Timo Keisala Demariopiskelijoiden puheenjohtajaksi.

Kuvaaja: Aleksi Murtojärvi

Sosialidemokraattiset Opiskelijat – SONK ry:n 54. liittokokous järjestettiin viikonloppuna 6.-7.11. Oulussa. Liittokokous valitsi tänään sunnuntaina 7.11.  puheenjohtajaksi vuodelle 2022 Timo Keisalan Oulusta. Kuluvana vuonna Keisala on toiminut liittohallituksen jäsenenä ja Oulun Demariopiskelijoiden puheenjohtajana valittiin tehtävään äänin 13-12. Ehdolla puheenjohtajaksi oli myös Mohamed Shimer.

“Olen onnellinen, että saan edustaa Demariopiskelijoiden kaltaista järjestöä ensi vuonna. Vuosi tulee olemaan Demariopiskelijoiden kehityksen kannalta kriittinen ja siksi on tärkeää, että uudistuksia, kuten paljon puhuttua brändiuudistusta aletaan työstämään heti alkuvuodesta alkaen. Meillä tulee olemaan ensi vuonna aktiivinen, sekä osaava liittohallitus ja siksi odotan innolla tulevaa” linjaa vastavalittu vuoden 2022 puheenjohtaja Timo Keisala.

Sosialidemokraattiset opiskelijat SONK ry:n liittokokous valitsi sunnuntaina myös muut luottamushenkilöt tehtäviin vuodelle 2022. 1. varapuheenjohtajaksi liittokokous valitsi Mari van den Bergin Turusta ja 2. varapuheenjohtajaksi Santeri Kujanpään Seinäjoelta.

Liittohallituksen varsinaisiksi jäseniksi vuodelle 2022  Joanna Ahola, Susan Saarinen, Amanda Majuri, Siru Nykänen, Oskari Maunuksela, Miku Kuuskorpi   ja varajäseneksi Jaakko Holopainen.

“Viimeisen  kahden vuoden aikana Timo on osoittanut aktiivisuutensa ja intonsa SONKin toiminnassa paikallisesti ja valtakunnallisesti, ja tiedän hänen jatkavan hyvää työtä myös puheenjohtajana. Myös varapuheenjohtajista ja liittohallituksen jäsenistä löytyy paljon monipuolista osaamista sekä intoa toimia sosialidemokraattisen opiskelijaliikkeen eteen. SONKilla on edessä haastavia aikoja ja paljon uudistuksia, mutta uskon uuden liittohallituksen pystyvän vastaamaan tähän haasteeseen” väistyvä puheenjohtaja Ville Kurtti toteaa.

Uuden liittohallituksen valinnan lisäksi liittokokous päätti liiton tavoiteohjelmasta, toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta vuodelle 2022 sekä uudesta Strategiasta vuosille 2022-2026.

Ville Kurtti
Puheenjohtaja 2021
ville.kurtti@sonk.fi

Timo Keisala