Enervent Zehnder Oy

Uusi toimitusjohtaja Thomas Söderholm tuo vahvaa kansainvälistä kokemusta Enervent Zehnderiin

DI Thomas Söderholm on aloittanut ilmanvaihtoteknologiaa valmistavan Enervent Zehnder Oy:n toimitusjohtajana. Kokeneena kansainvälisen liiketoiminnan vetäjänä hän haluaa vahvistaa yhtiön kaupallista asemaa päämarkkinoilla.
Thomas Söderholm Enervent Zehnderin Porvoon tehtaalla

IV-laitteita valmistava Enervent Zehnder on nimittänyt toimitusjohtajakseen Thomas Söderholmin, joka aloitti tehtävässä 11.5. Vaasalaissyntyinen Söderholm on toiminut useita vuosia Tikkurila Oyj:ssa, viimeksi kuutisen vuotta Saksan-tytäryhtiön toimitusjohtajana. Tämän lisäksi hänellä on monipuolinen kokemus useista tehtävistä sekä B2B- että kuluttajaliiketoiminnasta teollisuudessa, asiantuntijapalveluissa ja kansainvälisessä kaupassa.

Siirtyminen Enervent Zehnderille johtui kiinnostuksesta teknologiaan ja vientikauppaan.

– Tunsin yhtiön nimeltä entuudestaan, ja kun tutustuin tarkemmin, sen korkeatasoinen teknologiaosaaminen ja pitkäaikainen vientikauppa sekä Zehnder-konsernin vakuuttava asema markkinoilla saivat minut heti kiinnostumaan, Thomas Söderholm kertoo.

Kaupallista otetta ja kilpailukyvyn kehittämistä luvassa

Uusi toimitusjohtaja kertoo tehtäväkseen vahvistaa Enervent Zehnderin profiilia korkealaatuisen IV-teknologian valmistajana ja ratkaisutoimittajana.

– Olemme aina valmistaneet markkinoiden parasta teknologiaa, jolla taataan paitsi terveellinen ja miellyttävä sisäilmasto, myös tärkeää energiatehokkuutta. Kilpailukykymme on hyvä, ja aiomme vahvistaa kaupallista otettamme varsinkin päämarkkinoillamme Pohjoismaissa. Koronakriisi leikkaa myyntiä jonkin verran, ja jälkisyklisenä alana näemme sen todellisen vaikutuksen loppuvuoden aikana, Thomas Söderholm toteaa.

– Siteet konserniin ovat joustavat. Meillä on selvät tavoitteet ja melko vapaat kädet rakentaa kasvua markkinoiden mukaisesti. Näen siinä paljon mahdollisuuksia. Tutkimme, miten lisäämme Zehnder-konsernin valikoimasta tuotteita tarjoomaamme. Esimerkiksi tietyt IV-kanavatuotteet täydentävät laitevalikoimaamme mainiosti, hän lisää.

– Haemme kilpailukykyä myös uudistamalla laitevalikoimamme niin, että se vastaa tehokkaasti asiakkaiden tarpeisiin. Uusia malleja julkistetaan vähän myöhemmin.

Thomas Söderholm on hankkinut kansainvälisissä tehtävissä monipuolisen kielitaidon. Hän puhuu sujuvasti äidinkielensä ruotsin lisäksi suomea, englantia, saksaa sekä keskustelee myös ranskaksi ja japaniksi. Vapaa-aikanaan hän urheilee ja liikkuu perheineen aktiivisesti maalla ja merellä.

Thomas Söderholm Enervent Zehnderin Porvoon tehtaalla
Thomas Söderholm

Enervent Zehnder Oy
Kipinätie 1
06150 Porvoo

+358 207 528 800https://www.enervent.fi/

Enervent Zehnder

Enervent Zehnder Oy on valmistanut korkealaatuisia ilmanvaihtolaitteita Suomessa yli 30 vuoden ajan. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2019 noin 10 miljoonaa euroa ja sen päämarkkinoihin kuuluvat Suomen lisäksi Ruotsi ja Norja. Enervent Zehnder Oy työllistää noin 50 henkilöä Porvoon tehtaallaan sekä myyntiorganisaatiossaan päämarkkinoilla. Vuodesta 2018 lähtien yhtiö on kuulunut sveitsiläiseen Zehnder Group -konserniin, joka on Euroopan johtavia ilmanvaihtotekniikan yrityksiä. www.enervent.com

Zehnder Group

Maailmanlaajuisesti toimiva Zehnder Group parantaa elämänlaatua tarjoamalla erinomaisia sisäilmaratkaisuja. Se kehittää ja valmistaa tuotteitaan 14 omassa tehtaassaan. Zehnder Groupin myyntitoiminta yli 70 maassa tapahtuu paikallisten myyntiyhtiöiden ja edustustojen kautta.

Zehnder valmistaa energiatehokkaita ja tyylikkäästi muotoiltuja tuotteita ja järjestelmiä lämmitykseen ja jäähdytykseen, sisätilojen ilmanvaihtoon ja sisäilman puhdistukseen. Konserni on tuotemerkeillään Zehnder, Runtal, Acova, Bisque, Greenwood, Paul ja Core markkina- ja teknologiajohtaja omilla liiketoiminta-alueillaan.

Zehnder Groupin pääkonttori on ollut Sveitsin Gränichenissa vuodesta 1895 lähtien. Konserni työllistää yli 3000 henkilöä maailmanlaajuisesti ja sen liikevaihto oli 644 miljoonaa euroa vuonna 2019. Se on listattu SIX Swiss Exchange -pörssissä. Noteeraamattomat B-osakkeet ovat Zehnderin perheen ja sen lähipiirin hallussa. www.zehndergroup.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Enervent Zehnder Oy