalto sanoo.

Joe Biden (s. 1942) edusti Delawarea Yhdysvaltojen senaatissa 36 vuotta. Barack Obaman presidenttikausien aikana hän oli maansa 47. varapresidentti vuosina 2009–2017. Biden valittiin Yhdysvaltojen 46. presidentiksi marraskuussa 2020.

Syyskuussa 2021 ilmestyvän teoksen Lupaa minulle, isä suomentaa Ilkka Rekiaro. Kirjan suomalainen kustantaja Tammi on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä.

Markku Aalto
Kustannuspäällikkö
Tietokirjallisuus, Tammi
Werner Söderström Osakeyhtiö
markku.aalto@tammi.fi // 050 305 1908

Tiedote: Timo Parvelan ja Pasi Pitkäsen Varjot-trilogialle poikkeuksellinen vastaanotto – oikeudet myyty jo useisiin maihin24.11.2021 10:07:44 EET | Tiedote

Kirjailija Timo Parvelan ja kuvittaja Pasi Pitkäsen lastenromaanisarja Varjot herättää kansainvälisesti poikkeuksellisen suurta kiinnostusta. Trilogia on myyty kustantajien välisen tarjouskilpailun tai korkean ennakkotarjouksen (pre-empt) jälkeen jo Saksaan, Hollantiin, Tanskaan, Venäjälle ja Viroon. Sarjan ensimmäinen osa Varjot 1. Helähdys julkaistiin Suomessa syyskuussa.

Tammen kevään 2022 kirjat on julkistettu16.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Tammen keväässä Mikko Leppilampi pohtii avoimesti valintojaan vaiherikkaassa elämässään, R. M. Rosenberg kuljettaa Hakoisten Anna -romaanissa lukijansa 1700-luvulle ja keskelle erästä rakkaustarinaa, maineikkaan National Geographicin kirjojen julkaiseminen Suomessa alkaa monipuolisilla lasten tieto- ja kaunokirjoilla, ja Keltaisessa kirjastossa ilmestyy huhtikuussa tuoreen kirjallisuuden nobelistin Abdulrazak Gurnahin romaani Loppuelämät.

Tammi alkaa kustantaa arvostettuja National Geographic -kirjoja Suomessa15.11.2021 11:00:00 EET | Tiedote

Tammi alkaa julkaista yhden maailman tunnetuimman brändin, National Geographicin, kirjoja. Vuodesta 1888 lähtien vaikuttaneen National Geographicin ydintehtävä on ollut maailman ja sen ilmiöiden tuntemuksen edistäminen sekä luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen tuleville sukupolville. Tätä työtä on tehty parhaiden asiantuntijoiden ja tutkijoiden kanssa. Tammen kustannuslistalta julkaistavat kirjat on suunnattu kaikenikäisille tiedonhaluisille lukijoille.