Alko Oy

Turengin Alko muuttaa uuteen kauppakeskukseen

Jaa
Turengin Alko muuttaa ja uuden myymälän ovet avautuvat yhtä aikaa uuden kauppakeskuksen kanssa. Nykyinen myymälä on avoinna 25. huhtikuuta saakka ja uusi myymälä avataan 27. huhtikuuta.

Turengin Alko muuttaa nykyisestä purettavasta kauppakeskuksesta viereen rakennettavaan uuteen kauppakeskukseen. Nykyinen myymälä palvelee tiistaihin 25. huhtikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 27. huhtikuuta. Liikkeen ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat Alkot muun muassa Hämeenlinnassa. Myymälöiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät Alkon verkkosivuilta.

”Uusi myymälämme suunnitellaan kokonaisuudessaan entistäkin selkeämmäksi ja toimivammaksi. Asiakastila pienenee hieman, mutta valikoima pidetään edelleen sellaisena, joka palvelee parhaiten Turengin myymälän asiakkaitamme”, kertoo palvelujohtaja Pirjo Hirvonen.

Turengin myymälässä kuunnellaan tarkasti asiakastoiveita

Uudessa selkeässä ja raikkaassa myymälässä on noin 700 tuotteen valikoima.     

”Myymäläämme voi jättää toiveita omista juomasuosikeista joko suoraan henkilökunnalle tai alkotoive.fi-sivuston kautta. Lisäksi Alkon koko valikoima on tilattavissa verkkokaupasta myymäläämme”, sanoo palvelupäällikkö Leila Patoila.

Myymälässä palvelevat jatkossakin tutut myyjät ja aukioloajat samat kuin nykyisessäkin myymälässä.

”Myyjiemme asiantuntemus ja helppo lähestyttävyys saavat asiakkailtamme kiitosta, mistä olemme todella iloisia.”

Alkon trendikatsaus 2023 kertoo maailman muuttumisesta

Alkon katsaus trendeihin luo näkymää juoma-alan ajankohtaisiin ilmiöihin ja trendeihin. Vuonna 2023 juomavalinoissa näkyy kukkaroystävällinen kuluttaminen, ilmastovaikutusten huomioiminen juomien pakkauksissa sekä paikallisuuden ja pienuuden arvostus.

Maailmantilanteen muuttuminen ja ilmastonmuutos näkyvät kuluttajien juomavalinnoissa. Trendikkäimmät juomat ovat paikallisesti tuotettuja, maustettuja tai spritzejä. Samppanja saa rinnalleen muita laadukkaita kuohuviinejä.

”Kyllä juomapakkausten keveys ja kierrätettävyys kiinnostavat asiakkaitamme myös Turengissa”, Leila Patoila kertoo.

Myös Alkon Vihreä valinta -merkki on vakiinnuttanut paikkansa Alkon asiakkaiden sydämissä.

”Suomalaiset ovat kulutustottumuksissaan varsin valveutuneita. Tuotteidemme Vihreä valinta -merkintä kertoo tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Viime vuonna myydyistä litroista jo noin 52 prosenttia oli vihreitä litroja, ja samoissa lukemissa mennään myös Kanta-Hämeen alueella. Ympäristön kuormitusta voidaan vähentää esimerkiksi aiempaa kevyemmillä pakkauksilla.”

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Palvelujohtaja Pirjo Hirvonen, 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote

Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.

Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote

Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye