Tytti Tuppurainen jatkokaudelle Demarinaisten puheenjohtajaksi

Demarinaiset kokoontuivat 16. liittokokoukseen 6.-7.11.21 Helsingin Paasitorniin. Sunnuntai aamupäivällä tehtiin liiton puheenjohtajiston valinnat. Puheenjohtajana jatkokaudelle valittiin yksimielisesti Tytti Tuppurainen. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Emmi Lintonen (Häme) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Minna Salminen (Helsinki).

Puheenjohtajisto 2022-2024: Puheenjohtaja Tytti Tuppurainen (keskellä), 1. vpj Emmi Lintonen (vasemmalla) ja 2. vpj Minna Salminen (oikealla).      Kuva: Jenni Lang
Puheenjohtajisto 2022-2024: Puheenjohtaja Tytti Tuppurainen (keskellä), 1. vpj Emmi Lintonen (vasemmalla) ja 2. vpj Minna Salminen (oikealla). Kuva: Jenni Lang

-Edessämme on liittokokouskausi, jonka aikana meidän on lujitettava demokratiaa, tasa-arvoa ja hyvinvointivaltiota. Meidän on puolustettava väsymättä oikeusvaltioperiaatetta ja kehitettävä yhteiskuntaamme entistä avoimemmaksi, reilummaksi ja mukaanottavammaksi. On huolehdittava siitä, ettei ketään jätetä jälkeen, nöyryytettynä ja ohitettuna, olipa kyse työnhausta tai ikäihmisen pankkiasioinnista verkkomaailmassa.

Demarinaiset on kaikkina aikoina tehnyt työtä sen eteen, että tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja syrjimättömyys toteutuisivat niin kotimaassa kuin maailmalla.

Olemme koko 120-vuotisen historiamme ajan aina kulkeneet suurten yhteiskunnallisten uudistusten eturintamassa. Jatkukoon matkamme tällä polulla yhä, seuraavat 120 vuotta, puheenjohtaja Tuppurainen lausui linjapuheessaan.

Hallituksen varsinaiseksi jäseniksi kaudelle 2022–2024 valittiin seuraavat henkilöt:

Tiia Häyry (Helsinki)

Maila Tikkanen (Uusimaa)

Sari Melkko (Kaakkois-Suomi)

Terttu Mäkinen (Häme)

Nina Savinen (Varsinais-Suomi)

Tuula Petäkoski-Hult (Pirkanmaa)

Tuija Ketola (Satakunta)

Tuula Peltonen (Keski-Suomi)

Tytti Luoma (Savo-Karjala)

Kirsi Kandolin (Pohjanmaa)

Helena Ohtonen (Oulu)

Henna Knuuti (Lappi)

Liittokokouksessa käsiteltiin Yhteinen maapallomme- tavoiteasiakirja, sekä kokoukselle tulleet 10 aloitetta.

Demarinaiset: Rauhaa ja tasa-arvoa on puolustettava kaikkialla maailmassa8.11.2021 18:00:00 EET | Tiedote

Sosialidemokraattisten naisten 16. liittokokouksen kansainvälinen julkilausuma. Rauha ja vakaus ovat kansainvälisen sääntöpohjaisen yhteistyön ytimessä. Ylikansalliset instituutiot kuten Yhdistyneet kansakunnat ja Euroopan unioni ovat rakentuneet rauhan ja solidaarisuuden periaatteille. Viime vuosina olemme joutuneet kokemaan kylmän ja demokratiaa kaventavan voimapolitiikan paluuta. Olemme saaneet huomata, miten jo saavutetut naisten oikeudet ovat uhattuina monessa maassa, emmekä voi ottaa tasa-arvon kehitystä itsestään selvyytenä.

Oululainen Tytti Tuppurainen jatkaa Demarinaisten puheenjohtajana - myös SDP:n opiskelijoita johtaa nyt oululainen8.11.2021 09:53:55 EET | Tiedote

Sosialidemokraattisten Naisten 16. liittokokous 6.-7.11.21 Helsingissä on valinnut yksimielisesti Tytti Tuppuraisen jatkokaudelle puheenjohtajana. Tuppurainen on oululainen kansanedustaja ja eurooppa- ja omistajaohjausministeri. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Emmi Lintonen (Häme) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Minna Salminen (Helsinki). Oulusta hallituksen varsinaiseksi jäseniksi kaudelle 2022–2024 valittiin Helena Ohtonen ja Lapista Henna Knuuti.