Tuusulalainen Ida Uotila aloittaa Museokortin ensimmäisen seikkailun

Kellokoskella asuva Ida Uotila pakkaa reppuunsa kameran ja luonnoslehtiön ja suuntaa seikkailulle Helsingistä kohti Harjavaltaa ja Vaasan kautta Tampereelle. Museokohteiksi valikoitui HAM Helsingin taidemuseo, Emil Cedercreutzin museo, Kuntsin modernin taiteen museo, Mediamuseo Rupriikki, Milavida sekä Emil Aaltosen museo.

Museokortin ensimmäiselle seikkailulle lähtee 28-vuotias Ida Uotila. Taide-, valokuva- ja videoalan yrittäjän seikkailua seurataan ensimmäisenä Museokortin kymmenestä seikkailuista 24. kesäkuuta lähtien. Tarkoituksena hänellä on ottaa kaikki irti huimasta mahdollisuudesta kiertää Museokortin seikkailijana ja nautiskella taiteen nälkään niin modernia maalaustaidetta kuin perinteistä suomalaista veistostaidettakin.

– Lähden matkalle yksin reppuni, luonnoslehtiöni ja kamerani kanssa ja haluan kannustaa muitakin lähtemään rohkeasti seikkailuihin yksin, sillä se on hurjan hauskaa, kertoo seikkailua innoissaan odottava Ida Uotila.

Museoseikkailullaan hän poikkeaa kuudessa museossa. Seikkailu lähtee liikkeelle Helsingistä HAM Helsingin taidemuseon Ellen Thesleff -näyttelystä. Helsingistä Ida matkustaa junalla Harjavaltaan, jossa odottaa Emil Cedercreutzin museo veistostaiteineen ja Japonism Today -näyttelyineen.

Harjavallasta Ida suuntaa junalla Vaasaan ja käy Kuntsin modernin taiteen museossa Vaasa on Idalle tuntematon paikka, joten kaupungissa riittää tutkimista.

Vaasasta hän siirtyy nauttimaan kesäisestä Tampereesta ja vierailee kolmessa museossa: Mediamuseo Rupriikissa, Museo Milavidassa sekä Emil Aaltosen museossa.

Ida tuottaa seikkailultaan kaksi videokoostetta, ja seikkailua pääsee seuraamaan myös Instagramissa.

– Olen varma, että tästä tulee aivan mieletön reissu ja odotan aivan täpinöissäni, että mitä kaikkea jännittävää tuleekaan tapahtumaan ja keitä kaikkia uusia ihmisiä tulenkaan tapaamaan tällä matkallani.

Matkaa seurataan viikolla 26 (24.6.–30.6.).

Idan somekanava: Instagram @idamariapavalina

Seuraa Idan seikkailua sosiaalisessa mediassa @museokortti-kanavalla tunnisteilla:
#idareppujataide #museoseikkailu2019 #museokortinseikkailija #museokortti #museokierros

Lue seikkailusta lisää >

Tutustu muihin seikkailiojihin >