Tehy, SuPer ja ERTO: Terveyspalvelualalle neuvottelutulos

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuksesta on saavutettu viime yönä neuvottelutulos.

Neuvottelutuloksen sisältöä ei avata tai kommentoida julkisesti ennen kuin liittojen hallinnot ovat käsitelleet asiaa. Liittojen hallinnot käsittelevät neuvottelutuloksen tämän viikon aikana.

Terveyspalvelualan neuvottelut aloitettiin tammikuussa. Neuvotteluja vauhdittaakseen liitot julistivat Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toimipisteisiin ja työpaikoille ylityö- ja vuoronvaihtokiellon 17. kesäkuuta. Kielto päättyi neuvottelutuloksen myötä 23.6.2020 kello 9:00.

Tehy, SuPer ja ERTO neuvottelevat ainoina järjestöinä terveyspalvelualan yleissitovasta työehtosopimuksesta Hyvinvointiala HALI ry:n kanssa.

Tehyn johtava lakimies Vappu Okkeri, p. 040 091 3230

SuPerin yksityissektorin neuvottelupäällikkö Pia Zaerens, p. 050 385 8042

ERTOn edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 040 631 6521

SuPerin Paavola: Hyvä työturvallisuus suojaa myös potilaita ja asiakkaita17.9.2020 06:50:00 EESTTiedote

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola toivoo epidemiatilanteissa viranomaisilta nopeita, yksiselitteisiä ohjeita, että hoitajat voivat suojata itsensä ja hoidettavansa. Koronapandemia on osoittanut konkreettisesti, kuinka suuri merkitys on sillä, että myös henkilöstön turvallisuudesta huolehditaan. Maailman terveysjärjestö WHO:n perustamaa Maailman potilasturvallisuuspäivää vietetään toista kertaa 17. syyskuuta ajankohtaisella aiheella ”Henkilöstön turvallisuus on potilas- ja asiakasturvallisuutta.”