Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Ostaessaan valokuvia Foto Bakers-kuvapankista asiakas saa uniikit kuvat käyttöönsä yksinoikeudella.

Uniikkeja kuvia viestintään ja markkinointiin – paikallisuus huomioiden

Foto Bakers ratkaisee kuvapankkikuvien haasteet täysin uudenlaisella lähestymistavalla: ostaja saa kuvaan täyden yksinoikeuden ja se poistuu myynnistä välittömästi.

”Asiakkaat arvostavat sitä, että he saavat käyttöönsä uniikkeja valokuvia, eikä toinen yritys käytä samaa kuvaa markkinoinnissaan. Niinpä kun olin kuullut jo usealta taholta, että tällaiselle palvelulle olisi käyttöä, oli aika tarttua tuumasta toimeen”, kertoo yrittäjä Sanna Nuutinen.

Kuntia ja kaupunkeja on puolestaan kiinnostanut mahdollisuus paikallisiin kuviin, oman alueensa kohteista. Foto Bakers-kuvaajakaarti täydentyy säännöllisesti uusilla kuvaajilla ja Nuutinen uumoileekin paikallisten kuvien kattavan jatkossa laajalti suomalaisia paikkakuntia.

Aktiivista asiakkaiden kuuntelua ja ketterää kysyntään vastaamista

Foto Bakers-toimintamallissa asiakas on keskiössä ja asiakaspalveluun panostetaan voimakkaasti. Asiakkailta kysytään jatkuvasti, millaisia kuvia he tarvitsevat. Kuvaustiimi keskustelee ideoista ja halukkaat voivat ottaa toiveita työn alle, asiakkaan tarpeisiin räätälöiden.

"Silmiinpistävää projektissa oli Sannan äärimmäisyyksiin viety laadunvarmistus. Tämä tuli esille niin kuvaajien valinnassa, Foto Bakers-portaalin kehittämisessä, palveluprosessin kehittämisessä kuin itse kuvissa. Enää ei tarvitse miettiä mistä saa laadukkaat kuvat yritykselleen", kommentoi UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä Antti Leijala.

Parhaimmillaan asiakas voikin ostaa kuvapankista haluamansa määrän brändilleen sopivia kuvia, kustannustehokkaasti ja vaivattomasti. Kuvat saa myös käyttöönsä heti – ilman odotusta.

Digitoimiston näkökulmasta on äärimmäisen hienoa, että saatavilla on laadukkaita, uniikkeja kuvia nopeasti. Ammattitason kuvia kaivataan verkkosivustoille ja digimarkkinointiin. Niiden rooli on kummassakin erittäin tärkeä. Foto Bakersin ratkaisu nopeuttaa projektien läpivientiä, ilman että laadusta tarvitsisi tinkiä”, kiteyttää asiakas Antti Kärki, Digiteam Oy:n toimitusjohtaja.

Sanna Nuutinen, yrittäjä, sanna@fotobakery.fi, p. +358 44 245 0407, www.fotobakers.fi

Kuvapankki medialle

Foto Bakers-kuvapankista löytyy laaja valikoima kotimaisia kuvia helpottamaan yritysten ja julkisen sektorin kuvatarpeita.
Koronan vaikutettua kielteisesti monien valokuvaajien työhön, on uudenlainen ansaintamahdollisuus valokuvien myynnistä otettu iloiten vastaan myös kuvaajien keskuudessa.
Yrittäjä Sanna Nuutinen näkee, että asiakas saa yksinoikeudella ostetuista valokuvista lisäarvoa ja uskottavuutta yrityksensä markkinointiin ja viestintään.

YritysVihti ry on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä sekä kotimaisia innovaatioita!

FotoBakers.fi on kotimainen kuvapankki, josta voi tilata uniikkeja kuvia viestintään ja markkinointiin.

Tiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

UltraLeanBusiness Oy ja Wannado Oy muodostavat strategisen kumppanuuden tukeakseen suomalaisten pienyrittäjien kansainvälistymistä1.12.2021 08:02:00 EET | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy on auttanut jo vuosia suomalaisia pienyrittäjiä kehittämään liiketoimintaansa sekä tukemaan kasvun edellytyksiä niin kotimaan markkinoilla kuin kansainvälisesti. Samalla yritys on havainnut monen pienyrityksen kansainvälistymisen haasteiksi niukat resurssit, palvelujen lokalisoinnin sekä paikallisten verkostojen puutteen. Suomalainen Wannado Oy on puolestaan luonut kymmenessä vuodessa kasvavan liiketoiminnan, joka pureutuu yhteen tämän päivän yleisimmistä yritystoiminnan haasteista – ajan puutteeseen. Yritys tarjoaa assistentti- tai asiantuntijapalveluita esimerkiksi myynnin, markkinoinnin ja taloushallinnon osalta, ja on digitaalisuuden ansiosta kasvattanut liiketoimintaansa määrätietoisesti yli 20 maahan ympäri Eurooppaa.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.