Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen palveluihin Metsänomistajaviikolla 16.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat metsänomistajat tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa esitellään yhdistyksen monipuolista palvelutarjontaa.

Metsänomistajaviikolla on tänä vuonna teemana taimikonhoito. Monissa tapahtumissa esitellään moottori- ja raivaussahoja sekä erilaisia omatoimisen metsänhoitotyön varusteita. Metsänomistajaviikolla järjestetään myös sieniretkiä, iltamia ja erityisesti naisille tai nuorille suunnattuja raivaussahakursseja sekä paljon muuta mielenkiintoista ja hyödyllistä.

Viikko avataan metsänomistajien SM metsätaitokilpailulla

Metsänhoitoyhdistys Uusimaa järjestää metsänomistajien SM metsätaitokilpailut Mäntsälässä lauantaina 16.9.2017. Kilpailukeskuksena toimii Mäntsälän Suurlava. Metsätaitokilpailussa kilpaillaan metsään merkityllä tehtäväradalla sellaisissa taidoissa, joita metsätaloudessa, metsän hoidossa ja puun myynnissä tarvitaan. Tehtävänä on esimerkiksi kasvupaikkojen, puiden pituuksien ja tilavuuksien arviointi sekä harvennuksissa poistettavien puiden valitseminen. Osallistujia kisoihin on tulossa noin 300 ympäri maan.

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain

Metsänomistaja-viikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä. Metsähoitoyhdistyksen jäsenenä et ole esimerkiksi puukaupassa sidoksissa yhteen puunostajaan, koska yhdistyksesi etsii sinulle aina parhaan puukauppakumppanin. Metsänhoitoyhdistykseltä saat kaikki tarvitsemasi metsäpalvelut edulliseen jäsenhintaan.

Kaikki Metsänomistaja-viikon tapahtumat löydät tapahtumakalenterista osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Oman alueesi metsänhoitoyhdistyksen tapahtumat näet mhy.fi -sivulla valitsemalla yhdistys -valikosta alueesi yhdistyksen tai kirjoittamalla hakukenttään kunnan nimen.

www.mhy.fi/yhteystiedot

MTK esitteli näkemyksiään EU:sta ja sen tulevaisuudessa seminaarissaan 12.6.2018 Helsingissä12.6.2018 16:34Tiedote

Muuttuva toimintaympäristö pakottaa EU:n tarkistamaan omia toimintatapojaan ja ottamaan itselleen tehtäviä, joita aikaisemmin jäsenmaat ovat hoitaneet. Tehtävien siirto velvoittaa jäsenmaat ottamaan lisää taloudellista vastuuta EU:n toimien rahoituksesta. MTK:n mielestä EU:n roolia voidaan kasvattaa turvallisen Euroopan rakentamisessa ja yhteisen maatalouspolitiikan toteuttamisessa. MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila esitteli MTK:n näkemyksiä EU:sta ja sen tulevaisuudesta EU-seminaarissa 12.6.2018 Helsingissä.

EU-komissio unohti viljelijöiden taloudellisen ahdingon ja maatalouspolitiikan yksinkertaistamisen1.6.2018 12:55Tiedote

Komission tiedonanto viime marraskuussa lupaili yksinkertaistamista ja jäsenmaalle mahdollisuuksia paremmin oloihin sopivaan maatalouspolitiikkaan. Valmistelussa nämä ovat unohtuneet. Tiukat ohjeet kansallisen strategian valmisteluun minimoivat kansallisen liikkumatilan ja lisäävät viljelijöihin kohdistuvia vaatimuksia. Samalla komission monivuotinen rahoituskehysehdotus leikkaisi kovalla kädellä Suomen EU-rahoitusta. Tätä on mahdotonta hyväksyä, kun maataloustuottajat kärsivät jo ennestään historiallisen heikosta kannattavuudesta.

Varhaisvihannesten kausi pyörähtää käyntiin31.5.2018 12:00Tiedote

Poikkeuksellisen lämmin sää on jouduttanut varhaisvihannesten valmistumista, mutta myös aiheuttanut viljelijöille paljon lisätyötä. Kastelulaitteet on pidetty käynnissä täysillä. Aikaisten lajikkeiden päältä on kuumimpina päivinä täytynyt poistaa harsot, joiden alla niitä yleensä kasvatetaan. Hetkittäin on ollut kylmiäkin öitä, jolloin harsot taas ovat olleet tarpeen. Lämpöaalto on lisännyt myös pikkutuholaisten aiheuttamaa riesaa.