Tradenomien valtuustoon 15 uutta edustajaa

Kolmen vuoden välein Tradenomien valtuustoon valitaan yhteensä 30 edustajaa jäsenäänestyksen kautta. Äänestysaika päättyi tänään ja vaalilautakunta vahvisti äänestyksen tulokset. Tulevalle kolmivuotiskaudelle valtuustoon nousee 15 uutta edustajaa.

Vaaleihin ehdokkaita asetti yhdeksän valitsijayhdistystä ja ehdokkaita oli yhteensä 86. Lisäksi Tradenomiopiskelijat nimesivät viisi opiskelijaedustajaa valtuustoon erillisen hakumenettelyn kautta.

Valtuuston jäsenet 2020-2023:

Aaltonen Niko (Turun Seudun Tradenomit)
Ahola Juha (Pohjois-Suomen Tradenomit, uusi)
Ahonen Reetta (Edistykselliset)
Alhonen Jenny (Edistykselliset, uusi)
Aro Pipsa (Etelä-Suomen Tradenomit)
Carlenius Jaana (Etelä-Suomen Tradenomit)
Heinonen Liisa (Turun Seudun Tradenomit)
Hokkanen Erno (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Huhtala Kati (IT-tradenomit, uusi)
Hyvönen Jaakko (Turun Seudun Tradenomit)
Karvanen Ville (Turun Seudun Tradenomit)
Koli Veera (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Kuokkanen Kai (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Laukkanen Heikki (IT-tradenomit)
Matilainen Piia (Pohjois-Suomen Tradenomit, uusi)
Mikkola Iida-Maria (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Niinimäki Ella (Edistykselliset, uusi)
Paananen Janne (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Pelkonen Lauri (Turun Seudun Tradenomit)
Peltola Veli-Matti (Edistykselliset)
Pesu Marko (Keski-Suomen Tradenomit)
Purmonen Petri (Edistykselliset)
Päärnilä Arsi (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Retsä Heidi (IT-tradenomit)
Rossi Suvi (Etelä-Suomen Tradenomit)
Sajalinna Anniina (Edistykselliset, uusi)
Spiik Karl-Johan (Turun Seudun Tradenomit, uusi)
Virtanen Meri (Edistykselliset)
Väike Satu (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Väisänen Jarna (Keski-Suomen Tradenomit, uusi)

Opiskelijaedustajat:

Hassan Amin, Vantaa
Laurila Anna, Helsinki
Nieminen Jere, Mäntsälä
Nyfors Veera, Turku
Rissanen Rosamari, Turku

Uuden valtuuston järjestäytymiskokous pidetään 22.-23.8. Tuolloin valtuusto valitsee keskuudestaan puheenjohtajiston sekä Tradenomeille uuden hallituksen. Valtuusto on Tradenomien ylin päättävä elin, joka vahvistaa liiton strategiset linjaukset, toimintasuunnitelmat ja talousarviot sekä päättää jäsenmaksun määrästä. tradenomi.fi/valtuustovaalit

Jouni Leivo, vaalilautakunnan puheenjohtaja

Niina Riipinen, lakiasiainjohtaja, vaalilautakunnan sihteeri

Työttömyysturvassa on valuvika, joka ei ole oikeudenmukainen12.2.2021 08:32:33 EETBlogi

Työttömyysturvan työssäoloehdon lähtökohtana on pysyvä tila työsuhteessa. Onko 26 viikkoa työtä pysyvä olotila? Ja onko se perusteena oikeudenmukainen kaikille? Tällä hetkellä saman ansiosidonnaisen turvan saavat yhtä lailla ne työntekijät, jotka ovat työskennelleet 26 viikkoa kuin nekin, jotka ovat olleet töissä vaikkapa 150 viikkoa. Huomioitavaa on, että 26 viikon työssäoloehdolla saa pidempikestoisen ansiosidonnaisen turvan kuin mitä itse työssäoloehdon pituus on.

Poikkeustila vauhditti etätyön määrää23.9.2020 14:01:02 EESTTiedote

Etätöiden määrä on selvästi lisääntynyt kuluvan vuoden aikana tradenomikunnan keskuudessa. Ennen poikkeustilaa tradenomit tekivät etätöitä keskimäärin yhden päivän viikossa ja 25 prosentilla etätyöskentely ei ollut mahdollista ollenkaan. Kevään myötä 78 prosentilla asiantuntijatehtävissä työskentelevillä etätyön määrä nousi viiteen päivään viikossa. Tiedot käyvät ilmi Tradenomien jäsenkyselystä.