YritysVihti ryYritysVihti ryYritysVihti ry

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin

Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.

Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari

TreffiPisteellä tavataan, Ilopisteellä jumpataan!

TreffiPiste mahdollistaa omaisten ja senioreiden turvallisen etätapaamisen hoivakodin sisällä. TreffiPiste sisältää kaksi helppokäytöistä ja isokokoista kuvapuhelinta. Isokokoinen näyttö tuntuu kuin oltaisiin ihan lähekkäin. Lisäksi se on helppo pitää puhtaana ja tarvittaessa toisen kuvapuhelimen voi viedä myös asukkaan huoneeseen.

- Läheisten kuvapuhelin voidaan laittaa hoitokodissa erilliseen tilaan, jossa ikääntyneet eivät käy. Kuvapuhelu ei näin edellytä laitteita tai teknistä osaamista läheiseltä ja samalla voi tuoda jotain pientä kivaa omalle läheiselle hoitokodilla käydessään, Etäpalvelu Helmen toimitusjohtaja Laura Teittinen kertoo ratkaisusta.

TreffiPiste -paketti sisältää aina myös lisenssin elämyspalvelu Ilopisteeseen. Palvelussa on tarjolla netin välityksellä ikääntyneille päivittäistä ammattilaisten ohjaamaa liikuntaa, nojatuolimatkoja, luontoretkiä, lauluhetkiä ja paljon muuta hoivakodin arjen ilahduttamiseen ja toimintakyvyn ylläpitoon.

- Elämykset voidaan viedä turvallisesti asukkaan omaan huoneeseen esimerkiksi tabletilla, joka on helppo puhdistaa tai ohjeistusten sen salliessa, elämystuokio voidaan järjestää esimerkiksi yhteisessä olohuoneessa television välityksellä, Ilopisteen Sanna Vauranoja kuvailee elämyspalvelun erilaisia käyttötapoja.

Tärkeäksi lisäksi palvelussa on koettu henkilökunnalle suunnatut taukojumpat ja valmiit ideat elämystuokioiden päivittäiseen järjestämiseen.

- Työhyvinvointi ja toimintakyky eivät saa jäädä poikkeustilanteen jalkoihin, vaan niistäkin on muistettava huolehtia, toteavat Laura ja Sanna kuin yhdestä suusta.

Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266

Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266

Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Arctic Touch -kuvapuhelin toimii kosketuksella ja ison kokonsa takia soveltuen näin senioreille erinomaisesti! Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Etäpalvelu Helmen missio: Iloa ja hyvinvointia etäpalveluilla senioreille! Kuvassa toimitusjohtaja Laura Teittinen. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery

YritysVihti ry
Juuritie 7

Etäpalvelu Helmi ja Ilopiste.fi tekevät merkittävää yhteistyötä senioreiden hyväksi.

YritysVihti ry tukee innovatiivisia yrityksiä ja hankkeita.

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Vastuullinen ekoluksus: Nyt tulee nokkonen!11.6.2020 08:03:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Kestävästä kehityksestä mitattava kilpailuetu – kotimainen innovaatio tuo konkretiaa yritysten päätöksenteon tueksi9.6.2020 08:02:00 EESTTiedote

Vihtiläinen yritys UltraLeanBusiness Oy tarjoaa liiketoimintakonsultoinnin palveluja yrityksille. Perustaja Antti Leijala uskoo vakaasti kestävään kehitykseen ja näkee sen mahdollisuudet toimia menestyvän yritystoiminnan taustalla lyömättömänä kilpailuetuna. Työssään hän kuitenkin havaitsi vastuullisuuden arvon mittaamisen yrityksissä perustuvan usein olettamuksiin. Leijala luottaa eritoten tiedolla johtamiseen, joten hänelle oli tärkeää kehittää konkreettinen työkalu ongelman ratkaisemiseksi. Uusi työkalu pureutuukin yhteen tämän päivän suurimmista megatrendeistä nostaen kestävän kehityksen roolin tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa prioriteettilistan kärkeen.

Suomalainen innovaatio mullistaa konepajojen varastonhallinnan – uusi visuaalinen ohjelmisto jalostaa prosessit huippuunsa ja minimoi tehottomat työtunnit3.6.2020 10:25:53 EESTTiedote

Lahtelaisyritys Muhkia Oy tiedosti yritysten välivarastoinnissa majailevan mittavan ongelman – tuotenimikkeiden etsimiseen ja keräilyvirheisiin kuluvat tehottomat työtunnit. Tutkittuaan asiaa tarkemmin, yrityksen perustaja Anssi Nurminen paikallisti suurimmaksi syyksi tähän varaston sijaintien ja nimikkeiden puutteelliset merkinnät. Vuosien tuotekehityksen tuloksena syntyi osienpaikannusohjelma OPO: nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen ohjelmistotyökalu, joka mahdollistaa prosessien tehostamisen visuaalisten varastokarttojen ja prosessikaavioiden avulla. Innovaation ja kehitystyön mahdollisti ELY-keskuksen, Business Finlandin ja YritysVihti ry:n vihtiläisten asiantuntijoiden tuki.

Vastuullinen ekoluksus - Nyt tulee nokkonen!16.5.2020 14:17:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Vastuullinen ekoluksus - Nyt tulee nokkonen! Kutsu mediatilaisuuteen28.4.2020 10:52:07 EESTKutsu

Haluamme kutsua teidät kuulemaan ensimmäisten joukossa uudesta suomalaisesta innovaatiosta, joka tulee muuttamaan käsityksiämme tekstiiliteollisuudesta. Innovatiivisissa kangasmateriaaleissa nokkosen ja hampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin, jonka ekologisuus on omaa luokkaansa. Lopputuotteissa nokkosen silkkinen tuntuma ja hengittävyys tuovat ylellisen käyttökokemuksen. Kutsummekin teidät mediatilaisuuteemme etäyhteydellä 13.5.2020 klo 13 kuulemaan lisää missiostamme muuttaa maailmaa paremmaksi.

YritysVihti suuntaa toimintansa ja resurssinsa yritysten akuuttiin kriisiapuun8.4.2020 18:12:58 EESTTiedote

Covid-19 -viruksen aiheuttama kriisitilanne on vaikuttanut voimakkaasti yrityksiin ja niiden toimintaedellytyksiin kautta Suomen ja erityisesti pienyritysten avuntarve on kasvanut rajusti viime viikkojen aikana. YritysVihti ry:n toiminnan ydinajatus on auttaa pienyrityksiä koko elinkaaren ajan ja haluamme nyt vastata yrittäjien hätähuutoon. Olemme avanneet yhteistyössä Vihdin kunnan kanssa kriisitukipalvelun, ja keskitämme huhtikuun ajan voimavaramme ja osaamisemme toimivien yritysten neuvontaan näiden vaikeiden aikojen yli. ”Poikkeukselliset ajat vaativat nyt poikkeuksellisia toimia! Olisi suurta haaskausta, jos nyt menetettäisiin auttamisen puutteesta elinkelpoisia ja hyvin toimivia yrityksiä. Pienille yrityksille suunnattu kriisiapu, on akuutin avun lisäksi myös investointi tulevaan, sillä kriisin jälkeen talouden elpyminen tarvitsee entistä enemmän yrittäjiä ja toimivaa pk – yrityssektoria”, korostaa Pertti Salovaara, YritysVihti ry:n hallituksen puheenjohtaja.