TÄNÄ VUONNA VAPPUA JUHLITAAN JVG:N KEIKALLA VIRTUAALISESSA HELSINGISSÄ - TURVALLISEN ETÄVAPUN VIETTOA TUKEMASSA MARLI JUISSI

Suomen suosituin popyhtye JVG ja yleisö kohtaavat vappuaattona virtuaalitodellisuudessa

Suomen ylivertaisesti suosituin popyhtye JVG tanssittaa koronakaranteenissa vappua juhlivaa kansaa pelimaailmasta tuttuja elementtejä hyödyntävällä live-konsertilla virtuaalitodellisuudessa. Keikan tarjoavat Helsingin kaupunki, virtuaaliteknologiaan erikoistunut Zoan, Fullsteam Agency, Marli Juissi sekä OnePlus. Etävapun vieton areenana toimii virtuaalitodellisuuteen rakennettu Helsingin Senaatintori. Kotimaan rakastetuimmaksi juhlabändiksi muodostuneen JVG:n tunnetut hitit koetaan www.helsinkikanava.fi ja www.burst.fi -sivustoilla vappuaattona torstaina 30. huhtikuuta klo 19 alkaen.

Virtuaalitodellisuuskeikan esikuva on vuosi sitten Fortnite: Battle Royale -videopelissä järjestetty DJ Marshmellon konsertti, joka keräsi yli 10 miljoonaa fania juhlimaan. “Fortniten keikka tarjoiltiin vain pelin pelaajille, mutta nyt haluamme tuoda samanlaisen elämyksen kaikille suomalaisille”, kertoo Zoanin toimitusjohtaja ja perustaja Miikka Rosendahl.

”Ensi viikolla juhlitaan kaikkien aikojen etävappua, ja ihan mahtavaa, että me voidaan tällä tavalla bailata teidän kanssa! Tää on se keikka, kun ikuinen vappu muuttuu kotoisaksi etävapuksi ja tuodaan vähän juhlaa tähän poikkeukselliseen kevääseen. Nyt tehdään historiaa viettämällä vappua kotoa käsin, mutta silti yhdessä”, JVG fiilistelee tulevaa vappukeikkaa.

”Meillä on edessä hyvin erilainen vappu, jonka tulemme viettämään toisistamme erillään. Vaikka emme ole fyysisesti yhdessä, voimme silti iloita vapusta yhteisönä, henkisesti yhdessä. JVG:n live-keikka virtuaalisessa Helsingissä on osa kaupungin etävapun monipuolista kattausta, jolla haluamme mahdollistaa näissä poikkeusoloissa mahdollisimman hyvän vapun kaikille. Virtuaalitodellisuudessa toteutettavan ohjelman ansiosta voimme viettää kaikkien aikojen etävappua yhdessä erikseen”, painottaa Helsingin pormestari Jan Vapaavuori.

”Marli Juissi haluaa edelläkävijänä olla mukana siellä missä isosti tapahtuu. Haluamme samalla korostaa, että ystävien kanssa voi viettää turvallisen vapun myös virtuaalisesti etänä”, kertoo tuote- ja viestintäpäällikkö Nina Lindén Eckes-Graninilta.

Live-kokemus on rakennettu Zoanin kehittämän Burst Live -teknologia-alustan päälle. Keskeistä osaa näyttelee Unreal Engine -pelimoottori, jossa virtuaalitodellisuus eli tässä tapauksessa Senaatintorin 3D-malli, pyörii. Yleisö liittyy keikkaan omilla älypuhelimillaan tai tietokoneillaan suoraan nettisivulta. VR-laseja ei tarvita. Jokainen keikalle kirjautunut voi valita itselleen avattaren vaihtoehtona on myös Marli Juissi avatar ja hyvällä onnella nähdä siis itsensä tanssimassa virtuaalisella torilla keikan yleisössä. Keikalla ei tarvitse tyytyä vain katsomaan, vaan yleisöä kannustetaan reagoimaan elein, suosionosoituksin tai emojein, jotka välittyvät studiossa esiintyville artisteille reaaliajassa.

“Olemme kehittäneet alustaa jo pitkään, ja korona loi tarpeen ottaa se käyttöön. Mikäpä olisi parempi tapa kuin Helsingin etävapun ohjelman mahdollistaminen”, Miikka Rosendahl sanoo.

JVG – IKUINEN VAPPU

To 30.4.2020 klo 19, Virtuaalinen Helsinki
Live-keikka koettavissa osoitteissa: www.helsinkikanava.fi ja www.burst.fi

Tallenne katsottavissa 48 tuntia keikan jälkeen.

www.facebook.com/jvgvirallinen

www.instagram.fi/jvgfi

www.fullsteam.fi

www.myhelsinki.fi

www.burst.fi

promokuvat: www.fullsteam.fi/fi/artistit/jvg

Lisätietoja:

FULLSTEAM AGENCY / Liina Rislakki
(040 706 0286, liina@fullsteam.fi)

HELSINGIN KAUPUNKI / Sanna Forsström
(040 531 3713, sanna.forsstrom@hel.fi)

ZOAN / Miikka Rosendahl (040 963 0409)
tai Laura Olin (040 351 6808, etunimi.sukunimi@zoan.fi)

ECKES-GRANINI FINLAND OY AB / Nina Lindén
(0400 484 351, nina.linden@eckes-granini.com)

JVG:n haastattelupyynnöt:

WARNER MUSIC FINLAND / Noora Kärki
(044 981 1633, noora.karki@warnermusic.com)

Eckes-Granini Finland Oy Ab valmistaa, myy ja markkinoi yhteensä yli 230 erilaista mehutuotetta. Valikoimaan kuuluu mm. täysmehuja, annosmehuja, vähäkalorisia juomia, funktionaalisia mehuja, janojuomia, perinteisiä mehutiivisteitä ja glögiä. Suosittuja brändejä ovat mm. Marli, Mehukatti, God Morgon, granini, Brämhults ja Tropic. Eckes-Granini Finland Oy Ab on osa Euroopan johtavaa mehuliiketoimintakonsernia Eckes-Granini Group GmbH:ta, jonka pääkonttori sijaitsee Saksassa.

Terveysperusteisempi virvoitusjuomavero uudistus muuttuikin kiireessä sokeriveroksi heittäen aitouden ja luonnollisuuden romukoppaan21.11.2022 08:20:46 EET | Tiedote

Uudet, ehdotetut virvoitusjuomaveromäärät: Light energiajuoma (aspartaami ja asesulfaami-K) vero 9 snt/litra Light kolajuoma (aspartaami ja asesulfaami-K) vero 9 snt/litra 100% hedelmä/marjasmoothie (makeuttamaton), Sydänmerkki vero 48 snt/litra Me Eckes-Granini Finland Oy:llä olemme järkyttyneitä 17.11.2022 Eduskunnassa esitellyn virvoitusjuomaveromuutosehdotuksen yksipuolisesta kannasta juomien sisältämään sokeripitoisuuteen. Sokeripitoisuus nähdään muutosehdotuksessa ainoana verotukseen vaikuttavana tekijänä. Perusteluna virvoitusjuomaveron uudistamiselle on ollut sen päivittäminen terveysperusteisemmaksi, jota selkeästi tämä esitetty malli ei kuitenkaan tue. Olemme erityisen pettyneitä siitä, kun alkuperäinen ehdotus sisälsi selkeästi marja- ja hedelmäperäisten juomien osalta huojennuksia, jossa huomioidaan luontainen sokeri ja hedelmä- ja marjamehujen terveyttä edistävä koostumus (vitamiinit, kivennäisaineiden ja muiden ravitsemuksellisesti tärkeiden yhdisteiden (kuten polyfenolit