Todellinen menestysresepti: Fallero nousi suoraan S-ryhmän myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi

Kotimainen härkäpapufalafel Fallero julistettiin Suomalainen menestysresepti 2021 -kilpailun voittajaksi viime keskiviikkona ja Falleron kaksi makuvarianttia, paahdettu punajuuri ja herne-lehtikaali tuotiin myyntiin S-ryhmän ruokakauppoihin kautta Suomen torstaina 26.8. Myynti on ollut ilmiömäistä. Kaikkien kuuden Suomalainen menestysresepti -kilpailusta tutun tuotteen yhteinen viikkomyynti on nousemassa miljoonaluokkaan jo nyt.

Kuva: SOK

Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaneen Kuori Food & Winen Falleron lisäksi viime viikon torstaina S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) tulivat myyntiin myös kisan finalistit Foodinin Chia Good -luomuvälipala, Bean Betterin fermentoidut härkäpapupalat, Leivon Leipomon Kaurakas-putkipasta, Kamaboko Finlandin savustetusta lahnasta valmistettu Leikkala-kalaleikkele sekä KomeroFoodin Ateriakippo.

Voittajatuote Fallero nousi heti S-ryhmän ruokakauppojen myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi ja ne ovat odotetusti olleet myydyimpiä Suomalainen menestysresepti -tuotteita. Toinenkin valmiin ruoan uutuushitti eli monen etätyöläisen lounassuosikiksi nousseet Ateriakipot ovat kiilanneet Falleroiden ohella S-ryhmän myydyimpien valmisruokatuotteiden joukkoon. Kappalemääräisessä myynnissä Falleroita hätyyttelevät Chia Good -luomuvälipalat, joita myytiin ensimmäisinä päivinä kappalemääräisessä myynnissä jopa enemmän kuin Falleroita. Chia Goodeja on myyty jo yli 100 000 kappaletta.

"Tänä vuonna Suomalainen menestysresepti -tuotteita myytiin jo neljän ensimmäisen päivän aikana yhteensä enemmän kuin viime vuoden finalistituotteita ensimmäisen seitsemän päivän aikana vuosi sitten. Kaikki kisasta tutut tuotteet herättävät kiinnostusta ja löytävät tiensä ostoskoreihin kautta Suomen. Kotimaisten uutuusinnovaatioiden tie ihmisten huulille on yksi niistä haasteista, joita haluamme tämän kilpailun avulla olla ratkaisemassa. Olemme erityisen iloisia siitä, että tuotteet ovat saaneet niin valtavan innostunutta ja positiivista palautetta eri kanavilla", iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Antti Oksa.

Suomalainen menestysresepti -kilpailu on siivittänyt suomalaisia ruokainnovaatioita jo kolme vuotta. Aikaisempina vuosina voittajatuotteiksi on kruunattu paistopisteiltä tuttu Rostis sekä kaura-siemenpyörykkä Boltsi. Molemmat ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi.

"Kilpailu on kiihdytyskaista pienille ja keskisuurille yrityksille. Nyt tuotteiden suosio on niin hurjaa, että kysyntä on monin paikoin ylittänyt ennusteet ja valmistuskapasiteetitPienet valmistajat ovat tehneet upeaa työtä tuotantonsa skaalaamisessa ja he ja koko kaupan toimitusketju tekevät parhaansa, jotta tuotteita saadaan mahdollisimman pian ja paljon asiakkaiden kokeiltavaksi", vakuuttaa Oksa.

Antti Oksa, päivittäistavarakaupan myyntijohtaja, SOK Marketkaupan ketjuohjaus, antti.oksa@sok.fi, puhelin 010 768 0699

Kuva: SOK

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Rosson legendaarinen raastepöytä tekee odotetun paluun22.9.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

”Raastepöydästä voi aloittaa” on yksi lausahduksista, joka usein nimetään, kun ihmisiltä kysytään suomalaisuutta kuvaavia sanontoja. Ystävällinen kehotus muodostui tutuksi Rosson asiakkaille lähes kahden vuosikymmenen aikana, ennen kuin raastepöytä korvattiin vuonna 2014 italialaishenkisellä alkupalapöydällä. Raastepöytä ei koskaan unohtunut, vaan sen perään on kyselty jatkuvasti. Asiakkaiden toiveisiin on nyt vastattu, ja syyskuun 22. päivä alkaen voi aterian Rossossa aloittaa jälleen raikkaan raastepöydän antimilla.

Ikoninen joensuulaishotelli Kimmel avaa uusitut tilansa juhlakauteen. Tapahtumavieraita ja staycation-matkailijoita odotellaan jo.21.9.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Kimmelillä on takanaan yli 40 vuotta värikästä hotellihistoriaa ja lukuisia mittavia tapahtumatoteutuksia. Tänä syksynä valmistuvan jättiuudistuksen myötä hotellista kuoriutuu Itä-Suomen johtava kokous- ja tapahtumatalo sekä elämyksellinen staycation-kohde Superior-huoneineen. Nosteessa olevan Pohjois-Karjalan matkailun sekä tapahtumien kasvavan kysynnän vuoksi hotellin valmistumista on alueella jo odotettu.

S-ryhmä kiittää rahankeräyslain muutoksesta tarjoamalla ensimmäisenä hotelliyön päästöjen kompensaatiomahdollisuuden16.9.2021 13:56:25 EEST | Tiedote

SOK:n pääjohtaja Hannu Krook kiittää hallitusta torstaina annetusta rahankeräyslain muutosesityksestä, joka antaa kuluttajille mahdollisuuden kompensoida aiheuttamansa ilmastopäästöt. S-ryhmän Sokos Hotels -ketju aikoo tarjota asiakkailleen mahdollisuuden hyvittää hotelliyönsä hiilipäästöt heti, kun lakimuutos on hyväksytty eduskunnassa ja astunut voimaan.