Tiedote: WSOY:llä kasvun vuosi 2019

"Vuosi 2019 oli hieno vuosi perinteikkäässä kustantamossamme”, toteaa kustantamon toimitusjohtaja Timo Julkunen. ”Saimme samaan aikaan niin liikevaihdon kasvua kuin tulosta vaikeaksi luonnehditulla kirjamarkkinalla”.

Kasvua vauhdittivat uudet kirjaformaatit ja etenkin äänikirjojen kasvava markkina. Myös painettu kirja kävi kaupaksi hyvin, etenkin lastenkirjallisuus oli kovassa kasvussa vuonna 2019. Eniten myydyimpiä kirjailijoita olivat mm. Ilkka Remes, Tuomas Kyrö, Jo Nesbø, Jeff Kinney, Sinikka Nopola ja Tiina Nopola, Johanna Venho, Leena Lehtolainen, Timo Parvela, Max Seeck, Lucinda Riley ja David Lagercrantz. Lasten kirjoista Disney-kirjat ja Muumi-kirjat myivät myös erittäin hyvin.

”Mieltä lämmittää myös kovasti, että kaikki 6 kustantamoamme saavuttivat liiketoiminnan tavoitteensa ja olivat kannattavia”, jatkaa Julkunen.

Toimitusjohtaja Timo Julkunen

timo.julkunen@wsoy.fi

Lankisen lukupiirin ensimmäinen kirja on ilmastoaktivisti Greta Thunbergista kertova Sydämen asioita5.9.2019 10:07:46 EESTTiedote

Kiekkovahti Kevin Lankisen lukuharrastuksesta liikkeelle lähtenyt Lankisen lukupiiri saavutti Facebookissa juuri 10 000 seuraajan rajan. Lukupiirin ensimmäiseksi kirjaksi Kevin valitsi ilmastoaktivisti Greta Thunbergin perheen tarinan Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä (Tammi, 2019). Greta ja Svante Thunbergin sekä Malena ja Beata Ernmanin kirjoittama teos on koskettava tarina erityislasten ongelmien kanssa kamppailevasta perheestä, joka päättää suunnata voimansa taisteluun ilmastonmuutosta vastaan.