Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä

Joulu lähestyy, mutta joulurauha on uhattuna. Tauno ja Nelli kadottavat adventtikalenterin luukusta karanneen kyyhkysen ja alkavat nahistella turhasta. Löytyykö rauha lopulta, ja pääseekö Hämärätonttu Harmaanuttu ansaittuun joulunviettoon?

Seija Helander : Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä. Kansi: Anne Stolt.

Seija Helanderin ja Anne Stoltin ihanat Tauno ja Nelli viettävät tällä kertaa joulua.

Tauno ja Nelli -sarjan neljännessä kirjassa Alma Akilina saa äidiltä partiolaisten joulukalenterin. Joka aamu hän avaa yhden luukun. Ulos tulee makeisia, manteleita ja musiikkia; maukuvia kissoja ja kiisselikulhoja; karamellikeppejä ja keramiikkakippoja.

Taiteilija Picasso on maalannut Ranskassa rauhankyyhkyn, joka lentelee kirjan sivuilla. Navetassa lehmät syövät Arttu Ilmari Virtasen keksimää, Nobelin rauhanpalkinnon arvoista rehua. Suomi toipuu sodasta, eletään rauhan aikaa. Taunon ja Nellin kanssa nykypäivän lapsi tutustuu iso- ja isoisovanhempiensa lapsuuteen 1940-luvun lopun Suomessa.

Seija Helander on kirjoittanut lapsille ja aikuisille. Hänen tuotantoonsa kuuluvat mm. romaanit Mangopuun alla ja Pohjan akka. Anne Stolt on kuvittanut Taunon ja Nellin ohella mm. Tittamari Marttisen Lasten matkaoppaat Eurooppaan ja Suomeen. Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä on tekijäkaksikon neljäs evakkonalleista kertova kirja.

Teos: Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä
Kirjoittaja: Seija Helander
Kuvitus: Anne Stolt
Julkaisupäivä: 8.12.2020

Lisätiedot:

puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Seija Helander : Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä. Kansi: Anne Stolt.

Avaimen kevät 202111.11.2020 10:35:23 EETTiedote

Avaimen kevään kirjoissa keskustellaan perheistä, elämänhallinnasta, työelämästä ja mokailusta, pandemioista kirjallisuudessa, rakkaudesta Berliiniin. Keväällä katsotaan myös taidetta ja kuljetaan metsissä. Lasten kirjoissa seikkailevat Varpu Erosen ja Tuukka Sandströmin Rontti-kissa sekä Nora Lehtisen ja Anne Muhosen hauska Hilma-täti. Lapsille ilmestyvät myös tietokirja metsän eläimistä ja kuvakirja kukista. Kari Kakkosen elämyksellinen tietokirja koko perheelle Dragons Out! Lohikäärmeistä, ritareista ja ohjelmistotestauksesta ilmestyy jo joulukuussa 2020. Selkokirjoina julkaistaan novelleja, lastenkirjallisuutta sekä tietokirjoja.