Tampereen joululeima 2022 voittaja on valittu

Tampereen joululeimakilpailun 2022 voittaja on tamperelainen Helena Yli-Kerttula. Hän suunnitteli joululeimaan ajankohtaisen Nokia-areenan lasikuvun alle lumisateeseen. Jo perinteeksi muodostunut Tampereen joululeima valittiin seitsemännen kerran.

Helena Yli-Kerttula tekee työssään ja vapaa-ajallaan graafista suunnittelua. Hän osallistui kisaan ensimmäistä kertaa ja valitsi leimaansa ajankohtaisen aiheen, koska aiempina vuosina voitto on usein tullut sellaisella. Lisäksi häntä inspiroi kotikaupungin nopea kehittyminen ja rohkeat ratkaisut kaupunkisuunnittelussa.

Tampereen joululeimakisaan tuli yhteensä noin 60 ehdotusta. Voittaja pääsee Rovaniemelle joulupukin luo.

Kilpailu järjestetään yhteistyössä Aamulehden Moro-liitteen kanssa. Raatiin kuuluivat filatelianharrastajat Juha Valtonen ja Kari Salonen, Tampere-seuran toiminnanjohtaja Hanna-Liisa Onnela, Mirka Ylä-Mattila Postimuseosta ja Jari Mylläri Moro-lehdestä.

Joululeima on oheisleima. Se lyödään joulupostiin kahdessa paikassa:

• pe 2.12. museokeskus Vapriikissa klo 15-18 ja
  • ke-pe 7.-9.12. Tampereen joulutorilla klo 11-19.

Postimuseo oli viime vuonna Tampereen Joulutorin Vuoden joulutorikauppias 2021.