Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä

Joulu lähestyy, mutta joulurauha on uhattuna. Tauno ja Nelli kadottavat adventtikalenterin luukusta karanneen kyyhkysen ja alkavat nahistella turhasta. Löytyykö rauha lopulta, ja pääseekö Hämärätonttu Harmaanuttu ansaittuun joulunviettoon?

Seija Helander : Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä. Kansi: Anne Stolt.

Seija Helanderin ja Anne Stoltin ihanat Tauno ja Nelli viettävät tällä kertaa joulua.

Tauno ja Nelli -sarjan neljännessä kirjassa Alma Akilina saa äidiltä partiolaisten joulukalenterin. Joka aamu hän avaa yhden luukun. Ulos tulee makeisia, manteleita ja musiikkia; maukuvia kissoja ja kiisselikulhoja; karamellikeppejä ja keramiikkakippoja.

Taiteilija Picasso on maalannut Ranskassa rauhankyyhkyn, joka lentelee kirjan sivuilla. Navetassa lehmät syövät Arttu Ilmari Virtasen keksimää, Nobelin rauhanpalkinnon arvoista rehua. Suomi toipuu sodasta, eletään rauhan aikaa. Taunon ja Nellin kanssa nykypäivän lapsi tutustuu iso- ja isoisovanhempiensa lapsuuteen 1940-luvun lopun Suomessa.

Seija Helander on kirjoittanut lapsille ja aikuisille. Hänen tuotantoonsa kuuluvat mm. romaanit Mangopuun alla ja Pohjan akka. Anne Stolt on kuvittanut Taunon ja Nellin ohella mm. Tittamari Marttisen Lasten matkaoppaat Eurooppaan ja Suomeen. Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä on tekijäkaksikon neljäs evakkonalleista kertova kirja.

Teos: Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä
Kirjoittaja: Seija Helander
Kuvitus: Anne Stolt
Julkaisupäivä: 8.12.2020

Lisätiedot:

puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Seija Helander : Tauno ja Nelli joulurauhaa etsimässä. Kansi: Anne Stolt.

Syksyn kirjoissa yhteiskunnallisia teemoja ja puhuttelevaa kulttuuria30.3.2021 15:14:58 EEST | Tiedote

Avaimen syksyn 2021 runsas kustannusohjelma sisältää kirjoja kaikenikäisille lukijoille. Kirjat kuljettavat lukijat muun muassa patikoimaan Sveitsin Alpeille, valloittamaan Kiinan luovien alojen markkinoita ja pohtimaan kotiseutuvierautta sekä suvaitsevaisuuden monia ulottuvuuksia. Nuoremmille lukijoille on tarjolla muun muassa runomittaisia seikkailuja Juha Siron lastenromaanissa sekä ympäristönsuojelua hauskojen Kosan ja Mukan matkassa. Laajan selkokirjakattauksen kruunaa Elina Karjalaisen Uppo-Nalle, jonka on selkomukauttanut Silja Vuorikuru.