BusinessRakentamoBusinessRakentamoBusinessRakentamo

UltraLeanBusiness Oy ja Wannado Oy muodostavat strategisen kumppanuuden tukeakseen suomalaisten pienyrittäjien kansainvälistymistä

UltraLeanBusiness Oy on auttanut jo vuosia suomalaisia pienyrittäjiä kehittämään liiketoimintaansa sekä tukemaan kasvun edellytyksiä niin kotimaan markkinoilla kuin kansainvälisesti. Samalla yritys on havainnut monen pienyrityksen kansainvälistymisen haasteiksi niukat resurssit, palvelujen lokalisoinnin sekä paikallisten verkostojen puutteen. Suomalainen Wannado Oy on puolestaan luonut kymmenessä vuodessa kasvavan liiketoiminnan, joka pureutuu yhteen tämän päivän yleisimmistä yritystoiminnan haasteista – ajan puutteeseen. Yritys tarjoaa assistentti- tai asiantuntijapalveluita esimerkiksi myynnin, markkinoinnin ja taloushallinnon osalta, ja on digitaalisuuden ansiosta kasvattanut liiketoimintaansa määrätietoisesti yli 20 maahan ympäri Eurooppaa.

Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja

Yritysten muodostama uusi kumppanuus tarjoaakin hienoja kasvumahdollisuuksia kansainvälistymisestä haaveileville pienyrittäjille: UltraLeanBusiness Oy:n strateginen osaaminen ja Wannado Oy:n asiantunteva ja kansainvälinen verkosto tarjoavat pienyrityksille kaivatun vetoavun uusille markkinoille laajentumiseen. Joustavan palvelumallin ansiosta kansainvälistyminen voidaan käynnistää maltillisin kustannuksin ja riskittömästi.

Potentiaalisten kasvuyritysten kansainvälistyminen saa uutta tuulta purjeisiin

UltraLeanBusiness Oy kohtaa toiminnassaan säännöllisesti yrityksiä, joilla olisi merkittävää kansainvälistä potentiaalia, mutta rajalliset resurssit uusille markkinoille laajentumiseen. Onnistuneen kansainvälistymisen edellytyksenä on myös paikallisen byrokratian tuntemus sekä luotettavien yhteistyökumppanien löytäminen. Toisaalta ennen uusille markkinoille laajenemista olisi tärkeää suorittaa paikallinen markkinatutkimus ja varmistua kyseisen markkinan riittävästä potentiaalista.

Yhteistyö Wannadon kanssa ratkaisee nämä haasteet. Pienyrittäjän harkitessa laajentumista Wannadon toiminta-alueelle, yritys tarjoaa osaajiensa apua niin markkinatutkimuksen toteuttamiseen kuin tytäryrityksen perustamiseen. Vahvan paikallisen kielitaidon ansiosta myös tärkeiden yhteistyökumppanuuksien solmiminen on helpompaa, ja toiminnan käynnistyttyä lanseerausta voidaan tukea aidosti paikan päällä.

"Kyse ei ole pelkästään paikallisesta avusta kansainvälistymiseen ja markkinatutkimusten tekemisestä. Ennen kaikkea, yritysten pitää löytää luotettava ja joustava kumppani, joka mukautuu uusiin tilanteisiin. Esimerkiksi, jos markkinatutkimus tuo esille haasteita asiakkaiden lähestymisessä, kumppanilla pitää myös olla ehdotuksia, kuinka ongelmien yli päästään. Tässä Wannado on onnistunut hyvin", toteaa UltraLeanBusiness Oy:n toimitusjohtaja Antti Leijala.

Laatu ja joustavuus palvelumallin ytimessä

Wannadon periaate on mitoittaa tarjottava työ täsmällisesti tarpeeseen, joten laskutus toteutuu 10 minuutin tarkkuudella. Näin pienyrittäjä voi rohkeasti testata uuden markkina-alueen mahdollisuuksia, investoimatta alkuun suuria summia. Asiakasyritys ei myöskään sitoudu pitkiin sopimuksiin, jolloin kansainvälistymisen kartoittaminen ja käynnistäminen on yritykselle joustavaa ja riskitöntä.

“Me halutaan tarjota yrityksille mahdollisimman helppo ja joustava tapa luopua niistä töistä, joihin aika ei riitä. Ohjat pidetään visusti omissa käsissä, jos yrittäjän täytyy heti tietää minkälaisesta työmäärästä on kyse ja kuinka pitkäksi aikaa apukäsiä tarvitaan. Meidän timanttinen ja monipuolinen tiimi täynnä asiantuntijoita mahdollistaa sen, että tehdään vain ja ainoastaan se määrä töitä, joista yrittäjä on valmis luopumaan, eikä meidän tarvitse etukäteen tietää miten pitkäksi aikaa superassaria tarvitaan. Lasku lähtee vain tehdystä työstä, oli kyse sitten kahdesta tai kahdestasadasta tunnista.

Mitä tulee kansainvälistymiseen, niin mehän ollaan jo valmiiksi levittäydytty useisiin paikkoihin ympäri Eurooppaa ja tehdään myös kansainvälisiä markkinatutkimuksia. Meidän tiimi selvittää näppärästi missä maissa olisi ylipäänsä hyvä pitää erilaisia liiketoimintoja, minne asiakkaiden tuotetta tai palvelua voidaan markkinoida ja autetaan myös kansainvälistymisoperaatioon liittyvien kysymysten kanssa. Yhteistyö UltraLeanBusiness Oy:n kanssa takaa sen, että meillä on antaa kaikki mahdolliset eväät yritykselle, joka haluaa maailmalle”, kertoo Wannadon kasvujohtaja Irina Viitala.

“Parviäly on se meidän salaisuus. Vaikka yrityksellä olisi vain yksi assari käytössään, on taustalla aina tarvittaessa kokonainen tiimi täynnä osaamista, joka takaa sen, että laatu pysyy korkealla. Se on myös meidän valtti, että voidaan oikeasti tarjota sitä apua myös kansainvälisiin haasteisiin ja tarpeisiin. Käytännössä olemme esimerkiksi täyden palvelun markkinointikumppani, jolta saa kaikki markkinoinnin osa-alueet suunnittelusta toteutuksiin eri kielillä, datan seurantaan ja markkinoinnin assarointiin eri kanavissa. Tähän päälle kun lisätään vielä tiimin kova osaamistaso, sekä “yes we can!” asenne, ei yhteistyö voi olla muuta kuin helppoa ja ihanaa!” Wannadon sisältö- ja viestintäpäällikkö Laura Smith summaa.

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 0398 985

Irina Viitala, kasvujohtaja ja Co-founder, irina.viitala@wannado.fi, p. +358 (0)40 753 1344

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 0398 985
Irina Viitala, kasvujohtaja ja Co-founder, irina.viitala@wannado.fi, p. +358 (0)40 753 1344

Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja
Irina Viitala, Wannado Oy:n kasvujohtaja ja Co-founder
Laura Smith, Wannadon sisältö- ja viestintäpäällikkö

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

Toiminnan tehostaminen ei riipu toimialasta, sijainnista eikä koosta. UltraLeanBusiness Oy Ltd:n asiakkaita yhdistää halu kasvattaa myyntiä.

Wannadon Superassarit on digitaalinen assistentti- ja ongelmanratkaisupalvelu yrityksille. Wannadon periaate on mitoittaa tarjottava työ täsmällisesti yrityksen tarpeeseen.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.