Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen palveluihin Metsänomistajaviikolla 16.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat metsänomistajat tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa esitellään yhdistyksen monipuolista palvelutarjontaa.

Metsänomistajaviikolla on tänä vuonna teemana taimikonhoito. Monissa tapahtumissa esitellään moottori- ja raivaussahoja sekä erilaisia omatoimisen metsänhoitotyön varusteita. Metsänomistajaviikolla järjestetään myös sieniretkiä, iltamia ja erityisesti naisille tai nuorille suunnattuja raivaussahakursseja sekä paljon muuta mielenkiintoista ja hyödyllistä.

Viikko avataan metsänomistajien SM metsätaitokilpailulla

Metsänhoitoyhdistys Uusimaa järjestää metsänomistajien SM metsätaitokilpailut Mäntsälässä lauantaina 16.9.2017. Kilpailukeskuksena toimii Mäntsälän Suurlava. Metsätaitokilpailussa kilpaillaan metsään merkityllä tehtäväradalla sellaisissa taidoissa, joita metsätaloudessa, metsän hoidossa ja puun myynnissä tarvitaan. Tehtävänä on esimerkiksi kasvupaikkojen, puiden pituuksien ja tilavuuksien arviointi sekä harvennuksissa poistettavien puiden valitseminen. Osallistujia kisoihin on tulossa noin 300 ympäri maan.

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain

Metsänomistaja-viikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä. Metsähoitoyhdistyksen jäsenenä et ole esimerkiksi puukaupassa sidoksissa yhteen puunostajaan, koska yhdistyksesi etsii sinulle aina parhaan puukauppakumppanin. Metsänhoitoyhdistykseltä saat kaikki tarvitsemasi metsäpalvelut edulliseen jäsenhintaan.

Kaikki Metsänomistaja-viikon tapahtumat löydät tapahtumakalenterista osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Oman alueesi metsänhoitoyhdistyksen tapahtumat näet mhy.fi -sivulla valitsemalla yhdistys -valikosta alueesi yhdistyksen tai kirjoittamalla hakukenttään kunnan nimen.

www.mhy.fi/yhteystiedot

Glyfosaatin käytön jatkosta ei vieläkään päätöstä10.11.2017 09:32Tiedote

Gyfosaatin käytön jatkoaika on nyt pitkään odottanut EU:n päätöksentekoa. Puolentoista vuoden tutkimusaika ei tuonut mitään uutta tietoa aineen vaarallisuudesta. Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto on todennut aineen turvalliseksi, mikä normaalissa tapauksessa olisi taannut 15 vuoden jatkon. Komissio esitti nyt viiden vuoden jatkoa myyntiluvalle, mutta ei saanut esitykselleen riittävää kannatusta. Glyfosaatin kielto riisuu maataloudelta keskeiset keinot ilmaston- ja vesiensuojeluun. MTK vaatii, että sadonkorjuun jälkeinen käyttö on siksi sallittava.