Uusi dekkari maailmanmenestyskirjailijalta marraskuussa. Robert Galbraith on J. K. Rowlingin nimimerkki

Robert Galbraithin Cormoran Strike -dekkarisarjan aiemmat osat ovat nousseet kansainvälisten bestsellerlistojen kärkisijoille, ja niitä on myyty maailmanlaajuisesti yli 11 miljoonaa kappaletta.

Robert Galbraithin Valkoinen kuolema -dekkari jatkaa lontoolaisen yksityisetsivä Cormoran Striken ja hänen apulaisensa Robin Ellacottin tutkimuksista kertovaa sarjaa. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet Käen kutsu (2013), Silkkiäistoukka (2014) ja Pahan polku (2015).

Valkoinen kuolema ilmestyy Suomessa 5.11. alkavalla viikolla. Kirja on ilmestynyt syyskuussa englanniksi nimellä Lethal White ja pysytellyt myyntilistojen kärjessä Isossa-Britanniassa siitä lähtien.

Kirjasarjasta on tehty HBO-alkuperäissarja, joka on katsottavissa myös HBO Nordic- suoratoistopalvelussa.

Uudessa dekkarissa Billy, levoton nuori mies tulee Cormoran Striken toimistoon pyytämään yksityisetsivää selvittämään rikoksen, jonka hän uskoo todistaneen lapsena.

Vaikka Billyn mielenterveys selvästi järkkyy eikä hän muista moniakaan yksityiskohtia, vaikuttaa siltä, että hän puhuu totta. Mutta ennen kuin Strike ehtii kuulustella Billyä tarkemmin, tämä säntää hätääntyneenä ulos toimistosta.

Tapaus johtaa Striken ja tämän apulaisen Robin Ellacottin Lontoon hämyisille kujille, parlamentin sisäpiirin kiemuroihin ja kauniin mutta pahaenteisen maalaiskartanon luokse.

Vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi

Kirjan kansikuva ja kirjailijakuva: ladattavana liitteenä tässä tiedotteessa

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot:

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.