VALA Group Oy

”Työntekijät halusivat meidät maailmalle” – Miljardien IoT-markkinat auki VALA Groupille, joka nyt syventää yhteistyötä Qt:n kanssa

Ohjelmistoyhtiö VALA Group lähtee laajaan yhteistyöhön huimaa vauhtia kasvavan The Qt Companyn kanssa. ”Qt tarjoaa asiakkailleen ympäri maailmaa huippuluokan teknologian ja ohjelmistoratkaisut. Meidän tiimimme varmistaa, että kehitetyt ratkaisut saadaan nopeasti ja laadukkaasti asiakkaiden käyttöön”, kertoo VALA Groupin operatiivinen johtaja Teemu Pesonen. ”Meille tärkeintä on asiakkaidemme onnistuminen ja juuri siihen VALAn asiantuntijat tuovat tärkeää lisäarvoa”, kiittää The Qt Companyn johtaja Petri Lehmus. Molemmat suomalaisyhtiöt korostavat yhteistyön merkitystä kasvulle.
Työntekijöiden toiveet ohjaavat VALA Groupin maailmalle. Vasemmalla operatiivinen johtaja Teemu Pesonen, keskellä DevOps konsultti Kübra Kutlu ja oikealla Qt-yhteistyöstä vastaava Tuomo Peltonen.

Lehdistötiedote 21.12.2021

Ohjelmistoyhtiö VALA Group kasvaa maailmalle, mutta lähtökohta kasvuun on epätavallinen.

”Meidän strategiamme tehdään yhdessä koko firman kanssa. Päätökset tulevat alhaalta ylös, eikä toisin päin. Tätä kautta syntyi myös ajatus pyrkimisestä maailmalle. Ensin tuli ehdotus, ja ehdotukselle kyselyssä 68 % kannatus. Emme lähde ulkomaille siis kasvun takia, vaan jotta työntekijämme saavat entistäkin mielenkiintoisempia tehtäviä. Työntekijät halusivat meidät maailmalle!”, kiteyttää VALA Groupin kansainvälistymisestä vastaava operatiivinen johtaja Teemu Pesonen.

Kasvun maailmalle taas tekee mahdolliseksi VALAn maailmanluokan asiantuntemus ohjelmistokehityksen laadunvarmistuksessa, testiautomaatiossa ja testausprosessien kehittämisessä. Terveysteknologia on ala, jossa VALAn osaaminen on jo kovinta valttia.

”Meidän asiantuntijamme huolehtivat siitä, että loppukäyttäjä saa mahdollisimman laadukkaan lopputuotteen. Laatu on kriittisen tärkeää terveydenhuollossa esimerkiksi syöpähoitojen optimoinnissa tai leikkausten suunnittelussa teknologian avulla.”

”Autoteollisuus on myös erittäin merkittävä ohjelmistojen käyttäjä ja laatu erityisen tärkeää. Konserniin kuuluva Siili Auto on edelläkävijä autoteollisuuden ratkaisuissa ja aiomme tuoda laatuosaamisemme laajemmin autoteollisuuteen kansainvälistymisemme myötä. Työntekijöidemme osaaminen pääsee vaativissa tehtävissä täyteen arvoonsa”, kuvailee Pesonen.

Yhteistyö Qt:n kanssa kasvun veturina

Suomalainen The Qt Company on noussut teknologia-alan uudeksi huippuyhtiöksi. Parhaiden mahdollisten yhteistyökumppanien hankkiminen antaa Qt:lle mahdollisuuden keskittyä itse teknologiaan ja kasvuun. Esineiden internetin eli IoT-maailman ratkaisujen tarjoajana globaalia kärkeä edustava Qt ei voi tinkiä laadusta.

”VALA on meille tärkeä yhteistyökumppani. VALAn osaaminen laadunvarmistuksen prosesseista, testiautomaatiosta sekä testauksesta täydentää juuri sopivasti oman tarjoomamme asiakkaille. VALA pystyy varmistamaan testiautomaatio- ja laadunvarmistustuotteidemme sujuvan käyttöönoton toimialasta riippumatta, mikä antaa meille entistäkin paremmat mahdollisuudet tukea asiakkaidemme onnistumista – näin kaikki hyötyvät”, analysoi Qt:n Petri Lehmus, joka johtaa Qt:n globaalia palveluliiketoimintaa.

”Meille tärkeintä on asiakkaidemme onnistuminen ja juuri siihen VALAn asiantuntijat tuovat tärkeää lisäarvoa. Räjähdysmäisesti lisääntyvät erilaiset IoT-ratkaisut ovat teollisuuden tulevaisuus ja yhteistyömme VALAn kanssa avaa siksi lupaavan näkymän pitkälle eteenpäin”, kiittää Lehmus.

VALAlla Qt:n kumppanuudesta vastaava Tuomo Peltonen on innoissaan mahdollisuuksista, jotka yhteistyö Qt:n kanssa avaa työntekijöille.

”Qt on monialainen huippuyhtiö, jolla on johtajuus jo lukuisilla eri toimialoilla. Ei ole liioiteltua sanoa, että Qt:n ohjelmistoilla rakennetaan loikkaa uuteen IoT-maailmaan. Se, että pääsemme osaltamme tukemaan Qt:n asiakkaita tässä koko maailmaa mullistavassa IoT-megatrendissä on meidän työntekijöillemme kerrassaan upea tilaisuus”, hehkuttaa Peltonen.

”Tällä hetkellä arvioidaan, että erilaisia laitteita on liitettynä internetiin jo lähes 50 miljardia. IoT-markkinoiden koko yltää muutamassa vuodessa 1500 miljardiin. Puhumme jo nyt vähintään miljardien markkinoista pelkästään ohjelmistoihin liittyvien palveluiden osalta”, suhteuttaa Peltonen huikeat kasvun mahdollisuudet.

Kun kasvunäkymät ovat huimassa nousussa, nousevat vauhdilla myös VALAn rekrytointitarpeet. Teemu Pesonen uskoo, että vetovoimaa työmarkkinoilla riittää – VALA on Alma Median Tuntopalvelussa kaikkein arvostetuimmaksi noteerattu yritys.

"Vahvasta kansainvälisestä kysynnästä johtuen olemme aloittaneet Suomessa ensi vuodelle rekrytoinnit palvelemaan pääasiassa kansainvälisiä asiakkaita. Olemme myös tiivistäneet yhteistyötä konsernin Puolan toimistojen kanssa, jotta pystymme vastaamaan kasvavaan kansainväliseen kysyntään Suomen ulkopuoleltakin", taustoittaa Teemu Pesonen VALAn kasvua.

Lisätiedot:

Teemu Pesonen, operatiivinen johtaja, VALA Group, 0400 513514, teemu.pesonen@valagroup.com

Kuvat

VALA Group Oy
Erottajankatu 11 B 9

+358 400 513 514https://www.valagroup.com/fi

VALA on ohjelmiston laadun johtava asiantuntijayritys Suomessa. Joulukuussa 2021 meitä on lähes 130 laadun ammattilaista.

Visiomme on Inspiring quality, compiling happiness. Tämän seurauksena tärkein yksittäinen tavoitteemme on tarjota VALAlaisille työkalut ja keinot, joiden avulla he voivat itse kehittää onnellisuuttaan, mikäli niin haluavat.

Meille tärkeintä onnellisessa työpaikassa ovat: merkityksellinen työ, toisista välittäminen ja empatia sekä henkinen ja fyysinen hyvinvointi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta VALA Group Oy