Tutkimus: Värisilmällä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat jo neljättä vuotta

– Iso kiitos sekä asiakkaillemme luottamuksesta että Värisilmä-kauppiaille ja heidän henkilökunnalleen pitkäjänteisestä työstä. Tutkimustulos on osoitus onnistumisista arjen asiakaskohtaamisissa ja kertoo myös sitoutumisesta arvoihimme sekä tavoitteeseemme tarjota parasta palvelua ja kumppanuutta. Jokainen asiakkaamme on meille aidosti tärkeä, ja oli hänen tarpeensa pieni tai suuri, niin katse on aina laadukkaassa lopputuloksessa, kiteyttää Väritukku Oy:n toimitusjohtaja Jani Karotie.
Värisilmä on rautakauppa-alan paras kaikilla mittareilla
Vaikka korona-ajan luomassa paineessa koko rautakauppa-alan indeksimittarit olivat laskusuuntaiset, niin Värisilmän asiakastyytyväisyys ja palvelukokemus olivat selvästi alan keskiarvoja paremmat. Tutkimuksen mukaan tyytyväisimmät Värisilmä-asiakkaat löytyvät PK-seudulta sekä Pohjois- ja Itä-Suomesta.
Värisilmän hintakokemus ja lojaliteetti jopa kasvoivat vastoin rautakauppa-alan yleistä kehitystä.
– Asiakkaalle tuotteen ja palvelun muodostama kokonaisuus on tärkeä, mutta ei poista tosiasiaa, että tuotteiden hinnoittelussa pitää olla kilpailukykyinen. Asiakkaista myös kilpailevat tänä päivänä entistä useammat toimijat, ja digitaaliset kanavat ovat lisänneet vaihtoehtoja. Kuitenkin Värisilmässä koemme, että kumppanuuden merkitys on kasvussa ja asiakassuhteet ovat usein pitkäkestoisia, Karotie kertoo.
Vaikka verkkosivut tukevat ostamista heikoiten juuri rautakaupassa, on Värisilmä alansa verkkopalveluiden ykkönen – ja paras myös koko kaupan keskiarvoon verrattuna.
– Hienoa, että asiakkaamme ovat kokeneet näin. Verkkopalveluidemme toteutus on kompakti ja tämä näyttäytyy asiakkaillemme käyttäjäystävällisyytenä. Meillä on kuitenkin paljon mahdollisuuksia parantaa asiakaspolkuamme sähköisissä kanavissa sekä hyödyntää myymälöidemme vahvaa palvelukulttuuria ja asiantuntemusta verkon ja kivijalan muodostamassa kokonaisuudessa, sanoo Karotie.
Toiminnan kehittäminen lähtee asiakasymmärryksestä
Kauppa on yrityssektorin suurin työllistäjä ja kaupan pärjääminen kansainvälisessä kilpailussa on ensiarvoisen tärkeää Suomen talouskasvulle sekä työllisyydelle. Parempi tietämys omista vahvuuksista ja kehityskohteista verrattuna kilpailijoihin, luo pohjaa myös Värisilmän oman yritystoiminnan kehittämiselle.
Värisilmän lisäksi rautakauppa-alan tutkimuksessa olivat mukana Bauhaus, Carlson, K-Rauta/Rautia, Byggmax, Stark sekä RTV. Tutkimuksessa selvitettiin kuluttajapalveluiden kilpailukykyä, elinvoimaa sekä kehittymistä.
Lisätietoa tutkimuksesta:
Kaupan liiton pääekonimisti Jaana Kurjenoja, jaana.kurjenoja@kauppa.fi
Asiakastyytyväisyys vähittäiskauppaan Suomessa 2021 -tutkimus Kaupan liiton sivuilla
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jani KarotieToimitusjohtaja
Puh:050 389 3674jani.karotie@varisilma.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Värisilmä on johtava sisustuksen pintamateriaaleihin erikoistunut valtakunnallinen ketju. Väritukku Oy toimii Värisilmä-myymälöiden keskusliikkeenä, joka vastaa ketjun tuotevalikoimista, varastoinnista ja logistiikasta sekä tuotteiden markkinoinnista. Väritukun omistavat yksityiset Värisilmä-myymälät. Värisilmä tarjoaa tutkitusti Suomen parasta palvelua: Värisilmä on saanut ykkössijan Kaupan Liiton ”Asiakastyytyväisyys palveluihin Suomessa” -tutkimuksissa rautakauppojen alalla vuonna 2021 sekä vuosina 2018, 2019 että 2020.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Värisilmä
Uutuuslaatta Vibe aaltoilee kauniina2.3.2023 10:25:24 EET | Tiedote
Vibe-seinälaattamalliston kaksi erilaista pintaa, kupera ja kovera, tekevät laatasta persoonallisen ja näyttävän. Muotojen lisäksi mallistossa riittää ihasteltavaa värienkin puolesta.
Värisilmä esittelee syksyn uutuudet Habitaressa!5.9.2022 08:00:00 EEST | Tiedote
Värisilmä on mukana 7.–11. syyskuuta järjestettävillä Habitare-messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Osastolla on esillä kiinnostavimpia uutuuksia kodin pintamateriaaleista kuten tekstiililattioista, tapeteista, maaleista ja laatoista. Lisäksi messuilla lanseerataan Värisilmän oma kylpy- ja kodinhoitohuonebrändi Baroom. Tule mukaan inspiroitumaan syksyn herkullisimmista sisustustrendeistä. Löydät Värisilmän osastolta 6h40
Värisilmän uusi herkullinen Baroom-kylpyhuonemallisto!7.6.2022 15:49:11 EEST | Tiedote
Värisilmä laajentaa valikoimaansa ja lanseeraa Habitaressa ensimmäisen oman kylpyhuone- ja kodinhoitohuonebrändi Baroomin. Baroom-kalusteiden kulmakivet ovat poikkeuksellisen laaja valikoima, erinomainen hinta–laatu-suhde ja vastuullinen saksalainen tuotanto.
Värisilmän valikoimaan trendikkäitä ja monipuolisia kokolattiamattoja!7.6.2022 15:36:07 EEST | Tiedote
Värisilmä ottaa valikoimaansa ruotsalaisen Golvabian tekstiililattiat. Laadukkaat ja trendikkäät kokolattiamatot, monipuoliset kantatut matot ja kätevät tekstiililaatat täydentävät Värisilmän lattiavalikoimaa pehmeillä vaihtoehdoilla aikaisempien kovien materiaalien rinnalla.
Moderniin kotiin rustiikkista charmia: Timeless Traditions -uutuusmallisto Boråstapeteriltä2.2.2022 11:00:31 EET | Tiedote
Boråstapeter on Pohjoismaiden johtava tapettimerkki, joka nauttii laajaa suosiota myös Värisilmän laatu- ja trenditietoisten asiakkaiden keskuudessa. Uusimman Timeless Traditions -malliston juuret ovat ruotsalaisessa muotoilussa ja käsityöperinteessä: mukana on rytmikkäitä raitoja, posliinin herkkiä kukkia sekä kullan- ja hopeanvärisiä yksityiskohtia käsin maalattuna eläväiselle pinnalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme