Tuupille merkittävä sopimus Yhdysvalloissa

Tuup Oy ja DemandTrans Inc aloittavat strategisen yhteistyön USAssa. "Älyliikenteen uusi dream team’ tuo USAn kaupunkeihin joustavia, kustannustehokkaita ja resurssiviisaita liikkumisratkaisuja. Ensimmäinen yhteinen tarjous innovatiivisesta ratkaisusta Nashvillen kaupungille on jo jätetty.

Chicagosta käsin USAn alueella toimiva DemandTrans Inc on luonut yli 20 vuoden ajan teknologialtaan edistyksellisiä, kutsupohjaisia ratkaisuja suurkaupungien kasvaviin liikennehaasteisiin. Tuup tuo yhteistyöhön eri liikennemuodot yhdistävän liikkumis-sovelluksensa, jonka avulla matkustaja voi suunnitella reitin, vertailla eri liikkumis-vaihtoehtoja ja maksaa eri liikkumispalvelut helposti ja turvallisesti.

”On niin hienoa, että Tuup on kutsuttu tähän yhteistyöhön. USAn arvostetut alansa kovimmat ammattilaiset näkivät sovelluksemme edistyksellisyyden”, toteaa tiimistään ylpeä toimitusjohtaja Pekka Möttö. Yhteistyössä tullaan hyödyntämään myös Tuupin strategisen partnerin Strafican osaamista. Strafican kehittämä liikenteen kysyntämalli Brutus pystyy yksilöpohjaista simulointia hyödyntäen ennustamaan esimerkiksi kutsupohjaisen joukkoliikenteen kysynnän, mitä voidaan hyödyntää sekä uusien palvelujen suunnittelussa, että tuotannossa.

”Suomi on erittäin hyvässä asemassa uuden älykkään liikenteen markkinoilla. Täältä löytyy teknologiaosaamista ja lainsäädäntö on kansainvälisesti edistyksellinen, minkä ansiosta kiinnostus suomalaisia älyliikenneratkaisuja kohtaan on juuri nyt iso. Alalle on syntynyt ja syntymässä paljon uusia yrityksiä, joiden markkina on kansainvälinen. Tekesin rooli tässä kokonaiskehityksessä on todella merkittävä rahoituksen lisäksi myös uusien kumppanien kohtaamisessa.” Möttö kiittää.

USAn kaupungien joukkoliikenneviranomaisten on entistä vaikeampaa ylläpitää nykyisiä kiinteisiin linjoihin perustuvia liikennejärjestelmiä. Tuupin kaltaiset digitaaliset liikkumis-palvelut mahdollistavat joukkoliikenteen kehittämisen yhdistämällä eri liikkumismuotoja kaupunkilaisten yksilöllisiin tarpeisiin vastaamiseksi. ”Haluamme DemandTransin huippu-tiimin kanssa auttaa USAn kaupungeja luomaan joustavia, kustannustehokkaita ja resurssiviisaita liikennejärjestelmiä teknologioidemme avulla. Yhdistämällä niillä perinteistä joukkoliikennettä kaikkiin muihin liikkumispalveluihin voimme luoda kaupunkien asukkaille aidosti kutsuohjautuvan liikennejärjestelmän” Möttö visio.

DemandTrans ja Tuup ovat jo lähteneet toteuttamaan visiotaan jättämällä ensimmäisen yhteisen tarjouksen kutsupohjaisen liikkumisratkaisun ja muut liikennemuodot yhdistävästä liikkumissovelluksesta Nashvillen kaupungin kilpailutukseen liikenteensä kehittämisestä. Bloomberg Philanthropies -järjestön robottiautojen ja älyliikenteen mahdollisuuksia tutkivaan hankkeeseen Helsingin tavoin osallistuva Nashville on edistyksellinen kaupunki. Siksi se on Tuupille oivallinen paikka aloittaa USAn älyliikennemarkkinoiden valloitus.

Lue lisää Tuupista (www.tuup.fi), DemandTransista (www.demandtrans.com) ja
Strafican osaamisesta (www.mobilitymodeling.com)

Pekka Möttö, CEO, 044 9742477, pekka.motto@tuup.fi

Jaana Ylikoski, Markkinointikoordinaattori, 040 7007995, jaana.ylikoski@tuup.fi

Tuup on suomalainen digitaalisia liikkumispalveluita kehittävä startup-yritys. Yritys on perustettu 2015 ja se työllistää tällä hetkellä reilut kymmenen ihmistä. Tuup kehittää eri liikennemuodot yhdistävää liikkumissovellusta, jonka avulla voi suunnitella reitin, vertailla eri liikkumisvaihtoehtoja ja maksaa eri liikkumispalvelut helposti ja turvallisesti yhdellä sovelluksella. Tuup toimii myös myyntikanavana Kyyti-halpataksipalvelulle. Puolueeton eurooppalainen tutkimus valitsi Tuupin lupaavimmaksi eurooppalaiseksi liikennestartupiksi 2016.

Facebook – www.facebook.com/tuupapp

Instagram – www.instagram.com/tuupapp

Twitter – www.twitter.com/tuupapp

Kyyti-kimppataksipalvelu aloittaa Helsingissä21.11.2017 09:08Tiedote

Kyyti-kimppataksipalvelua aletaan testaamaan Helsingin keskustassa tänään klo 11. Kimppakyytien edullinen hinta perustuu matkan kustannusten jakamiseen, myös ennalta tuntemattomien, matkustajien kanssa. Kyyti palvelua toteutetaan yhteistyössä laillisten suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa ja sen taustalla olevaa teknologiaa on tänä vuonna viety myös mm. Yhdysvaltoihin ja Vietnamiin. Kyyti-kimppataksien Helsingin pilottiin voi osallistua kaikki asiasta kiinnostuneet lataamalla Kyyti-sovelluksen joko Google Play tai Apple App Store -kaupasta.