Tutkimus: Nämä viisi ominaisuutta tekevät organisaatiosta resilientin toimintaympäristön muutoksille ja poikkeustilanteille
Konsulttiyhtiö BearingPointin globaalissa vertailuanalyysissä tunnistettiin viisi ominaisuutta, jotka yhdessä tekevät yrityksestä tai julkisen sektorin organisaatiosta resilientin toimintaympäristön muutoksille ja poikkeustilanteille. BearingPoint toteutti selvityksen analysoimalla laadullisin menetelmin yli 5000 toteuttamaansa asiakasprojektia.
Selvityksen mukaan muutoksiin ja poikkeustilanteisiin parhaiten sopeutuvia organisaatioita yhdistää viisi tekijää. Nämä organisaatiot;
- tuntevat tarkasti asiakkaidensa ekosysteemin
- panostavat vahvasti henkilöstönsä valmiuksien kehittämiseen
- ovat datakeskeisiä ja näkevät sen kilpailuetunaan
- hyödyntävät teknologiaa organisaation ketteryyden parantamiseen
- ovat yksinkertaistaneet hallintomallia ja -käytäntöjä päätöksenteon nopeuttamiseksi
”Analysoimme tuhansia asiakasprojekteja tunnistaaksemme, millaiset ominaisuudet tekevät yrityksistä erityisen mukautumiskykyisiä toimintaympäristön muutoksiin. Nämä viisi ominaisuutta erottavat menestyjäyritykset toisista”, kertoo BearingPointin Suomen maajohtaja Mika Niemelä. ”On kuitenkin huomattava, että jokaisen viiden ominaisuuden on oltava läsnä ja ikään kuin kudottu yhteen, jotta organisaatio on resilientti.”
Tutkimusraportissa tarkastellaan yksityiskohtaisesti kutakin viidestä ominaisuudesta: esimerkiksi asiakkaan ekosysteemin tunteminen pitää sisällään muun muassa asiakasstrategian ja operatiivisen toteutuksen yhteensovittamisen, sillä resilientin organisaation arvolupauksen ytimessä on 360-näkymä asiakkaisiin. Tutkimus tarjoaa sekä yrityksille että julkisen sektorin organisaatioille mahdollisuuden tunnistaa omassa toiminnassaan kehityskohtia, joiden kautta oman organisaation mukautumiskykyä voi lähteä parantamaan.
”Kyky mukautua nopeasti toimintaympäristön muutoksiin ja muuttaa taktiikkaa sen mukaisesti näyttäytyy keskeisenä tekijänä menestyjäyritysten taustalla”, Niemelä kertoo. ”Tämä tarkoittaa valmiutta tehdä nopeita mutta harkittuja päätöksiä paineen alla sekä hiottuja prosesseja ja järjestelmiä, jotka mahdollistavat ketterän toiminnan. Loppupeleissä ihmiset ovat avain onnistumiseen, minkä takia osaamiseen panostamisen tärkeyttä ei voi myöskään korostaa liikaa.”
Tutkimusraportti on vapaasti ladattavissa osoitteessa https://www.bearingpoint.com/en-fi/our-success/insights/resilience/.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Milka Heilä
Marketing & Communications
milka.heila@bearingpoint.com
puh. 040 779 0595
Linkit
Tietoja julkaisijasta
BearingPoint on itsenäinen liikkeenjohdon konsulttitoimisto, jossa yhdistyvät eurooppalaiset juuret ja maailmanlaajuinen verkosto. Yritys tarjoaa asiakkailleen konsultointipalveluja, liiketoimintaratkaisuja sekä työkaluja onnistuneeseen digitaaliseen transformaatioon, sääntelyn vaatimiin teknologiaratkaisuihin ja analytiikkaan. BearingPointin asiakkaina on monia maailman johtavia organisaatioita sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. BearingPointilla on globaali konsulttiverkosto, johon kuuluu yli 10 000 asiantuntijaa ja joka auttaa asiakkaita yli 75 maassa saavuttamaan mittavaa ja kestävää menestystä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BearingPoint Finland Oy
Puutteelliset taidot ja ymmärrys digitalisaatiosta hidasteina HR:n digitalisaatiolle monissa suomalaisorganisaatioissa10.6.2022 08:05:35 EEST | Tiedote
Konsulttiyhtiö BearingPointin tutkimuksesta selviää, että riittämätön ymmärrys digitalisaation mahdollisuuksista, puutteellinen digi- ja dataosaaminen sekä muut prioriteetit hidastavat digitalisaation edistämistä suomalaisten organisaatioiden HR-toiminnoissa.
Suomen Digimenestyjät 2022: Teleoperaattorit edelleen suunnannäyttäjiä digitaalisten kanavien asiakaskokemuksessa1.2.2022 11:12:19 EET | Tiedote
Konsulttiyhtiö BearingPointin vuosittainen Digimenestyjät-tutkimus arvioi yritysten digitaalisia kyvykkyyksiä asiakaskokemuksen näkökulmasta jo yhdeksättä vuotta peräkkäin. Tutkimus osoittaa, että vain osa suomalaisyrityksistä on onnistunut reagoimaan pandemian aiheuttamaan verkkokaupan ja muiden sähköisien kanavien käytön kasvuun.
Koronapandemia on vauhdittanut suomalaisyritysten taloustoimintojen digitalisaatiota15.12.2021 09:38:00 EET | Tiedote
Koronapandemia on vauhdittanut digitalisoitumista ja innovaatiotoimintaa yritysten taloustoiminnoissa. Suomalaisyrityksissä erityisesti strategian ja vision rooli taloustoimintojen digitaalisen kehittämisen taustalla on korostunut viime vuosina. Tämä selviää konsulttiyhtiö BearingPointin uudesta CFO 4.0 -kyselystä, johon osallistui 256 talousjohtajaa Euroopasta, Aasiasta ja Pohjois-Afrikasta.
Datamenestyjät-kilpailu palkitsee avoimen tiedon käyttäjiä31.5.2021 14:25:40 EEST | Tiedote
Luotettavan tiedon kattava käyttäminen yhteiskunnassa vaatii laajoja avoimia tietoaineistoja sekä ketteriä sovelluksia niiden hyödyntämiseen. Uusi Datamenestyjät-kilpailu tukee avoimen datan hyödyntämistä tuomalla esiin tiedon käyttöön liittyviä käytännön toteutuksia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme