Tiedote: Tammen ja WSOY:n digitaaliset kirjat mukaan Storyteliin

Tammi ja WSOY laajentavat Storytelin suomenkielisen kirjallisuuden tarjontaa merkittävästi.

Suomen johtavat digikirjojen kustantajat Tammi ja WSOY tuovat valikoimansa nyt myös lukuaikapalvelu Storyteliin. Bonnier Kirjat Suomi Oy, johon kustantamot Tammi ja WSOY kuuluvat, ja Storytel ovat solmineet yhteistyösopimuksen digitaalisten kirjojen jakelusta. Tammi ja WSOY ovat johtavia suomenkielisten äänikirjojen ja e-kirjojen kustantajia. Sopimuksen myötä Storytelin valikoimaan lisätään ensivaiheessa yli 2000 suomenkielistä digitaalista Tammen ja WSOY:n kustantamaa teosta. Digitaalisten kirjojen valikoima kasvaa kuukausittain uutuuskirjojen lisäksi myös vanhemmilla e- ja äänikirjoiksi tuotettavilla teoksilla.

”Viime vuoden kuunnelluin äänikirja oli Jere Karalahden elämäkerta. Tunnetut nimet myyvät hyvin äänikirjoina. Jeren lisäksi myyntikärjessä olivat Oskari Saaren Aki Hintsa – Voittamisen anatomia, Maaret Kallion Lujasti lempeä ja Dan Brownin Alku. Lukuaikapalveluissa myös sarjat ovat hyvin suosittuja. Viime vuodelta mm. Jo Nesbøn Harry Hole –dekkarit, Keplerin Joona Linna –sarja sekä Leena Lehtolaisen dekkarit saivat runsaasti uutta yleisöä juuri äänikirjojen kautta. Lukuaikapalvelut lisäävät kirjallisuuden lukemista ja laajentavat lukijakuntaa selvästi uusiin lukijaryhmiin” iloitsee Bonnier Kirjat Suomi Oy:n myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen.

"Olemme erittäin iloisia, että Tammen ja WSOY:n ääni- ja e-kirjat löytyvät jatkossa myös Storytelistä. Yhteistyön myötä valikoimamme laajenee suomenkielisen kirjallisuuden osalta merkittävästi, ja on hienoa että voimme nyt tarjota asiakkaillemme entistäkin enemmän laadukasta kuunneltavaa ja luettavaa", kertoo Storytelin maajohtaja Mari Wärri.

Vuonna 2005 Ruotsissa perustettu Storytel-kirjapalvelu toimii tällä hetkellä Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan, Hollannin, Puolan, Venäjän, Espanjan ja Intian markkinoilla. Suomessa Storytel aloitti toimintansa keväällä 2016.
Kirjat tulevat palveluun 1. helmikuuta.

Bonnier Kirja Suomi Oy, myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen, veli-pekka.matilainen@bonnierbooks.fipuh. +358 40 342 4773

Storytel, maajohtaja Mari Wärri, mari.warri@storytel.com , puh. +358 40 8276727