Uudet marketit Vesannolle, Tervoon ja Karttulaan

Osuuskauppa PeeÄssä uudistaa marketverkostoa Vesannolla, Tervossa ja Karttulassa. Vesannolle ja Karttulaan rakennetaan uudet S-marketit sekä Tervoon uusi Sale vuoteen 2023 mennessä.

Uusiin myymälöihin tuodaan raikas uusi ilme, energiatehokkaampi myymäläkalusto ja paikkakuntalaisten toivomia palveluita. Uusien myymälöiden rakentamisen myötä energiaa säästyy puolet vanhoihin kiinteistöihin verrattuna. Myös toiminta myymälässä tehostuu ja helpottuu oleellisesti, kun toiminnoille on oikeanlaiset tilat. Muun muassa pakkausmateriaalien kierrättäminen toimipaikassa helpottuu.

Aloitamme verkoston uusimisen Vesannolta, jossa uuden S-marketin rakentaminen aloitetaan talvella 2022 ja se on valmis joulukauppaan. Sen jälkeen rakentaminen siirtyy Tervoon, jonne rakennetaan uusi Sale. Sen jälkeen rakentamista jatketaan Karttulaan, jonne rakennetaan uusi S-market. Nämä kaksi myymälää on tarkoitus avata kesäkauppaan 2023. Myymälät on palvelleet asiakasomistajiamme hyvin, mutta alkavat olla jo elinkaarensa päässä. Investointien yhteisarvo tulee olemaan noin 10 miljoonaa euroa, kertoo suunnitelmista toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Karttulaan ja Vesannolle rakennetaan S-marketit ja Tervoon Sale. Rakennettavat myymälät ovat uuden S-market- ja Sale-konseptin mukaisia ja luonnollisesti energiapihejä, myös työntekijöille saadaan uusilla tiloilla tehokkaampi ja ergonomisempi työympäristö. Energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä kehitetään tuomalla myymälään ovelliset kylmäkalusteet ja hyödyntämällä uusiutuvia energianlähteitä, maalämpöä, aurinkoa ja tuulta. Valinnat ovat yksi askel kohti S-ryhmän yhteistä tavoitettamme olla toimintamme osalta hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä. Säästöt muun muassa energian käytössä mahdollistaa edullisen hintatason.

Kyseiset marketit on palvelleet asiakkaita vuosikymmeniä, ja ne ovatkin osa paikkakuntalaisten arkea. Haluamme tehdä asiakkaiden olon vieläkin kotoisammaksi uudistamalla myymälämme. Saamme myymälää koskevia toiveita keskustellessamme asiakkaiden kanssa kaupassa, mutta niitä voi laittaa meille myös Sinun toive -palvelun kautta. Yhdessä laitamme myymälän entistäkin paremmaksi, iloitsee Vesannon marketpäällikkö Maarit Hytönen-Häkkinen.

Kaikki kolme marketia tulevat olemaan auki uudistustöiden ajan. Vesannolla tankkauspiste siirtyy myös kaupan kanssa samalle tontille. Nykymuotoisena Vesannon Raudan toiminta lopetetaan, mutta osa raudan tuotteista siirtyy myyntiin S-marketin valikoimiin ja osan tuotteiden myyntiin mietintään vielä toimintatapaa jatkossa.

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festivalilla eli Kuopion Viinijuhlilla kävi tänä kesänä 32 500 kävijää. Viinijuhlien ruuhkaisesta avauslauantaista tuli runsaasti kehittävää palautetta. Palautteisiin reagoitiin jo saman viikonlopun aikana. Viinijuhlien loppuaika saatiin juhlittua iloisissa merkeissä ja musiikin ystäville tarjottiin Kuopion kesään kunnon musiikillinen ilotulitus koko Suomen parhaimmiston esiintyessä Viinijuhlilla. Suosituimpia viinilaatuja olivat Riesling -valkoviinit ja shampanjat. Kaikkineen alueella viinejä myytiin noin 14 300 pulloa. - Tapahtuma jäi hieman kävijätavoitteesta, mutta on edelleen Kuopion suurin tapahtuma ja alueen merkittävin matkailutuloa tuottava tapahtuma. Kokonaisuutena juhlista jää alueelle noin 10 miljoonan euron matkailutulot. Tapahtuman aikana keskustan ravintolat ja hotellit ovat erinomaisella täyttöasteella ja kauppa käy varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen. Viinijuhlat uudistuvat vuodelle 2023 Viini