Uusi Kalevala syntyy 3.9.
"Meillä on vahva usko niin brändimme kuin suomalaisen koruvalmistuksen voimaan, ja meillä on yrityksenä ainutlaatuinen tarina kerrottavana," kertoo Kalevala Korun toimitusjohtaja Kirsi Paakkari. Uusi Kalevala ammentaa tästä tarinasta sekä suomalaisesta kulttuuriperinnöstä aiempaa vahvemmin.
"Korona-pandemiasta huolimatta jatkamme strategiamme toteuttamista ja investoimme voimakkaasti kasvuun ja uudistumiseen," painottaa Paakkari. "Me uskomme, että vallitseva maailmantilanne entisestään vahvistaa Kalevala Korun mahdollisuuksia menestyä kotimaisella, vastuullisella tuotannolla,” hän jatkaa.
Torstaina 3.9. avautuu uusi kalevala.fi -verkkokauppa, sekä inspiroiva, suomalaisesta luonnosta ja mytologiasta ammentava brändimyymälä Helsingin Keskuskadulle. Samaan aikaan käynnistyy valtakunnallinen mainoskampanja, jota siivittää ohjaaja Aino Sunin lyhytelokuva Vala. Lanseerauksen yhteydessä julkistetaan myös brändin ensimmäiset koru-uutuudet.
"Uusi Kalevala on ilmeeltään vahva ja erottuva. Se ammentaa niin yrityksen omasta tarinasta, kuin suomalaisesta kulttuuriperinnöstä, mutta tekee sen raikkaalla otteella," iloitsee Brändi- ja designjohtaja Maria Uunila. "Meille on tulevaisuuden kasvun kannalta tärkeätä tavoittaa ja puhutella nuorempia kuluttajia. Tämä on ollut koko uudistumisen kulmakiviä," jatkaa Uunila. Brändiuudistus on suunniteltu ja toteutettu suomalaisten kumppaneiden kanssa.
Uusi Kalevala julistaa, että maailman loi nainen. "Kalevalaisen myytin mukaan maailman on luonut nainen, ja yrityksemme omaan syntytarinaan ja arvomaailmaan tämä myytti istuu loistavasti," kertoo Paakkari. Kalevala Koru on naisten perustama ja omistama yritys, ja se on perustamisestaan 1937 lähtien puhunut ja toiminut naisten ja lasten hyväksi.
Sosiaalisen vastuun kantaminen on aina ollut Kalevala Korulle keskeinen arvo. "Tänä syksynä palaamme myös hyvän tekemisessä juurillemme, kun pieneen Makongenin kylään Keniassa avataan uusi Kalevala Training Center," kertoo Paakkari. Koulutuskeskusta vetää suomalainen Viola Wallenius ja sen opinto-ohjelmat avaavat kaikkein köyhimmistä oloista tuleville nuorille naisille tien ammattiin ja itsenäiseen toimeentuloon. Koulutuskeskus on rakennettu ja toiminta käynnistetty Kalevala Korun rahoituksella. Keskuksen tavoitteena on kouluttaa vuosittain noin 190 nuorta naista ammattiin.
Astu uuteen Kalevalaan 3.9. klo 9.00 alkaen:
www.kalevala.fi
Keskuskatu 1, Helsinki
Lataa kuvamateriaalia tästä.
Yhteyshenkilöt
Toimitusjohtaja Kirsi Paakkari, puh. 050 382 2025, kirsi.paakkari@kalevala.fi
Brändi- ja designjohtaja Maria Uunila, puh. 0500 999 500, maria.uunila@kalevala.fi
Tietoja julkaisijasta
Vuonna 1937 perustettu Kalevala Koru on Suomen rakastetuin korutalo ja merkittävin kultaseppien ja korualan ammattilaisten työllistäjä Suomessa. Kalevala-korut valmistetaan käsityönä yrityksen omalla tehtaalla Helsingin Konalassa yli 80 Korulaisen voimin. Kotimainen valmistus ja sosiaalinen vastuu ovat tärkeitä arvoja yrityksen toiminnassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kalevala Koru Oy
Ruusut puhkeavat pimeässä – Kalevala Koru lanseeraa vaatesuunnittelija Anni Ruuthin suunnitteleman korusarjan19.1.2023 12:00:00 EET | Tiedote
Kalevala Korun kevään uutuuskokonaisuuden avaa tänään julkistettava Kesäyön ruusu. Korusarjan on suunnitellut ylellisistä juhla-asuistaan tunnettu vaatesuunnittelija Anni Ruuth. Vintage pronssi -sävyinen Kesäyön ruusu -korusarja ammentaa suomalaisen kesäyön taiasta, menneiden aikojen lumosta ja kauniiden hetkien viattomuudesta. Se kannustaa haaveilemaan ilosta ja kauneudesta aikana, jona jokainen meistä odottaa muutosta parempaan. Kesäyön ruusu on ensimmäinen Anni Ruuthin suunnittelema korumallisto.
85 vuotta nuori – Kalevala Koru panostaa vastuullisuuteen ja kiertotalouteen, mutta hyvän tekeminen on edelleen kaiken ytimessä8.12.2022 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalaisten naisten perustama ja omistama Kalevala Koru on aina ollut enemmän kuin muotoilutalo. Perustamisestaan lähtien yrityksen missiona on ollut naisten ja tyttöjen aseman vahvistaminen. Tänään 85 vuotta täyttävässä Kalevala Korussa hyvän tekemisen perinne elää vahvana edelleen: Tavoitteena on, että yhtiön vuosittaisesta tuloksesta kolmasosa jaetaan työntekijöille ja hyvän tekemiseen. Tänä vuonna yhtiö on ottanut monta merkittävää askelta matkallaan – niin vastuullisuudessa, hyvän tekemisessä kuin kansainvälistymisessäkin.
Kalevala Koru lähtee hakemaan kasvua second handista – “Haluamme osoittaa, että myös korubisnes voi rakentua vahvasti kiertotalouteen”15.11.2022 09:34:51 EET | Tiedote
Kalevala Koru lähtee ensimmäisenä suomalaisena korubrändinä rakentamaan liiketoimintaansa kiertotalouden varaan. Uusi korumallisto Kalevala Pidetty on kiertotalousponnistus, jonka kautta Kalevala myy uudenveroisiksi kunnostettuja korujaan. Tähtäimessä on, että vuoteen 2025 mennessä käytettyjen korujen myynti kattaa yhtiön suorasta kuluttajakaupasta neljänneksen.
Vammaisten tyttöjen ja naisten asema Suomessa on edelleen heikko – Kalevala Koru ja Rusetti ry nostavat näkyvyyttä yhteiskunnassa11.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Vammaiset naiset ja tytöt ovat edelleen syrjitty ja näkymätön vähemmistö yhteiskunnassamme. Vammaisten naisten hyvinvointia ja näkyvyyttä parantaakseen Kalevala Koru on valinnut kotimaan uudeksi hyväntekeväisyyskumppanikseen vammaisten tyttöjen ja naisten järjestön Rusetti ry:n. Kalevala Korun ja Rusetin yhteistyön tavoitteena on muuttaa tilanne ja nostaa vammaiset tytöt ja naiset näkyviksi.
Kalevala-korut pilottimyyntiin kahteen K-Citymarketiin21.9.2021 08:00:00 EEST | Tiedote
Suomalainen Kalevala Koru ja Kesko pilotoivat jakeluyhteistyötä. Kalevala-korut ovat myynnissä 11.10.2021 – 18.1.2022 K-Citymarket Järvenpäässä ja K-Citymarket Pirkkalassa. Pilotti on osa Kalevala Korun pyrkimystä vastata kuluttajien muuttuvaan ostokäyttäytymiseen ja olla saatavilla siellä, missä asiakkaat päivittäin liikkuvat. Hypermarketeista on tullut merkittäviä muodin, kodin tuotteiden ja lahjatavaroiden ostopaikkoja. Kalevala Koru haluaa tarttua tähän ilmiöön.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme