Uusi kulttuurilehti Emotion Zine aloittaa toimintansa

Emotion Zine -lehden logo

Uuden auktoriteettejä kumartelemattoman julkaisun taustalla toimii varsinaissuomalaisia kulttuurivaikuttajia.

Suomalainen Emotion Media on aloittanut uuden kulttuurijournalismiin keskittyvän Emotion Zine -lehden julkaisun. Julkaisu koostuu mm. ajankohtaisista tiedotteista, musiikki- ja kirja-arvosteluista sekä usein gonzo-journalismin hengessä laadituista tapahtumareportaaseista.

Pääasiassa lehden huomio kohdistuu musiikin ja kirjallisuuden aloihin, mutta se julkaisee artikkeleja myös muista kulttuuriin kuuluvista teemoista, ja tutustuttaa itsensä ja lukijansa uusiin aiheisiin, kuten esim. showpainiin. Tämä kertoo lehden tavoitteesta tarjota lukijoilleen jatkuvasti uusia näkökulmia suomalaiseen kulttuuriin kuuluvista ilmiöistä.

Lehden toimitus on keskittynyt Varsinais-Suomeen, mutta se käsittelee laajalti koko maan aiheita. Alkuvaiheessa toimitus koostuu viidestä aktiivisesta toimittajasta. Kirjallisuusaiheista vastaa Siru Niittyniemi ja musiikkitoimitusta ohjaa kokenut musiikkimaailman moniottelija Kimmo Lukkarila. Koko lehden yleisestä linjasta vastuussa on päätoimittaja, mediapersoona Mike Van Dola.

Lehden toimitus 5.10.2021. Kuva: Hannamaria Suvinen

"Emotion Zinen missio on rikastuttaa lukijoidensa elämää, esittelemällä heille uusia ja uudenlaisia kulttuurielämyksiä", Mike Van Dola kiteyttää.

Eräs lehden kantavia voimia on sen kaikkia kulttuurituottajia tasavertaisesti kohteleva asenne. Lehti ei kumartele auktoriteettejä vaan vastaanottaa ja kirjoittaa tulkintoja pientenkin tekijöiden taiteesta. Toki mukaan mahtuu myös aiheita valtamediasta tuttujen taiteilijoiden arkusta.

"Tämä linja on tuulenraikasta rockia ja se erottaa meidät monista kilpailijoistamme", Van Dola kertoo.

Lehden toimitukseen voi vapaasti lähettää tietoa musiikkiteoksista ja niiden käsittelyaste on korkea. Kaikenlaiset demot sekä indie-julkaisut toivotetaan avosylin vastaan. Käsiteltävien teosten tuotannollisen tason on kuitenkin oltava kunnossa, jotta toimitus niihin tarttuu.

Lehti fokusoituu monipuoliseen taiteeseen - musiikista näytelmiin ja romaaneista sarjakuviin. Taloudellisten vaikuttimien ei anneta hämärtää Emotion Zinen journalististista linjaa, joka keskittyy suuresti myös luomuun ja suomalaisten paikkakuntien lähituotantoon.

Emotion Zine on toiminut pilottimoodissa huhtikuusta 2021 alkaen. Tämän uutisen sekä lisärekrytointien myötä se astuu täysimittaiseen tuotantotilaan ja aloittaa tutkimusmatkansa kohti uusien lukijoiden sydämiä.

Toimitukseen saat yhteyden sähköpostitse posti@emotionzine.fi.
Haastattelupyynnöt: Mike Van Dola, mike@emotionzine.fi
Lisäyhteystiedot löydät lehden verkkosivuilta https://emotionzine.fi

Lähde: Emotion Media / Emotion Zine

Emotion Zine -lehden logo
Lehden toimitus 5.10.2021. Kuva: Hannamaria Suvinen

20781 KAARINA

Emotion Media (3225065-3)

Voodoo Entertainmentin yhteistyökumppanin, suomalaisen Emotion Media -yhtiön ensisijainen ja ainoa tarkoitus on kustantaa verkossa ilmestyvää Emotion Zine -kulttuurilehteä.