Turku Energia Sähköverkot Oy puolittaa asiakkaidensa perusmaksut puoleksi vuodeksi

Turku Energia Sähköverkot Oy alentaa asiakkaidensa sähkönsiirron perusmaksun hintaa 50 prosentilla puolen vuoden ajaksi, 1.4 – 30.9.2020 väliselle ajalle. Alennus kohdistetaan tasapuolisesti sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Asiakkaiden laskulla perusmaksun puolitus näkyy automaattisesti seuraavan puolen vuoden ajan alkaen huhtikuun laskutuksesta.

Nyt tehtävän hinnanalennuksen vaikutus Turku Energia Sähköverkot Oy:n liikevaihtoon on yhteensä noin kolme miljoonaa euroa.

– Meneillään olevaan yleiseen tilanteeseen peilaten halusimme myös omalta osaltamme tarkistaa hinnoitteluamme ja tukea asiakkaitamme tässä haastavassa tilanteessa. Alennus kohdistuu seuraavan puolen vuoden ajan kaikkien asiakkaidemme perusmaksuun, sanoo Turku Energia Sähköverkot Oy:n toimitusjohtaja Tomi Toivonen.

Turku Energia Sähköverkot Oy vastaa sähkönsiirrosta Turussa, ja kuuluu Suomen edullisimpien sähkönsiirtäjien joukkoon.

Turku Energia Sähköverkot Oy on Oy Turku Energia Åbo Energi Ab:n tytäryhtiö, ja sillä on yli 91 200 sähkönkäyttöpaikkaa Turussa.  Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 276,8 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 340 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. Uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian määrä on vuoden 2020 lopussa jo 70 %. www.turkuenergia.fi

Turku Energian asiakaspalvelu Eniro Finlandille26.10.2020 13:00:20 EETTiedote

Turku Energia ja Oy Eniro Finland Ab ovat sopineet liikkeenluovutuksesta, jossa Turku Energian asiakaspalvelu siirtyy Eniro Finlandille 1.11.2020 alkaen. Samassa yhteydessä Turku Energia on tehnyt palvelusopimuksen asiakaspalvelunsa hankkimisesta Eniro Finlandilta. Liikkeenluovutuksen taustalla on sähkön myynnin kiristynyt kilpailutilanne ja kannattavuuden parantamiseen tähtäävät toimenpiteet sekä palveluaikojen laajentaminen.