Team Rynkeby – God Morgonin hyväntekeväisyyspyöräilijät starttaavat kohti Pariisia

Seitsemän hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkuetta Suomesta lähtee matkaan kohti Pariisia perjantaina 28.6. Team Rynkeby – God Morgon on eurooppalainen hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue, joka pyöräilee vuosittain Pariisiin ja kerää varoja vakavasti sairaille lapsille ja nuorille.

Turun joukkueen pyöräilijöitä Rengastien lenkillä

Tour de Paris –matkan lähtötilaisuus järjestetään Helsingissä Töölönlahden puistossa perjantaina 28.6. klo 11.30-13. Joukkueille hyvää matkaa tulee toivottamaan muun muassa kansanedustaja, eduskunnan syöpäverkoston puheenjohtaja Sari Sarkomaa, joka toimi kuluneella kaudella Team Rynkeby – God Morgonin Koulujuoksutapahtuman suojelijana. Mukana lähtötapahtumassa on noin 260 pyöräilijää, tiimien huoltojoukkoja, Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön ja Sylva ry:n edustajat, sekä suuri määrä kannustajia.

Töölönlahdelta pyöräilijät lähtevät poliisisaattueessa Vuosaaren satamaan, josta he jatkavat lautalla Travemündeen ja polkevat sieltä noin 1 200 kilometrin matkan Pariisiin seitsemän päivän aikana.

Pohjoisemmasta tulevat pyöräilijät lähtevät kohti Helsinkiä jo aiemmin kesäkuussa. Oulusta pyöräilijät lähtevät maanantaina 24.6. kohti pääkaupunkia.  Eri joukkueiden lähtötapahtumia järjestetään seuraavasti:

Oulu 24.6. klo 11-12 Rotuaarin aukio

Kuopio 25.6 klo 9.30-10.30 Kuopion tori

Jyväskylä 26.6. klo 10-11 Suuri Kompassi

Vaasa 25.6 klo 9-10, Vaasan kauppatori

Turku 27.6. klo 8.30-10. Turun Tuomiokirkkotori

Tampere 27.6. klo 9-10 Laukontori

Hyväntekeväisyyspyöräilyn juuret ovat Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Projekti on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin ja tänä vuonna ensi kertaa myös Saksaan. Toiminnan tarkoituksena on kerätä rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Tällä kaudella mukana on 54 joukkuetta seitsemästä maasta: Tanskasta, Ruotsista, Norjasta, Suomesta, Färsaarilta, Islannista ja Saksasta. Suomen joukkueet tulevat Helsingistä, Espoosta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Ensi kaudella toiminta laajenee pääkaupunkiseudulla, kun Vantaalle perustetaan oma joukkue.

Joukkueiden toimintakausi alkaa vuosittain 1.10. ja huipentuu Pariisiin pyöräilyyn heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Kauden aikana jäsenet sitoutuvat varainhankintaan, yhdessä tekemiseen ja fyysiseen harjoitteluun. Vuosi vuodelta kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kustannuksensa itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja Hohes C. Suomessa lahjoitetaan 70 % kerätyistä varoista Aamu Säätiölle lasten syövän tutkimukseen ja hoitojen kehittämiseen ja 30 % Sylva ry:lle syöpäsairaiden lasten, nuorten ja heidän perheiden psykososiaaliseen tukemiseen.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

Turun joukkueen pyöräilijöitä Rengastien lenkillä

Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi27.7.2020 07:00:00 EESTTiedote

Vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät, Anna-Maija ja Miska Pekkola sekä Satu ja Petri Silvo perheineen. Yli kuusikymmenvuotisen ja arvostetun perinteen mukaisesti Naantalin Vierassataman valinta julkistettiin tällä kertaa - ei heittämällä, vaan kippaamalla yrittäjä Petri Silvo mereen Unikeonpäivänä maanantaina 27.7.2020 klo 7.00 Naantalin Muumimaailman edustalla. Tuoreen Unikeon kippaamisen mereen mahdollisti Markku Jussilan kaunis Stor Båt – puuvene.

YLI KAKSISATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄ-ELOKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA MILJOONAPOTTIA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI29.6.2020 07:50:00 EESTTiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet ajavat tänä vuonna ympäri Suomen maakuntia kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat ajaneet Suomesta Pariisiin, mutta tänä vuonna koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet polkevat omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta kiertävät itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomessa on liki kolmesataa, joista suurin osa osallistuu myös kotimaan kierroksille.

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.