BusinessRakentamoBusinessRakentamoBusinessRakentamo

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin

Jaa
Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.
Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari

TreffiPisteellä tavataan, Ilopisteellä jumpataan!

TreffiPiste mahdollistaa omaisten ja senioreiden turvallisen etätapaamisen hoivakodin sisällä. TreffiPiste sisältää kaksi helppokäytöistä ja isokokoista kuvapuhelinta. Isokokoinen näyttö tuntuu kuin oltaisiin ihan lähekkäin. Lisäksi se on helppo pitää puhtaana ja tarvittaessa toisen kuvapuhelimen voi viedä myös asukkaan huoneeseen.

- Läheisten kuvapuhelin voidaan laittaa hoitokodissa erilliseen tilaan, jossa ikääntyneet eivät käy. Kuvapuhelu ei näin edellytä laitteita tai teknistä osaamista läheiseltä ja samalla voi tuoda jotain pientä kivaa omalle läheiselle hoitokodilla käydessään, Etäpalvelu Helmen toimitusjohtaja Laura Teittinen kertoo ratkaisusta.

TreffiPiste -paketti sisältää aina myös lisenssin elämyspalvelu Ilopisteeseen. Palvelussa on tarjolla netin välityksellä ikääntyneille päivittäistä ammattilaisten ohjaamaa liikuntaa, nojatuolimatkoja, luontoretkiä, lauluhetkiä ja paljon muuta hoivakodin arjen ilahduttamiseen ja toimintakyvyn ylläpitoon.

- Elämykset voidaan viedä turvallisesti asukkaan omaan huoneeseen esimerkiksi tabletilla, joka on helppo puhdistaa tai ohjeistusten sen salliessa, elämystuokio voidaan järjestää esimerkiksi yhteisessä olohuoneessa television välityksellä, Ilopisteen Sanna Vauranoja kuvailee elämyspalvelun erilaisia käyttötapoja.

Tärkeäksi lisäksi palvelussa on koettu henkilökunnalle suunnatut taukojumpat ja valmiit ideat elämystuokioiden päivittäiseen järjestämiseen.

- Työhyvinvointi ja toimintakyky eivät saa jäädä poikkeustilanteen jalkoihin, vaan niistäkin on muistettava huolehtia, toteavat Laura ja Sanna kuin yhdestä suusta.

Lisätiedot

Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266

Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Ilopiste.fiSiirry videokanavalle

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot


Etäpalvelu Helmi Oy
Laura Teittinen
etapalveluhelmi@gmail.com / 040 960 5266


Ilopiste.fi
Sanna Vauranoja
sanna@kuntotimpurit.fi / 050 3066 129

Kuvat

Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Kuvapuhelimen iso näyttö tekee senioreille käytöstä miellyttävää ja helppoa. Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Lataa
Arctic Touch -kuvapuhelin toimii kosketuksella ja ison kokonsa takia soveltuen näin senioreille erinomaisesti! Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Arctic Touch -kuvapuhelin toimii kosketuksella ja ison kokonsa takia soveltuen näin senioreille erinomaisesti! Kuva: Antti Hannuniemi / Studio Vihtkari
Lataa
Etäpalvelu Helmen missio: Iloa ja hyvinvointia etäpalveluilla senioreille! Kuvassa toimitusjohtaja Laura Teittinen. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery
Etäpalvelu Helmen missio: Iloa ja hyvinvointia etäpalveluilla senioreille! Kuvassa toimitusjohtaja Laura Teittinen. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery
Lataa

Liitteet

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Etäpalvelu Helmi ja Ilopiste.fi tekevät merkittävää yhteistyötä senioreiden hyväksi.

YritysVihti ry tukee innovatiivisia yrityksiä ja hankkeita. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye