Tampereella poljetaan ensi kesänä Sale-pyörillä – Pirkanmaan Osuuskauppa kaupunkipyöräjärjestelmän kumppaniksi

Tampereen kaupunki on valinnut Pirkanmaan Osuuskaupan Tampereen kaupunkipyöräjärjestelmän brändäys-, markkinointi- ja mainoskumppaniksi. Lähikauppa Salen väreissä viilettävien pyörien ensimmäinen kausi on tarkoitus polkaista käyntiin ennen juhannusta. Aluksi noin 700 kaupunkipyörää kattava verkosto tulee ulottumaan keskustan lisäksi sen lähialueille, kuten Amuriin, Hatanpäälle, Kalevaan ja Lapinniemeen.

Kaupunkipyörät tunnetaan pääkaupunkiseudulla Alepa-fillareina. Kuva: Lari Lappalainen / HOK-Elanto.

Tamperelaisten ja turistien liikkumista keskustassa ja sen tuntumassa kätevöittävät Sale-pyörät tulevat osaksi Nyssen julkisen liikenteen palveluja. Sale-brändi nähdään muun muassa pyörien ulkoasussa ja palvelun sovelluksessa.

- On kutkuttavaa päästä toteuttamaan Tampereen ihka ensimmäisiä virallisia kaupunkipyöriä. Meitä ja kaupunkia yhdistävät samat arvot ja tavoitteet. Kehitämme aluetta, sujuvoitamme kaupunkilaisten arkea ja luomme hyvinvointia helpottamalla vastuullisten valintojen tekemistä – ja yhteiskäyttöfillarithan ovat kaikkea tätä parhaimmillaan! Sale-ketju valikoitui kaupunkipyörien visuaaliseksi kärjeksi monestakin syystä. Se on tuttu naapuri keskustassa asuville ja asiakkaamme yhdistävät Saleihin nopeuden ja helppouden. Samat vahvuudet, mihin tuleva kaupunkipyöräverkostokin kulminoituu, Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen kuvailee.

- Kaupunkipyörät täydentävät joukkoliikenteen palveluja laajan keskustan alueella ja lisäävät kestävää ja ympäristöystävällistä liikkumista kaupungissa. On mahtavaa, että saamme Ratikan lisäksi tänä kesänä myös kaupunkipyörät mukaan Nyssen liikenneperheeseen. Markkinointi- ja mainoskumppanina Osuuskauppa tavoittaa tehokkaasti koko Pirkanmaan, ja kaupunkipyörät saavat ansaitsemansa näkyvyyden, Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita kertoo.

- Tampereen kaupunki on meille arvokas kumppani, ja olemme iloisia siitä, että pääsemme syventämään yhteistyötämme kaupunkipyöräpalvelun myötä. Sale-pyörien lanseeraus osuu samaan ajankohtaan, kun koko Sale-toimipaikkaverkostomme uudistuu, eli uutta eivät tänä vuonna ole ainoastaan kulkupelit, vaan myös pyöräilijöiden tankkauspisteet. Toivottavasti saadaan oikein aurinkoinen kesä, Asta hymyilee.

Tampereen kaupunki teki 7.4.2021 hankintapäätöksen Tampereen kaupunkipyöräjärjestelmän brändäys-, markkinointi- ja mainoskumppanuudesta Pirkanmaan Osuuskaupan kanssa. Hankintaoikaisuaika umpeutuu torstaina 22.4.2021, jonka jälkeen aiheesta tiedotetaan lisää.

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, puh. 010 76 72891, asta.haapanen@sok.fi

Tampereen kaupungin joukkoliikennejohtaja Mika Periviita, puh. 050 326 7007, mika.periviita@tampere.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Nysse vastaa Tampereen seudun joukkoliikennepalvelun järjestämisestä. Tampereen kaupunkipyöräpalvelu tulee osaksi Nyssen liikenneperhettä. Lisätietoja kaupunkipyörien käytöstä kevään aikana nysse.fi.

Tampereen kaupunki - Kaupunkiympäristön palvelualue vastaa kaupunkipyöräjärjestelmän suunnittelusta ja kehittämisestä. Kaupunkipyöräjärjestelmää kehitetään kestävän liikkumisen toimenpiteenä osana Hiilineutraali Tampere 2030 -tiekarttaa.

Risma sai kaavaluonnoksensa – ”Asiakkaille annetaan poikkeavat vaikutusmahdollisuudet”10.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Kaleva-Hakametsän ydinalueen, Risman, tulevaisuus alkaa piirtyä konkreettiseksi. Kaavaluonnos alueen käytöstä on tullut vastikään nähtäville, ja Risman ulkoiset puitteet saavat sitä kautta tarkemman hahmon. Rakennushankkeen maaliviiva on piirretty 2020-luvun jälkimmäiselle puoliskolle, mutta eri sidosryhmät ovat päässeet vaikuttamaan Risman anatomiaan hankkeen alusta lähtien. Yksi ajatus on hankkeen edetessä vahvistunut: Risma on kokonaisuus, josta päättävät asiakkaat itse.

Sale-pyörä laskeutuu lanseerauspäivänään Näsinneulasta17.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Tamperelaiset saavat kaupungin joukkoliikenneverkoston uusimman jäsenen, Sale-pyörän, käyttöön maanantaina 7.6., kun kulkupeli lanseerataan Keskustorin tuntumassa järjestettävässä tapahtumassa. Sale-pyörät lasketaan kaduille hieman ennakoitua aikaisemmin, sillä lanseerauksen arvioitiin alun perin menevän lähemmäs juhannusta. Lanseerauspäivä on samalla ensimmäinen virallinen Sale-pyörä-päivä, jota vietetään jatkossa vuosittain.

Rekki avaa Sokokselle osaston ja Prismoihin droppipisteet – ”Second hand pitää tuoda asiakkaan luokse”11.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Tamperelainen merkkivaatteiden second hand -edelläkävijä Rekki ja Pirkanmaan Osuuskauppa aloittavat yhteistyön. Entuudestaan verkkokauppana tunnettu toimija avaa toukokuun lopulla Sokokselle oman osaston, josta voi ostaa ja jonne voi viedä myytäväksi laadukkaita second hand -vaatteita ja -asusteita. Lisäksi Pirkkalan ja Kalevan Prismoihin tulee Rekin droppi- eli vastaanottopisteet, joihin asiakas voi viedä myyntiin tarkoitettuja vaatteita.