Ulla Siimes valittiin Lastensuojelun Keskusliiton toiminnanjohtajaksi

Lastensuojelun Keskusliiton hallitus on 23.6.2021 valinnut keskusliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi Ulla Siimeksen.

Ulla Siimes, 45, on työskennellyt toiminnanjohtajana Suomen Vanhempainliitossa vuodesta 2014 alkaen ja sitä ennen kehittämispäällikkönä ja järjestöasiamiehenä Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:ssa. Koulutukseltaan hän on musiikin maisteri, ja lisäksi hän on suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon sekä hallintotieteiden aineopintoja. Siimes aloittaa tehtävässään alkusyksystä 2021.

Ulla Siimes on järjestöjohtamisen ammattilainen, joka on urallaan vienyt läpi strategisia uudistuksia ja kehittämistehtäviä. Hän uskoo dialogin kautta syntyvään luottamukseen ja yhteisen tekemisen voimaan.

– Odotan innolla uutta! Lastensuojelun Keskusliittoa on nykyisen toiminnanjohtajan kaudella kehitetty määrätietoisesti ja on ilo jatkaa tuota kehittämistyötä. Lisäksi on hienoa päästä työskentelemään Lastensuojelun Keskusliiton upean asiantuntijajoukon kanssa, Siimes sanoo.

Lastensuojelun Keskusliiton nykyinen toiminnanjohtaja Hanna Heinonen siirtyy samalla Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n johtajaksi syyskuun 2021 alusta alkaen. Hän on työskennellyt Lastensuojelun Keskusliitossa vuodesta 2010 lukien, ensin ohjelmajohtajana ja sittemmin toiminnanjohtajana.

Hakijoita Lastensuojelun Keskusliiton toiminnanjohtajan tehtävään oli yhteensä 39.

Lastensuojelun Keskusliiton hallituksen puheenjohtaja Pentti Arajärvi, pentti.arajarvi@iki.fi, p. 040 582 0300

Lastensuojelun Keskusliitto on vuonna 1937 perustettu keskusjärjestö, joka edistää toiminnallaan lapsen oikeuksia sekä kehittää lastensuojelun laatua. Lastensuojelun Keskusliitolla on 98 järjestöjäsentä sekä 39 kunta- tai kuntayhtymäjäsentä.

Uudistettu lastensuojelu.info -sivusto tarjoaa tietoa lastensuojelusta 10 kielellä ja selkosuomeksi4.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Kaikki perheet tarvitsevat joskus tukea. Uudistettu Lastensuojelu.info -sivusto tarjoaa tietoa lapsiperheiden tuesta ja palveluista Suomessa 10 kielellä ja selkosuomeksi. Sivusto on suunnattu erityisesti maahanmuuttajavanhemmille ja heidän kanssaan työskenteleville ammattilaisille, mutta se tarjoaa perustietoa kenelle tahansa lastensuojelusta ja lapsiperheiden tuesta kiinnostuneelle.