Todellinen menestysresepti: Fallero nousi suoraan S-ryhmän myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi

Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaneen Kuori Food & Winen Falleron lisäksi viime viikon torstaina S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) tulivat myyntiin myös kisan finalistit Foodinin Chia Good -luomuvälipala, Bean Betterin fermentoidut härkäpapupalat, Leivon Leipomon Kaurakas-putkipasta, Kamaboko Finlandin savustetusta lahnasta valmistettu Leikkala-kalaleikkele sekä KomeroFoodin Ateriakippo.
Voittajatuote Fallero nousi heti S-ryhmän ruokakauppojen myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi ja ne ovat odotetusti olleet myydyimpiä Suomalainen menestysresepti -tuotteita. Toinenkin valmiin ruoan uutuushitti eli monen etätyöläisen lounassuosikiksi nousseet Ateriakipot ovat kiilanneet Falleroiden ohella S-ryhmän myydyimpien valmisruokatuotteiden joukkoon. Kappalemääräisessä myynnissä Falleroita hätyyttelevät Chia Good -luomuvälipalat, joita myytiin ensimmäisinä päivinä kappalemääräisessä myynnissä jopa enemmän kuin Falleroita. Chia Goodeja on myyty jo yli 100 000 kappaletta.
"Tänä vuonna Suomalainen menestysresepti -tuotteita myytiin jo neljän ensimmäisen päivän aikana yhteensä enemmän kuin viime vuoden finalistituotteita ensimmäisen seitsemän päivän aikana vuosi sitten. Kaikki kisasta tutut tuotteet herättävät kiinnostusta ja löytävät tiensä ostoskoreihin kautta Suomen. Kotimaisten uutuusinnovaatioiden tie ihmisten huulille on yksi niistä haasteista, joita haluamme tämän kilpailun avulla olla ratkaisemassa. Olemme erityisen iloisia siitä, että tuotteet ovat saaneet niin valtavan innostunutta ja positiivista palautetta eri kanavilla", iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Antti Oksa.
Suomalainen menestysresepti -kilpailu on siivittänyt suomalaisia ruokainnovaatioita jo kolme vuotta. Aikaisempina vuosina voittajatuotteiksi on kruunattu paistopisteiltä tuttu Rostis sekä kaura-siemenpyörykkä Boltsi. Molemmat ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi.
"Kilpailu on kiihdytyskaista pienille ja keskisuurille yrityksille. Nyt tuotteiden suosio on niin hurjaa, että kysyntä on monin paikoin ylittänyt ennusteet ja valmistuskapasiteetit. Pienet valmistajat ovat tehneet upeaa työtä tuotantonsa skaalaamisessa ja he ja koko kaupan toimitusketju tekevät parhaansa, jotta tuotteita saadaan mahdollisimman pian ja paljon asiakkaiden kokeiltavaksi", vakuuttaa Oksa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Antti Oksa, päivittäistavarakaupan myyntijohtaja, SOK Marketkaupan ketjuohjaus, antti.oksa@sok.fi, puhelin 010 768 0699
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme