Täysin uusiutuva Nero Diesel myyntiin Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalle ja useita sähköautojen ABC-latauspisteitä rakenteilla

Osuuskauppa Keskimaa on ottanut ABC-ketjun täysin uusiutuvan ja fossiilivapaan Nero Dieselin valikoimiin. Nero Diesel on myynnissä Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla. Lisäksi Keskimaa on käynnistänyt ABC-latausverkoston rakentamisen Keskimaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa latauspisteitä saadaan Prisma Palokkaan, ABC Joutsaan, ABC Viitasaarelle sekä Jyväskylän Sokos hotellien yhteyteen.

Täysin uusiutuvan Nero Dieselin myynti on aloitettu Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla 17.8.2021. Kuva: Lauri Salo / Keskimaa

Täysin uusiutuva Nero Diesel on erinomainen ratkaisu oman henkilökohtaisen hiilijalanjäljen pienentämiseen. Jäte- ja tähdepohjaisista raaka-aineista valmistettu täysin uusiutuva diesel vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa yli 90 prosenttia fossiilisen dieselin käyttöön verrattuna. Nero Dieselin myynti on aloitettu Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla 17.8.2021.

– Nero Diesel on monella tavalla erittäin hyvä tuote. Sen lisäksi, että se vähentää olennaisesti fossiilisia hiilidioksidipäästöjä, siinä on esimerkiksi paremmat palamisominaisuudet ja erinomaiset kylmäominaisuudet. Uusiutuva Nero Diesel on kemialliselta rakenteeltaan fossiilisen dieselin kaltaista, ja sitä voi tankata kaikkiin dieselautoihin. Nero Diesel on odotettu lisä toisen päästöjä vähentävän tuotteen, Eko E85 -korkeaseosetanolipolttonesteen rinnalle, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

Keskimaa aloittaa ABC-latausverkoston rakentamisen

S-ryhmän tavoitteena on mahdollistaa, että suomalaiset voivat ajaa vastuullisemmin käyttövoimasta riippumatta. Uusiutuvien nestemäisten polttoainetuotteiden rinnalla S-ryhmä on lanseerannut aiemmin tänä vuonna ABC-latauksen. Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut ABC-latauspisteiden rakentamisen osana valtakunnallista latausverkostoa.

− Olemme käynnistäneet ABC-latausverkoston rakentamisen Keskimaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa ABC-suurteholatauspaikat rakentuvat Prisma Palokan yhteyteen, ABC Joutsaan ja ABC Viitasaarelle. Lisäksi hotellimme Solo Sokos Hotel Paviljonki sekä Original Sokos Hotel Alexandra varustetaan teholatauspisteillä. Tuomme tarjolle ensisijaisesti suurteholatausmahdollisuuksia sillä täyssähköautojen määrän lisääntyessä myös asiakkaiden odotukset sujuvasta ja nopeasta lataamisesta kasvavat, Tervanen avaa Keskimaan investointeja ABC-latausverkoston osalta.

Keskimaan alueen ABC-latausverkoston ensimmäiset latauspisteet saadaan käyttöön vuoden loppuun mennessä.

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 10:44:58 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Keski-Suomessa. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Keskimaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Satamankärjen rakentaminen etenee – nimikilpailussa saatiin lähes 9000 ehdotusta17.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä etenevät suunnitellusti. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Keskimaa järjesti sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, nimi julkaistaan myöhemmin tänä syksynä. Ravintolapäälliköksi on nimitetty kokenut ammattilainen Jaska Lahti.

Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalien ehdokasasettelu alkaa maanantaina 16.8.13.8.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Edustajisto toimii paikallisena äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtii siitä, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Keskimaan 50-jäsenisen edustajiston vaalit järjestetään lokakuussa 2021 suorana henkilövaalina. Ehdokasasettelu alkaa ma 16.8. ja päättyy ti 31.8.2021. Ehdokkaiksi haetaan Keskimaan asiakasomistajia, jotka ovat kiinnostuneita Osuuskauppa Keskimaan kehittämisestä ja oman alueen arjen parantamisesta.