Tuomas Niskakangas valittiin BookBeatin Vuoden tulokkaaksi – "Roihu vei mukanaan heti ilmestyttyään"

BookBeat-äänikirjapalvelun Vuoden tulokas on Tuomas Niskakankaan trilleri Roihu. Voittaja valittiin käyttäjädatan perusteella. Roihun lukee Jukka Pitkänen.

Palkinto perustuu BookBeatin käyttäjädatasta saatuun tietoon. Tarkastelun kohteena ovat kirjojen aloittaminen, niiden loppuun asti kuuntelu ja asiakasarvioiden keskiarvot viimeisen vuoden ajalta. Palkintosumma on 2 500 euroa.

"Olen todella fiiliksissä tästä palkinnosta! Äänikirja on itselleni tärkeä formaatti, ja halusin Roihun toimivan hyvin myös kuunneltuna. Tämä palkinto on minulle erityisen arvokas, sillä se jaetaan kuuntelijoiden vastaanoton perusteella", Tuomas Niskakangas iloitsee.

"Vuoden kotimainen tulokas -ehdokkaiden joukko oli korkeatasoinen. Voittaja oli kuitenkin selvä: Tuomas Niskakankaan esikoisromaani Roihu vei mukanaan heti ilmestyttyään. Sitä kuunneltiin paljon, se pitää otteessaan eli kirja kuunnellaan loppuun saakka, ja asiakasarvioiden keskiarvo on korkea. Lähitulevaisuuden Suomeen sijoittuva nopeasti etenevä ja taidokkaasti punottu trilleri on tarkkanäköisen ja oivaltavan tarinankuljetuksen taidonnäyte, joka saa kuuntelijansa odottamaan jatkoa", kiteyttää BookBeatin Suomen liiketoiminnasta vastaava Sari Forsström.

Roihu on tiukkatahtinen esikoistrilleri lähitulevaisuuden Suomesta. Syvä talouskriisi repii Suomen kansaa kahtia. Suurmielenosoituksen alla nuori nainen sytyttää itsensä tuleen. Jälkeensä hän jättää salaisuuden, joka voisi kaataa maan hallituksen. Nuori pääministeri Leo Koski herää tosielämän painajaiseen. Hän on joutunut keskelle valtapeliä, jossa panoksena on paljon enemmän kuin hänen oma henkensä. Koskella on vain vuorokausi aikaa selvittää juoni, joka uhkaa tuhansien ihmisten henkeä ja koko Suomen tulevaisuutta.

Tuomas Niskakangas (s. 1980) on jännityskirjailija ja Helsingin Sanomien politiikan ja talouden toimittaja. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri. Aiemmin Niskakangas on työskennellyt Washingtonissa Helsingin Sanomien Yhdysvaltain-kirjeenvaihtajana. Roihu on hänen esikoisromaaninsa.

Lisätiedot, BookBeat: Sari Forsström, sari.forsstrom@bookbeat.com

Kirjailijahaastattelut: Jenni Heiti, jenni.heiti@otava.fi

Tulevan kevään inspiroivat käsityökirjat16.11.2021 13:08:16 EET | Tiedote

Islantilaisneuleet ovat nyt suositumpia kuin koskaan. Suomalaiset huippusuunnittelijat ovat tarttuneet haasteeseen ja luoneet upeita kaarrokeneuleita neulojien iloksi. Villasukkamalleissa on onnea ja eksotiikkaa, sillä Niina Laitinen on inspiroitunut matka-aiheista ja muumifanien sukissa seikkailevat Tove Janssonin rakastetut hahmot. Vasenkätiset neulojat saavat vihdoinkin omaan työjärjestykseen sopivan neulekirjan ja myös ompeluharrastajille on luvassa käytännöllisiä teoksia.

Onnistuuko taikuri Herra Koskinen rikkomaan kolme uutta Guinness-ennätystä? Guinness World Records -päivän teemana on supertaidot16.11.2021 09:24:41 EET | Tiedote

Taikuri ja jonglööri Herra Koskisella on hallussaan jo 11 Guinnessin maailmanennätystä. Nyt hän tavoittelee kolmea uutta Kauppakeskus Sellon Suomalaisen Kirjakaupan yhteydessä järjestettävässä Guinness World Records -tapahtumassa 17.11. klo 17.30. Tervetuloa paikalle kannustamaan ja jännittämään, onnistuuko Herra Koskinen kerryttämään maailmanennätystiliään!