YritysVihti ry

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Ostaessaan valokuvia Foto Bakers-kuvapankista asiakas saa uniikit kuvat käyttöönsä yksinoikeudella.

Uniikkeja kuvia viestintään ja markkinointiin – paikallisuus huomioiden

Foto Bakers ratkaisee kuvapankkikuvien haasteet täysin uudenlaisella lähestymistavalla: ostaja saa kuvaan täyden yksinoikeuden ja se poistuu myynnistä välittömästi.

”Asiakkaat arvostavat sitä, että he saavat käyttöönsä uniikkeja valokuvia, eikä toinen yritys käytä samaa kuvaa markkinoinnissaan. Niinpä kun olin kuullut jo usealta taholta, että tällaiselle palvelulle olisi käyttöä, oli aika tarttua tuumasta toimeen”, kertoo yrittäjä Sanna Nuutinen.

Kuntia ja kaupunkeja on puolestaan kiinnostanut mahdollisuus paikallisiin kuviin, oman alueensa kohteista. Foto Bakers-kuvaajakaarti täydentyy säännöllisesti uusilla kuvaajilla ja Nuutinen uumoileekin paikallisten kuvien kattavan jatkossa laajalti suomalaisia paikkakuntia.

Aktiivista asiakkaiden kuuntelua ja ketterää kysyntään vastaamista

Foto Bakers-toimintamallissa asiakas on keskiössä ja asiakaspalveluun panostetaan voimakkaasti. Asiakkailta kysytään jatkuvasti, millaisia kuvia he tarvitsevat. Kuvaustiimi keskustelee ideoista ja halukkaat voivat ottaa toiveita työn alle, asiakkaan tarpeisiin räätälöiden.

"Silmiinpistävää projektissa oli Sannan äärimmäisyyksiin viety laadunvarmistus. Tämä tuli esille niin kuvaajien valinnassa, Foto Bakers-portaalin kehittämisessä, palveluprosessin kehittämisessä kuin itse kuvissa. Enää ei tarvitse miettiä mistä saa laadukkaat kuvat yritykselleen", kommentoi UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä Antti Leijala.

Parhaimmillaan asiakas voikin ostaa kuvapankista haluamansa määrän brändilleen sopivia kuvia, kustannustehokkaasti ja vaivattomasti. Kuvat saa myös käyttöönsä heti – ilman odotusta.

Digitoimiston näkökulmasta on äärimmäisen hienoa, että saatavilla on laadukkaita, uniikkeja kuvia nopeasti. Ammattitason kuvia kaivataan verkkosivustoille ja digimarkkinointiin. Niiden rooli on kummassakin erittäin tärkeä. Foto Bakersin ratkaisu nopeuttaa projektien läpivientiä, ilman että laadusta tarvitsisi tinkiä”, kiteyttää asiakas Antti Kärki, Digiteam Oy:n toimitusjohtaja.

Sanna Nuutinen, yrittäjä, sanna@fotobakery.fi, p. +358 44 245 0407, www.fotobakers.fi

Kuvapankki medialle

Foto Bakers-kuvapankista löytyy laaja valikoima kotimaisia kuvia helpottamaan yritysten ja julkisen sektorin kuvatarpeita.
Koronan vaikutettua kielteisesti monien valokuvaajien työhön, on uudenlainen ansaintamahdollisuus valokuvien myynnistä otettu iloiten vastaan myös kuvaajien keskuudessa.
Yrittäjä Sanna Nuutinen näkee, että asiakas saa yksinoikeudella ostetuista valokuvista lisäarvoa ja uskottavuutta yrityksensä markkinointiin ja viestintään.

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä sekä kotimaisia innovaatioita!

FotoBakers.fi on kotimainen kuvapankki, josta voi tilata uniikkeja kuvia viestintään ja markkinointiin.

Tiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä16.2.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Kansalliseepoksemme Kalevala elää uutta nousukauttaan. Sen nostamiseksi matkailualamme ja koko Suomen vetovoimatekijäksi tehdäänkin parhaillaan mittavaa yhteistyötä matkailuyrittäjien keskuudessa. Vihtiläinen yrittäjä Satu de Weerd näkee Kalevalassa arvokkaan palan suomalaista historiaa, jonka hän haluaa nyt välittää suurelle yleisölle Nuuksion Taika -perheyrityksen matkailu- ja tapahtumapalveluina. Yritys onkin luonut Nuuksion kansallispuiston maisemiin Kalevala-teemaisia ohjelmia ja tapahtumia, jossa osallistujat pääsevät osaksi kansallistaruamme niin puvustuksen, tarjoiluiden kuin ohjelmanumeroiden osalta.

Mitä ELY:n palveluilla on saatu aikaan – Mainostoimisto Riima valjasti avukseen Lean-myynnin ammattilaisen.15.2.2021 12:16:47 EET | Tiedote

Kuluneen vuoden aikana yrityksillä on ollut mahdollisuus hakea rahoitusta ja tukipalveluja oman toimintansa kehittämiseen. Yksi auttavan kätensä tarjonnut taho on ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut. Mainostoimisto Riima näki mahdollisuuden kehittää toimintansa ja haki ELY-rahoitusta yritykselleen ja aloittaa nyt 2021 vuotensa uudistunein ottein.