Tiedoksi toimituksille: Keskuskauppakamarin asiantuntijat käytettävissä koronaviruksen aikana

Keskuskauppakamarin asiantuntijat ovat median käytettävissä ja auttavat mielellään yrityksiin ja Suomen talouteen liittyvissä kysymyksissä. Yhteystiedot löytyvät alta.

Juho Romakkaniemi, toimitusjohtaja

Johanna Sipola, johtaja, vaikuttaminen

Timo Vuori, johtaja, kansainväliset asiat

Mauri Kotamäki, pääekonomisti. Ajankohtaisen talouspolitiikan kommentointi. Koronaviruksen vaikutukset talouteen, työllisyyteen ja yritysten toimintaympäristöön.

Emmiliina Kujanpää, johtava veroasiantuntija. Koronavirukseen liittyvän veropolitiikan kommentointi. Verojen maksujärjestelyt, yritysten rahoitukseen liittyvät verokysymykset, tappioiden verokohtelu ja konserniverotus kotimaisissa ja kansainvälisissä tilanteissa.

Päivi Wood, johtava liikenne- ja elinkeinopoliittinen asiantuntija. Koronaviruksen vaikutukset liikenteeseen, logistiikkaan ja elinkeinopolitiikkaan.

Erkko Meri, lakimies. Koronaviruksen vaikutukset startup -yrityksiin sekä kyberturvallisuus- ja tietosuoja-asiat koronavirusepidemian aikana.

Mikko Valtonen, osaamisasiantuntija. Koronaviruksen vaikutukset koulutukseen, osaamiseen ja työ- ja koulutusperusteiseen maahanmuuttoon sekä työelämään liittyvät kysymykset.

Ville Kajala, johtava asiantuntija, yhtiö- ja arvopaperimarkkinaoikeus, corporate gorvenance. Koronaviruksen vaikutukset pörssiyhtiöiden ja rahoitusmarkkinoiden toimintaan.

Viestintä palvelee mielellään median edustajia:

Pauliina Pulkkinen, viestintäjohtaja. pauliina.pulkkinen@chamber.fi, 0505745288

Anna Yli-Saunamäki, viestinnän asiantuntija. anna.yli-saunamaki@chamber.fi, 0407525222

Terhi Walamies, viestinnän asiantuntija. terhi.walamies@chamber.fi, 0458633766

Tuija Puomila, viestinnän assistentti. tuija.puomila@chamber.fi, 0401543122

Keskuskauppakamari on myös avannut korona -sivut, johon on kerätty ohjeistuksia yrityksille ja toimenpide-ehdotuksia päättäjille. Sivut löytyvät täältä

Koronavirus sekoitti talouden – “kuinka suuri konkurssipiikki tullaan näkemään?”24.3.2020 08:28:47 EETTiedote

Ennen koronaviruspandemian alkua työllisyys oli 42 000 työllisen päässä hallituksen asettamasta tavoitteesta. Luku käy ilmi Keskuskauppakamarin työllisyystavoitelaskurista, jossa seurataan hallituksen työllisyystavoitteen etenemistä. Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki on huolissaan siitä, kuinka yritykset kestävät talouden mahdollisen romahduksen ja kuinka suuri konkurssipiikki on edessä.