Team Rynkeby – God Morgonin hyväntekeväisyyspyöräilijät starttaavat kohti Pariisia

Seitsemän hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkuetta Suomesta lähtee matkaan kohti Pariisia perjantaina 28.6. Team Rynkeby – God Morgon on eurooppalainen hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue, joka pyöräilee vuosittain Pariisiin ja kerää varoja vakavasti sairaille lapsille ja nuorille.

Turun joukkueen pyöräilijöitä Rengastien lenkillä

Tour de Paris –matkan lähtötilaisuus järjestetään Helsingissä Töölönlahden puistossa perjantaina 28.6. klo 11.30-13. Joukkueille hyvää matkaa tulee toivottamaan muun muassa kansanedustaja, eduskunnan syöpäverkoston puheenjohtaja Sari Sarkomaa, joka toimi kuluneella kaudella Team Rynkeby – God Morgonin Koulujuoksutapahtuman suojelijana. Mukana lähtötapahtumassa on noin 260 pyöräilijää, tiimien huoltojoukkoja, Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön ja Sylva ry:n edustajat, sekä suuri määrä kannustajia.

Töölönlahdelta pyöräilijät lähtevät poliisisaattueessa Vuosaaren satamaan, josta he jatkavat lautalla Travemündeen ja polkevat sieltä noin 1 200 kilometrin matkan Pariisiin seitsemän päivän aikana.

Pohjoisemmasta tulevat pyöräilijät lähtevät kohti Helsinkiä jo aiemmin kesäkuussa. Oulusta pyöräilijät lähtevät maanantaina 24.6. kohti pääkaupunkia.  Eri joukkueiden lähtötapahtumia järjestetään seuraavasti:

Oulu 24.6. klo 11-12 Rotuaarin aukio

Kuopio 25.6 klo 9.30-10.30 Kuopion tori

Jyväskylä 26.6. klo 10-11 Suuri Kompassi

Vaasa 25.6 klo 9-10, Vaasan kauppatori

Turku 27.6. klo 8.30-10. Turun Tuomiokirkkotori

Tampere 27.6. klo 9-10 Laukontori

Hyväntekeväisyyspyöräilyn juuret ovat Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Projekti on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin ja tänä vuonna ensi kertaa myös Saksaan. Toiminnan tarkoituksena on kerätä rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Tällä kaudella mukana on 54 joukkuetta seitsemästä maasta: Tanskasta, Ruotsista, Norjasta, Suomesta, Färsaarilta, Islannista ja Saksasta. Suomen joukkueet tulevat Helsingistä, Espoosta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Ensi kaudella toiminta laajenee pääkaupunkiseudulla, kun Vantaalle perustetaan oma joukkue.

Joukkueiden toimintakausi alkaa vuosittain 1.10. ja huipentuu Pariisiin pyöräilyyn heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Kauden aikana jäsenet sitoutuvat varainhankintaan, yhdessä tekemiseen ja fyysiseen harjoitteluun. Vuosi vuodelta kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kustannuksensa itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja Hohes C. Suomessa lahjoitetaan 70 % kerätyistä varoista Aamu Säätiölle lasten syövän tutkimukseen ja hoitojen kehittämiseen ja 30 % Sylva ry:lle syöpäsairaiden lasten, nuorten ja heidän perheiden psykososiaaliseen tukemiseen.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

Turun joukkueen pyöräilijöitä Rengastien lenkillä

Kuka heitetään mereen tänä vuonna ja saa kylmän kylvyn?19.7.2019 13:38:34 EESTKutsu

Naantali valmistautuu jälleen Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon. Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2019 heitetään mereen perinteitä noudattaen lauantaina 27.7.2019 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa. Tervetuloa seuraamaan tuoreen Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan aamiaista Wanhan Kaivohuoneen terassille. Tuore Unikeko 2019 liittyy aamiaiselle noin klo 7.30. Unikeonpäivän vietto aloitetaan jo pe 26.7. jolloin markkinat avautuvat klo 15 ja klo 17 alkaen tanssitaan Kirkkopuistossa Sekahaku ry:n ja Semitesin johdolla. Kirkkopuistossa on tuttuun tapaan ohjelmaa non-stop la 27.7. ja päivä huipentuu Unikekokonserttiin, jossa Kimmo Blomin ja Miracle Bandin Queen Show. Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa. Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat: Tarja Rautiainen, p. 040 747 8847 Ystävällisin Unikekoterveisin Tarja Rautiainen

Smaku Tour rantautuu Naantaliin - herkullinen päätapahtuma 15.6.2019 Kaivohuoneella!6.6.2019 15:00:00 EESTTiedote

Jo kolmena kesänä Porvoossa toteutettu, huippusuosion saanut ruokatapahtuma Smaku saapuu kesäkuussa Naantaliin. Smakun aikana 6.-14.6.2019 on mahdollisuus kierrellä maistelemassa ravintoloiden ja kahviloiden smakuannoksia 7 euron hintaan. Jokainen ravintola toteuttaa Smakua varten maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta. Tervetuloa kiertelemään Naantalin sataman alueen ravintoloissa yhdessä herkutellen!