Turun Osuuskauppa on nimittänyt Harri Havian matkailu-, ravitsemis- ja liikennekaupan toimialajohtajaksi

Turun Osuuskaupan matkailu-, ravitsemis- ja liikennekaupan toimialajohtajaksi on 1.6.2022 alkaen nimitetty Harri Havia. Havia siirtyy tehtävään SOK:lta, jossa hän on toiminut useissa eri tehtävissä, viimeksi vuodesta 2015 lähtien ravitsemiskaupan operatiivisena johtajana sekä ravitsemiskaupan kehityksestä ja konsepteista vastaavana johtajana. Nimitys on jatkoa Mikko Eskelisen siirtymiselle Turun Osuuskaupan sisällä market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 7.2.2022 alkaen.

- Harri Havia on erinomainen vahvistus johtoryhmäämme. Hän tuo meille laajaa näkemystä ja kokemusta toimialoilta, joiden menestyksellä on suuri merkitys Turun Osuuskaupan kasvustrategiassa. Pitkän pandemian värittämän jakson jälkeen matkailu- ja ravitsemiskaupan näkymät ovat nyt positiivisemmat, ja pystymme erityisesti Turkuun tekemiemme investointien ansiosta tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempaa palvelua. Uskon myös, että Harrin johtamistapa ja persoona sopivat erinomaisesti osuuskauppamme kulttuuriin ja toimintatapaan. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme, toimitusjohtaja Antti Heikkinen kertoo.

- Odotan innolla muuttoa Turkuun ja pääsyä edistämään osaltani voimakkaasti kehittyvän Turun Osuuskaupan kasvua. Turun seutu on yksi Suomen merkittävimmistä matkailukohteista ja ravintolatarjonnaltaan aivan ainutlaatuinen. Liikennekaupassa kehitämme myös aktiivisesti verkostoamme energiamurroksen etujoukoissa. On hienoa päästä työskentelemään muiden alan toimijoiden kanssa ja tekemään Turun seudusta entistäkin mielenkiintoisempaa matkailukohdetta tulevaisuudessa.

Turun Osuuskaupan matkailu-, ravitsemis- ja liikennekaupan kokonaisuuden liikevaihto on tällä hetkellä n. 130 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 400 henkilöä.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupalta merkittävä tuki kulttuuriperintö- ja museotyöhön31.3.2022 16:08:56 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat sekä Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta SOK ovat lähteneet mukaan tukemaan ruoka- ja juomakulttuuriin liittyvää kulttuuriperintö- ja museotyötä tekemällä merkittävän yhteislahjoituksen Hotelli- ja ravintolamuseon 50-vuotisjuhlarahastoon. Helsingissä Kaapelitehtaalla toimiva Hotelli- ja ravintolamuseo kehittää parhaillaan toimintaansa kohti ainutlaatuista ruoka- ja juomakulttuurin foorumia. Uudistettu museo uusine palveluineen avattiin yleisölle lokakuussa 2021, museon 50-vuotisjuhlavuoden huipennukseksi. Parhaillaan museo on ehdolla Vuoden museoksi. Turun Osuuskauppa on yksi tukijoista ja haluaa näin omalta osaltaan vaalia arvokasta toimialan perintöä. "Turun Osuuskauppa perustettiin vuonna 1901 edistysmielisten turkulaisten toimesta. Vuonna 1938 avattiin ensimmäinen TOK:an ravintola. Vuosikymmeninen saatossa TOK:n hotelli- ja ravintolaliiketoiminta on kasvanut ja kehittynyt ja tarjonnut entistä monipolisempia palveluita asiakasomistajille. Tulevia uud

Muutoksia Turun Osuuskaupan johtoryhmässä - Mikko Eskelisestä market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja4.2.2022 10:30:51 EET | Tiedote