Tower Bistro uudistuu

Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsevan Port Towerin yhteydessä toimiva Tower Bistro kokee perusteellisen uudistuksen kesän ja alkusyksyn aikana. Entistä viihtyisämpi ja toimivampi kahvila-ravintola avaa ovensa asiakkaille syyskuun alussa.

Uudistuksella haetaan avaruutta, tilojen parempaa toiminnallisuutta sekä viihtyisyyttä. Jatkossa tiloja voidaan hyödyntää aikaisempaa monipuolisemmin. Tower Bistro palvelee kaikkia; kaupunkilaisia, yrityselämää, suurteollisuusalueelle saapuvia vieraita, kuljettajia sekä Port Towerin ja suurteollisuusalueen vakituisia toimijoita. Tilojen suunnittelussa on huomioitu, että kokonaisuus toimii myös Port Towerin mahdollisen laajennuksen valmistuttua. Syyskauden alkaessa Tower Bistro palvelee lisäksi kahvilana omassa kahvilatilassaan sekä tilausravintolana iltaisin ja viikonloppuisin. Uusi ilme ja tilaratkaisut ovat helsinkiläisen dSign Vertti Kivi & Co käsialaa. Port Towerissa sijaitsee vuokrattavissa olevia kokoustiloja, edustavin niistä on ylimmän kerroksen kokous- ja saunatila Visit Center.

Tuttu, teollisuudesta vaikutteita saanut ilme täydentyy muun muassa vihreydellä, jota suurteollisuusalueen ympäristössä on runsaasti. Uudet kalusteet ja valaisimet täydentävät upean kokonaisuuden. Ravintolatilan lisäksi uudistuu täysin myös koko ruokakonsepti. Lounas- ja kokoustarjonnan sisältö muuttuu, jatkossa painotetaan entistä enemmän sesongin mukaisuutta, paikallisia, suomalaisia ja maailman makuja yhdistellen.

Tower Bistron uusi yrittäjä, Tommi Myllykangas, aloittaa samalla, kun ravintolan ovet avautuvat remontin jälkeen. Uudistetun ravintolan on tarkoitus avata ovensa Kokkolan kaupungin 400-vuotisjuhlaviikolla, syyskuussa.

Pia Kinnunen
Kokkolan Teollisuuskylä Oy, toimitusjohtaja

Tommi Myllykangas
Tower Bistro, yrittäjä

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 17 teollisuuslaitosta sekä reilu 60 palveluyritystä.

KIP on monipuolisen kemianteollisuuden osaamiskeskittymä, jolla on korkeatasoinen teollinen infrastruktuuri ja palvelutarjonta. Tulevaisuuden kiertotaloutta tehdään jo tänään täällä!

KIP Ympäristöpalkinnon 2020 sai Michael ”Mikki” Hagström8.9.2020 10:10:12 EESTTiedote

Vuosi 2020 on KIP:lle erityinen, sillä Kokkolan suurteollisuusalue juhlii 75-juhlavuottaan. Koronatilanne on valitettavasti sekoittanut KIP:n juhlasuunnitelmia, mutta perinteisestä KIP Ympäristöpäivästä haluttiin kuitenkin pitää kiinni. Tapahtuma järjestettiin viime viikon perjantaina 4.9.20 ja se päädyttiin toteuttamaan nyt ensimmäistä kertaa webinaarina. KIP Ympäristöpäivä järjestettiin jo 17. kerran.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa toiminnassaan suurteollisuusalueen vahvuuksia20.3.2020 09:43:29 EETTiedote

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa vuoden 2020 toiminnassaan teollisuusalueen vahvuuksia. Suurteollisuusalueen vahvuuksiksi nousevat muun muassa seuraavat tekijät: alueelle on muodostunut monipuolinen kemianteollisuuden osaamiskeskittymä, alueen toimijoita palvelee korkeatasoinen teollinen infrastruktuuri sekä hyödyke- ja palvelutarjonta, ja alueella on harjoitettu tehokasta kiertotaloutta jo yli 50 vuotta.