Team Rynkeby – God Morgon keräsi lähes miljoona euroa vakavasti sairaiden lasten hyväksi

Suomen Team Rynkeby – God Morgon -hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue onnistui koronaviruspandemian aiheuttamista haasteista huolimatta keräämään huiman 942.584 euron lahjoituspotin, joka jaettiin Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiö sr:lle ja Sylva ry:lle.
Osa vuoden 2021 joukkueista Suomen Eiffel-tornin juurella

Team Rynkeby – God Morgon -hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue pyöräilee vuosittain Pariisin tukeakseen vakavasti sairaita lapsia ja heidän perheitään. Viimeksi kuluneen vuoden aikana hankkeen yhteydessä Suomessa kerätty hyväntekeväisyyspotti lahjoitettiin Helsingissä lauantaina 25.9.2021 Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiö sr:lle ja Sylva ry:lle.

Koronaviruspandemian vuoksi hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue ei voinut tänä vuonna matkata Pariisiin, vaan tapahtuma toteutettiin kotimaassa. Poikkeustilanteesta huolimatta yli 300 pyöräilijää ja 70 huoltotiimin jäsentä Suomesta saivat kerättyä huomattavan lahjoitussumman. Tänä vuonna Team Rynkeby – God Morgon lahjoitti yhteensä 942.584  euroaAamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle ja Sylvalle.

– Joukkueet tekivät upean työn, sillä keräsimme historiamme toiseksi suurimman summan huolimatta poikkeusoloista. Isot kiitokset kaikille yrityksille, yhteisöille, yksityisille lahjoittajille sekä Koulujuoksu-tapahtumaan osallistuneille kouluille ja koululaisille, jotka olitte kauttamme tukemassa lahjoituskohteidemme toimintaa, sanoo Kirsi Pärssinen, Team Rynkeby – God Morgon Finlandin maajohtaja.

– Lahjoituskohteidemme rahantarve ei ole pienentynyt, vaan entistä enemmän tarvitaan varoja turvaamaan sairastuneille lapsille paras ja uudenaikaisin syöpähoito ja terve aikuisuus. Siksi tarvitsemme tulevillakin kausilla yrityssponsoreiden, lahjoittajien ja koululaisten tukea kamppailussa lasten syöpää vastaan sekä paljon sitoutuneita osallistujia. Joukkueissa on vielä tilaa uusille jäsenille, ja hakemuksen voi jättää verkkosivujemme kautta 15.10. saakka, jatkaa Kirsi Pärssinen.

Tuki syöpää sairastavien lasten hyväksi

Team Rynkeby – God Morgon -hyväntekeväisyyspyöräilyhanke pyrkii lisäämään ihmisten tietoisuutta lasten ja nuorten syöpäsairauksista sekä Aamu Säätiön ja Sylvan tekemästä arvokkaasta työstä. Tavoitteena on, että tulevaisuudessa yksikään lapsi ei kuole syöpään.

Aamu Säätiö ja Sylva ovat erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että Team Rynkeby – God Morgon onnistui rahankeräyksessä Covid-19-pandemiasta huolimatta. Lahjoitetut varat käytetään lasten syövän tutkimukseen ja hoitojen kehitykseen sekä syöpää sairastavien lasten, nuorten, nuorten aikuisten ja heidän perheidensä psykososiaaliseen tukemiseen.

Suomen kahdeksan joukkueen lisäksi Team Rynkeby -säätiö on kerännyt rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi myös Ruotsin, Tanskan, Norjan, Färsaarten, Islannin, Saksan ja Sveitsin joukkueiden sekä yhden yhteiseurooppalaisen joukkueen voimin. Kaikkiaan Team Rynkeby -säätiö keräsi tänä vuonna 9.7 miljoonan suuruisen lahjoituspotin.

Kansainvälistä hyväntekeväisyyspyöräilyhanketta tukee Eckes-Granini Group ja avun kohteena olevat organisaatiot.

Kuvat julkistustilaisuudesta löytyvät la 25.9. klo 21.30 tästä linkistä.

Valokuvat: Jorma Laakkonen

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen
Country Manager
kip@team-rynkeby.com
www.team-rynkeby.fi

Osa vuoden 2021 joukkueista Suomen Eiffel-tornin juurella
Team Rynkeby polkee hyvän asian puolesta
Yhdessä polkeminen luo yhteisöllisyyttä