Turengin Alko muuttaa uuteen kauppakeskukseen

Turengin Alko muuttaa nykyisestä purettavasta kauppakeskuksesta viereen rakennettavaan uuteen kauppakeskukseen. Nykyinen myymälä palvelee tiistaihin 25. huhtikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 27. huhtikuuta. Liikkeen ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat Alkot muun muassa Hämeenlinnassa. Myymälöiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät Alkon verkkosivuilta.
”Uusi myymälämme suunnitellaan kokonaisuudessaan entistäkin selkeämmäksi ja toimivammaksi. Asiakastila pienenee hieman, mutta valikoima pidetään edelleen sellaisena, joka palvelee parhaiten Turengin myymälän asiakkaitamme”, kertoo palvelujohtaja Pirjo Hirvonen.
Turengin myymälässä kuunnellaan tarkasti asiakastoiveita
Uudessa selkeässä ja raikkaassa myymälässä on noin 700 tuotteen valikoima.
”Myymäläämme voi jättää toiveita omista juomasuosikeista joko suoraan henkilökunnalle tai alkotoive.fi-sivuston kautta. Lisäksi Alkon koko valikoima on tilattavissa verkkokaupasta myymäläämme”, sanoo palvelupäällikkö Leila Patoila.
Myymälässä palvelevat jatkossakin tutut myyjät ja aukioloajat samat kuin nykyisessäkin myymälässä.
”Myyjiemme asiantuntemus ja helppo lähestyttävyys saavat asiakkailtamme kiitosta, mistä olemme todella iloisia.”
Alkon trendikatsaus 2023 kertoo maailman muuttumisesta
Alkon katsaus trendeihin luo näkymää juoma-alan ajankohtaisiin ilmiöihin ja trendeihin. Vuonna 2023 juomavalinoissa näkyy kukkaroystävällinen kuluttaminen, ilmastovaikutusten huomioiminen juomien pakkauksissa sekä paikallisuuden ja pienuuden arvostus.
Maailmantilanteen muuttuminen ja ilmastonmuutos näkyvät kuluttajien juomavalinnoissa. Trendikkäimmät juomat ovat paikallisesti tuotettuja, maustettuja tai spritzejä. Samppanja saa rinnalleen muita laadukkaita kuohuviinejä.
”Kyllä juomapakkausten keveys ja kierrätettävyys kiinnostavat asiakkaitamme myös Turengissa”, Leila Patoila kertoo.
Myös Alkon Vihreä valinta -merkki on vakiinnuttanut paikkansa Alkon asiakkaiden sydämissä.
”Suomalaiset ovat kulutustottumuksissaan varsin valveutuneita. Tuotteidemme Vihreä valinta -merkintä kertoo tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Viime vuonna myydyistä litroista jo noin 52 prosenttia oli vihreitä litroja, ja samoissa lukemissa mennään myös Kanta-Hämeen alueella. Ympäristön kuormitusta voidaan vähentää esimerkiksi aiempaa kevyemmillä pakkauksilla.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Pirjo Hirvonen, 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon syyskuun myyntitiedote – panimotuotteiden myynnissä kasvua reilut 24 prosenttia8.10.2025 07:33:00 EEST | Tiedote
Syyskuun litramyynti laski 2,2 prosenttia verrattuna viime vuoden syyskuuhun. Glögien ja alkoholittomien suosio pitää pintansa. Pinot noir ja erikoiserien Beaujolais’n kyläviinit maistuvat syksyn sienisadon kanssa. Viinimatka Ranskan Provenceen alkaen 12 euroa.
Alkon glögit myyntiin syyskuussa: glögiä kaikille makumieltymyksille klassikoista fantasiaglögeihin25.9.2025 10:09:39 EEST | Tiedote
Alkoissa glögikausi alkaa 25. syyskuuta, kun runsas, lähes 30 erilaisen glögin valikoima saapuu myymälöihin. Valikoimassa on tänä vuonna niin rakastettuja klassikoita kuin uusia, rohkeita makuyhdistelmiä.
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme