Tampereella poljetaan ensi kesänä Sale-pyörillä – Pirkanmaan Osuuskauppa kaupunkipyöräjärjestelmän kumppaniksi

Tampereen kaupunki on valinnut Pirkanmaan Osuuskaupan Tampereen kaupunkipyöräjärjestelmän brändäys-, markkinointi- ja mainoskumppaniksi. Lähikauppa Salen väreissä viilettävien pyörien ensimmäinen kausi on tarkoitus polkaista käyntiin ennen juhannusta. Aluksi noin 700 kaupunkipyörää kattava verkosto tulee ulottumaan keskustan lisäksi sen lähialueille, kuten Amuriin, Hatanpäälle, Kalevaan ja Lapinniemeen.

Kaupunkipyörät tunnetaan pääkaupunkiseudulla Alepa-fillareina. Kuva: Lari Lappalainen / HOK-Elanto.

Tamperelaisten ja turistien liikkumista keskustassa ja sen tuntumassa kätevöittävät Sale-pyörät tulevat osaksi Nyssen julkisen liikenteen palveluja. Sale-brändi nähdään muun muassa pyörien ulkoasussa ja palvelun sovelluksessa.

- On kutkuttavaa päästä toteuttamaan Tampereen ihka ensimmäisiä virallisia kaupunkipyöriä. Meitä ja kaupunkia yhdistävät samat arvot ja tavoitteet. Kehitämme aluetta, sujuvoitamme kaupunkilaisten arkea ja luomme hyvinvointia helpottamalla vastuullisten valintojen tekemistä – ja yhteiskäyttöfillarithan ovat kaikkea tätä parhaimmillaan! Sale-ketju valikoitui kaupunkipyörien visuaaliseksi kärjeksi monestakin syystä. Se on tuttu naapuri keskustassa asuville ja asiakkaamme yhdistävät Saleihin nopeuden ja helppouden. Samat vahvuudet, mihin tuleva kaupunkipyöräverkostokin kulminoituu, Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen kuvailee.

- Kaupunkipyörät täydentävät joukkoliikenteen palveluja laajan keskustan alueella ja lisäävät kestävää ja ympäristöystävällistä liikkumista kaupungissa. On mahtavaa, että saamme Ratikan lisäksi tänä kesänä myös kaupunkipyörät mukaan Nyssen liikenneperheeseen. Markkinointi- ja mainoskumppanina Osuuskauppa tavoittaa tehokkaasti koko Pirkanmaan, ja kaupunkipyörät saavat ansaitsemansa näkyvyyden, Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita kertoo.

- Tampereen kaupunki on meille arvokas kumppani, ja olemme iloisia siitä, että pääsemme syventämään yhteistyötämme kaupunkipyöräpalvelun myötä. Sale-pyörien lanseeraus osuu samaan ajankohtaan, kun koko Sale-toimipaikkaverkostomme uudistuu, eli uutta eivät tänä vuonna ole ainoastaan kulkupelit, vaan myös pyöräilijöiden tankkauspisteet. Toivottavasti saadaan oikein aurinkoinen kesä, Asta hymyilee.

Tampereen kaupunki teki 7.4.2021 hankintapäätöksen Tampereen kaupunkipyöräjärjestelmän brändäys-, markkinointi- ja mainoskumppanuudesta Pirkanmaan Osuuskaupan kanssa. Hankintaoikaisuaika umpeutuu torstaina 22.4.2021, jonka jälkeen aiheesta tiedotetaan lisää.

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, puh. 010 76 72891, asta.haapanen@sok.fi

Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita, puh. 050 326 7007, mika.periviita@tampere.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Nysse vastaa Tampereen seudun joukkoliikennepalvelun järjestämisestä. Tampereen kaupunkipyöräpalvelu tulee osaksi Nyssen liikenneperhettä. Lisätietoja kaupunkipyörien käytöstä kevään aikana nysse.fi.

Tampereen kaupunki - Kaupunkiympäristön palvelualue vastaa kaupunkipyöräjärjestelmän suunnittelusta ja kehittämisestä. Kaupunkipyöräjärjestelmää kehitetään kestävän liikkumisen toimenpiteenä osana Hiilineutraali Tampere 2030 -tiekarttaa.

Hämeenkyröläisille nousee toinen S-market Tippavaaraan – ja höysteitä riittää24.11.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Vuoden kuluttua avattava uusi ohitustie, Hämeenkyrönväylä, muuttaa Hämeenkyrön alueen liikennevirtoja siten, että paikkakunnalle avautuu uusia mahdollisuuksia palvelutarjonnan laajentamiselle. Hämeenkyröläisille rakennetaankin Tippavaaran alueelle uusi S-market ja autoilijoiden palveluita. Tavoitteena on, että asiakkaat pääsevät tekemään ensi vuoden jouluruokaostokset uutuuttaan loistavassa myymälässä.

Niemenrantalaisten hiilineutraali S-market avataan vuoden kuluttua11.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Niemenrannan pop-up-Salen seinät nitisevät liitoksistaan väestöennusteesta puhuttaessa: on odotettavissa, että alueen asukasmäärä lähes tuplaantuu nykyisestä vuoteen 2030 mennessä. Alueen kasvuun päästään vastaamaan jo ensi vuonna, kun Niemenrannan S-marketin rakennustyöt käynnistetään maaliskuussa. Tavoitteena on, että niemenrantalaiset pääsevät asioimaan uuteen, hiilineutraaliin marketiin loppuvuonna 2022.

Eurolla ruokaostokset ovelle kuusi kertaa päivässä – Tampellan Sale testaa uutta kotiinkuljetuspalvelua5.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Tampereen Sokos uudistuu täysin – taikasauvaa näytetään osastoille, ravintoloille ja ruokakaupalle29.10.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen8.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.