Uudet marketit Vesannolle, Tervoon ja Karttulaan

Osuuskauppa PeeÄssä uudistaa marketverkostoa Vesannolla, Tervossa ja Karttulassa. Vesannolle ja Karttulaan rakennetaan uudet S-marketit sekä Tervoon uusi Sale vuoteen 2023 mennessä.

Uusiin myymälöihin tuodaan raikas uusi ilme, energiatehokkaampi myymäläkalusto ja paikkakuntalaisten toivomia palveluita. Uusien myymälöiden rakentamisen myötä energiaa säästyy puolet vanhoihin kiinteistöihin verrattuna. Myös toiminta myymälässä tehostuu ja helpottuu oleellisesti, kun toiminnoille on oikeanlaiset tilat. Muun muassa pakkausmateriaalien kierrättäminen toimipaikassa helpottuu.

Aloitamme verkoston uusimisen Vesannolta, jossa uuden S-marketin rakentaminen aloitetaan talvella 2022 ja se on valmis joulukauppaan. Sen jälkeen rakentaminen siirtyy Tervoon, jonne rakennetaan uusi Sale. Sen jälkeen rakentamista jatketaan Karttulaan, jonne rakennetaan uusi S-market. Nämä kaksi myymälää on tarkoitus avata kesäkauppaan 2023. Myymälät on palvelleet asiakasomistajiamme hyvin, mutta alkavat olla jo elinkaarensa päässä. Investointien yhteisarvo tulee olemaan noin 10 miljoonaa euroa, kertoo suunnitelmista toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Karttulaan ja Vesannolle rakennetaan S-marketit ja Tervoon Sale. Rakennettavat myymälät ovat uuden S-market- ja Sale-konseptin mukaisia ja luonnollisesti energiapihejä, myös työntekijöille saadaan uusilla tiloilla tehokkaampi ja ergonomisempi työympäristö. Energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä kehitetään tuomalla myymälään ovelliset kylmäkalusteet ja hyödyntämällä uusiutuvia energianlähteitä, maalämpöä, aurinkoa ja tuulta. Valinnat ovat yksi askel kohti S-ryhmän yhteistä tavoitettamme olla toimintamme osalta hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä. Säästöt muun muassa energian käytössä mahdollistaa edullisen hintatason.

Kyseiset marketit on palvelleet asiakkaita vuosikymmeniä, ja ne ovatkin osa paikkakuntalaisten arkea. Haluamme tehdä asiakkaiden olon vieläkin kotoisammaksi uudistamalla myymälämme. Saamme myymälää koskevia toiveita keskustellessamme asiakkaiden kanssa kaupassa, mutta niitä voi laittaa meille myös Sinun toive -palvelun kautta. Yhdessä laitamme myymälän entistäkin paremmaksi, iloitsee Vesannon marketpäällikkö Maarit Hytönen-Häkkinen.

Kaikki kolme marketia tulevat olemaan auki uudistustöiden ajan. Vesannolla tankkauspiste siirtyy myös kaupan kanssa samalle tontille. Nykymuotoisena Vesannon Raudan toiminta lopetetaan, mutta osa raudan tuotteista siirtyy myyntiin S-marketin valikoimiin ja osan tuotteiden myyntiin mietintään vielä toimintatapaa jatkossa.

Break Sokos Hotel Tahkon uudisosa valmistuu joulukuussa, ylimpään kerrokseen Spa- ja saunaosasto18.3.2024 04:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Peeässän omistamalla Break Sokos Hotel Tahkolla on käynnissä mittava uudistus. Koko hotelli uudistetaan ja osittain rakennetaan uudelleen vuosien 2023–2024 aikana. Hotellin kantaosan ravintolatilat sekä hotellihuoneet saivat täydellisen muodonmuutoksen jo syksyllä 2023. Täysin valmista hotellissa on joulukuun 2024 aikana. Hotelli on avoinna koko uudistuksen ajan ja jo uudistetut tilat ovat asiakkaiden käytössä. Break Tahko – täyden palvelun hotelli elämänjanoiselle Kantaosan ja Hophausin välinen siipi purettiin loppuvuodesta 2023 kokonaan ja nyt viisikerroksinen uudisosa kohoaa vauhdilla. Uudisosasta majoituskapasiteettia löytyy noin 60 huoneen verran standard -huoneista sviitteihin. Majoitustiloissa on maksimoitu Tahkon upeat maisemat ja suurin osa huoneista rakentuukin rinteiden puolelle käytävän jäädessä takapihan suuntaan. Tahko on kaikkea muuta kuin tylsää ja niin erityisesti on myös Break Tahko, hotellin uudisosa on nimittäin höystetty tekemisellä! Ylimpään kerrokseen