BusinessRakentamoBusinessRakentamoBusinessRakentamo

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin

Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.

Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari

TreffiPisteellä tavataan, Ilopisteellä jumpataan!

TreffiPiste mahdollistaa omaisten ja senioreiden turvallisen etätapaamisen hoivakodin sisällä. TreffiPiste sisältää kaksi helppokäytöistä ja isokokoista kuvapuhelinta. Isokokoinen näyttö tuntuu kuin oltaisiin ihan lähekkäin. Lisäksi se on helppo pitää puhtaana ja tarvittaessa toisen kuvapuhelimen voi viedä myös asukkaan huoneeseen.

- Läheisten kuvapuhelin voidaan laittaa hoitokodissa erilliseen tilaan, jossa ikääntyneet eivät käy. Kuvapuhelu ei näin edellytä laitteita tai teknistä osaamista läheiseltä ja samalla voi tuoda jotain pientä kivaa omalle läheiselle hoitokodilla käydessään, Etäpalvelu Helmen toimitusjohtaja Laura Teittinen kertoo ratkaisusta.

TreffiPiste -paketti sisältää aina myös lisenssin elämyspalvelu Ilopisteeseen. Palvelussa on tarjolla netin välityksellä ikääntyneille päivittäistä ammattilaisten ohjaamaa liikuntaa, nojatuolimatkoja, luontoretkiä, lauluhetkiä ja paljon muuta hoivakodin arjen ilahduttamiseen ja toimintakyvyn ylläpitoon.

- Elämykset voidaan viedä turvallisesti asukkaan omaan huoneeseen esimerkiksi tabletilla, joka on helppo puhdistaa tai ohjeistusten sen salliessa, elämystuokio voidaan järjestää esimerkiksi yhteisessä olohuoneessa television välityksellä, Ilopisteen Sanna Vauranoja kuvailee elämyspalvelun erilaisia käyttötapoja.

Tärkeäksi lisäksi palvelussa on koettu henkilökunnalle suunnatut taukojumpat ja valmiit ideat elämystuokioiden päivittäiseen järjestämiseen.

- Työhyvinvointi ja toimintakyky eivät saa jäädä poikkeustilanteen jalkoihin, vaan niistäkin on muistettava huolehtia, toteavat Laura ja Sanna kuin yhdestä suusta.

Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266

Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Ilopiste.fiSiirry videokanavalle

Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266

Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Arctic Touch -kuvapuhelin toimii kosketuksella ja ison kokonsa takia soveltuen näin senioreille erinomaisesti! Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Etäpalvelu Helmen missio: Iloa ja hyvinvointia etäpalveluilla senioreille! Kuvassa toimitusjohtaja Laura Teittinen. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery

Etäpalvelu Helmi ja Ilopiste.fi tekevät merkittävää yhteistyötä senioreiden hyväksi.

YritysVihti ry tukee innovatiivisia yrityksiä ja hankkeita.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.

Vaurioituneet alapohjarakenteet – asukkailla sisäilmaongelmia: HumiCenterin kosteudenhallintajärjestelmällä ongelmat aisoihin hallitulla kuivatustekniikalla28.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Jotta uudisrakennuksen alapohjarakenteisiin ei ajan saatossa kehittyisi kosteus- ja mikrobivaurioita, alapohja voidaan varustaa järjestelmällä, joka kuivattaa ja tuulettaa alapohjarakenteita. Järjestelmä voidaan asentaa myös olemassa olevien rakennusten alapohjaan. Toimitusjohtaja Jarmo Lehtinen lohjalaisesta Humicenter Oy:stä odottaa heinäkuussa alkavia Lohjan Asuntomessuja, jossa kokonaisvaltaiseen kosteudenhallintaan perustuvaa ja yhteistyökumppaneiden kanssa kehitettyä ratkaisua esitellään omakotirakentajille ja -asukkaille.

Korona-aika on tehnyt suomalaisista kotoilijoita ja ulkoilijoita – tutkimus osoittaa, että pysyvä muutos kuluttajatottumuksiin on nähtävissä17.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on muuttanut suomalaisten ajanviettotapoja ja ostokäyttäytymistä. Lisääntynyt ulkoilu, leipominen ja ruoanlaitto sekä käsityöt ovat jäämässä osaksi elämää myös pandemian jälkeen. Tämä selviää Kamon Kuluttajaraadin huhtikuussa toteutetusta kyselystä liittyen korona-ajan vaikutuksista suomalaisten ajanviettotapoihin ja ostokäyttäytymiseen.