Tradenomien valtuustoon 15 uutta edustajaa

Kolmen vuoden välein Tradenomien valtuustoon valitaan yhteensä 30 edustajaa jäsenäänestyksen kautta. Äänestysaika päättyi tänään ja vaalilautakunta vahvisti äänestyksen tulokset. Tulevalle kolmivuotiskaudelle valtuustoon nousee 15 uutta edustajaa.

Vaaleihin ehdokkaita asetti yhdeksän valitsijayhdistystä ja ehdokkaita oli yhteensä 86. Lisäksi Tradenomiopiskelijat nimesivät viisi opiskelijaedustajaa valtuustoon erillisen hakumenettelyn kautta.

Valtuuston jäsenet 2020-2023:

Aaltonen Niko (Turun Seudun Tradenomit)
Ahola Juha (Pohjois-Suomen Tradenomit, uusi)
Ahonen Reetta (Edistykselliset)
Alhonen Jenny (Edistykselliset, uusi)
Aro Pipsa (Etelä-Suomen Tradenomit)
Carlenius Jaana (Etelä-Suomen Tradenomit)
Heinonen Liisa (Turun Seudun Tradenomit)
Hokkanen Erno (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Huhtala Kati (IT-tradenomit, uusi)
Hyvönen Jaakko (Turun Seudun Tradenomit)
Karvanen Ville (Turun Seudun Tradenomit)
Koli Veera (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Kuokkanen Kai (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Laukkanen Heikki (IT-tradenomit)
Matilainen Piia (Pohjois-Suomen Tradenomit, uusi)
Mikkola Iida-Maria (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Niinimäki Ella (Edistykselliset, uusi)
Paananen Janne (Etelä-Suomen Tradenomit, uusi)
Pelkonen Lauri (Turun Seudun Tradenomit)
Peltola Veli-Matti (Edistykselliset)
Pesu Marko (Keski-Suomen Tradenomit)
Purmonen Petri (Edistykselliset)
Päärnilä Arsi (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Retsä Heidi (IT-tradenomit)
Rossi Suvi (Etelä-Suomen Tradenomit)
Sajalinna Anniina (Edistykselliset, uusi)
Spiik Karl-Johan (Turun Seudun Tradenomit, uusi)
Virtanen Meri (Edistykselliset)
Väike Satu (Pääkaupunkiseudun Tradenomit, uusi)
Väisänen Jarna (Keski-Suomen Tradenomit, uusi)

Opiskelijaedustajat:

Hassan Amin, Vantaa
Laurila Anna, Helsinki
Nieminen Jere, Mäntsälä
Nyfors Veera, Turku
Rissanen Rosamari, Turku

Uuden valtuuston järjestäytymiskokous pidetään 22.-23.8. Tuolloin valtuusto valitsee keskuudestaan puheenjohtajiston sekä Tradenomeille uuden hallituksen. Valtuusto on Tradenomien ylin päättävä elin, joka vahvistaa liiton strategiset linjaukset, toimintasuunnitelmat ja talousarviot sekä päättää jäsenmaksun määrästä. tradenomi.fi/valtuustovaalit

Jouni Leivo, vaalilautakunnan puheenjohtaja

Niina Riipinen, lakiasiainjohtaja, vaalilautakunnan sihteeri

Tradenomien palvelut maksutta koko tradenomikunnan käyttöön3.4.2020 08:25:49 EESTTiedote

Epävarmuus työelämässä on lisääntynyt voimakkaasti viime viikkoina koronaviruksen vaikutuksen myötä. Lomautus- ja irtisanomisuhka on todellinen jo yli 300 000 palkansaajalle. Myös tradenomikunnasta erityisesti palvelualoilla työskentelevät ovat tässä tilanteessa. Jäsenten yhteydenotot lakipalveluihin ovat moninkertaiset verrattuna normaaliin tilanteeseen ja ne koskevat yksinomaan enää lomautuksia tai irtisanomisia.

Tradenomiopiskelijat: Opiskelijan mielenterveyspalvelut turvattava31.10.2019 11:46:51 EETTiedote

Mielenterveysongelmat ovat kasvava haaste myös korkeakoulukentällä. Siitä huolimatta opiskelijoiden pääsy mielenterveyspalveluiden piiriin on uhattuna. Ammattikorkeakouluopiskelijoiden liittyessä Ylioppilaiden Terveydenhoitosäätiön (YTHS) piiriin, kasvavat tarpeet ja asiakaskunta räjähdysmäisesti. Onkin suuri kysymysmerkki, riittävätkö YTHS:n resurssit vastaamaan kasvaviin tarpeisiin heti uudistuksen alusta saakka.

Koulutuspolitiikka ei voi olla aluepolitiikan jatke1.10.2019 10:38:49 EESTTiedote

Hallitusohjelman mukaisesti korkeakouluihin suunnitellaan tuhansia uusia aloituspaikkoja. Näillä on tarkoitus purkaa hakijasumaa sekä paikata osaajapulaa tietyillä toimialoilla. Budjettiriihi toi hienoista lisäystä korkeakoulujen perusrahoitukseen, mutta uusia aloituspaikkoja varten ei rahoitusta osoitettu ollenkaan. Täysin huomiotta on jäänyt korkeakoulutuksen läpäisyaste, johon on syytä kiinnittää huomioita lisäpaikkojen määrästä päätettäessä.