Presto Paloturvallisuus Oy

Tiedote yrityskaupasta: PRESTO PALOTURVALLISUUS OY ON OSTANUT SAMMUTINHUOLTO SAARI OY:n KOKKOLASTA

Yli 55 vuotta Kokkolassa toiminut Sammutinhuolto Saari Oy siirtyi 27.10.2020 solmitussa yrityskaupassa osaksi Presto-konsernia. Sammutinhuolto Saari Oy jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja henkilöstöllään Presto Paloturvallisuus Oy:n tytäryhtiönä. Nykyinen toimitusjohtaja ja omistaja Henry Heinua tulee vastaamaan jatkossakin yhtiön operatiivisesta toiminnasta. Sammutinhuolto Saari Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetään Presto Paloturvallisuus Oy:n toimitusjohtaja Jari Kortelainen.
Kuvassa Presto Paloturvallisuus Oy:n  toimitusjohtaja Jari Kortelianen ja aluejohtaja Maunu Laikari sekä Sammutinhuoto Saari Oy:n yrittäjäpariskunta Henry ja Leena Heinua.
Kuvassa Presto Paloturvallisuus Oy:n toimitusjohtaja Jari Kortelianen ja aluejohtaja Maunu Laikari sekä Sammutinhuoto Saari Oy:n yrittäjäpariskunta Henry ja Leena Heinua.

"Tämä omistajanvaihdos tarjoaa meille paljon leveämmät hartiat uusien palveluiden tuottamiseen nopeammalla aikataululla. Yhtenä esimerkkinä tästä on vierailevien laivojen palokaluston huollot Kokkolan satamassa, joka on yksi Suomen vilkkaimmista. Teollisuus- ja kiinteistöasiakkaille omistajajärjestely merkitsee laajempia palvelukokonaisuuksia. Lisäksi asiakkaiden turvallisuusorganisaatiot saavat entistä nopeammin tiedon paloturvallisuusalan tuoteinnovaatioista ja muutoksista. Henkilöstön näkökulmasta omistajanvaihdos vahvistaa nykyisten työsuhteiden pysyvyyttä epävakaassa maailmantilanteessa, monipuolistaa työtehtäviä sekä avaa mahdollisuuksia rekrytointeihin.

Omistajina olemme iloisia siitä, että yli 55 vuotta palvelleen yrityksen toiminta jatkuu edelleen, ja on mielenkiintoista olla tulevaisuudessa osa isoa organisaatiota. Asiakkaille ja sidosryhmille kuuluu iso kiitos siitä, että he ovat luottaneet meihin. Jatkossa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin", Henry Heinua kertoo.

”Yrityskauppa tuo meille mukavasti lisäpotkua. Saari on merkittävä toimija omalla alueellaan niin kiinteistöjen kuin teollisuudenkin paloturvakumppanina. Osaava henkilöstö sekä ostetun yrityksen aito halu kasvaa oli yksi merkittävä peruste tämän yrityskaupan toteutumisessa”, toteaa Preston toimitusjohtaja Jari Kortelainen.

Jari Kortelainen, toimitusjohtaja

Henry Heinua
Sammutinhuolto Saari Oy

Kuvat

Teerisuonkuja 7

Presto Paloturvallisuus Oy tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista paloriskien hallintaa valtakunnallisesti ”Fire risk management™” konseptinsa kautta - sisältäen sekä paloturvallisuuspalvelut, että -tuotteet. Yhtiö on osa ruotsalaisomistuksessa olevaa Presto-konsernia. Presto on alansa johtava toimija, jolla on yli 60 vuoden kokemus asiakkaittensa paikallisesta palvelemisesta. Prestolla on toimintaa Suomessa, Ruotsissa sekä Norjassa.

Sammutinhuolto Saari Oy on yksi Suomen vanhimmista sammutinhuoltoliikkeistä. Yrityksellä on vankka osaaminen ja jalansija paloturvallisuuspalvelujen tarjoajana Kokkolan ympäristössä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Presto Paloturvallisuus Oy