BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi

Jaa

UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä, konsultti ja kouluttaja Antti Leijala on kokenut Lean-myynnin asiantuntija. Leijala tietää myös B2B-myyntityön nojaavan vahvasti asiakkaan ostoprosessien ja -kriteerien tuntemiseen. Konsultointikokemus on kuitenkin osoittanut, että useimmat yrittäjät ja myyjät kipuilevat tämän asian kanssa. Myynnin ympärille on luotu paljon työkaluja, mutta ostoprosessien analysointikeinot ovat olleet niukat – perustuen pitkälti myyjän näppituntumaan. Nyt Leijala on kehittänyt innovatiivisen työkalun, jolla myyjä voi systemaattisesti kartuttaa kohderyhmäymmärrystään sekä saada selkeyttä asiakkaiden ostoprosesseihin ja -kriteereihin. Sovelluksen erityispiirteenä on parviälyn hyödyntäminen: myyjän jakaessa kohderyhmätuntemustaan muille, saa hän vastavuoroisesti muiden näkemykset oman myyntityönsä tueksi. Lisäksi kumppaneiden verkosto auttaa kehittämään omaa markkinointia ja myyntiä niin, että se kohdistuu hyvin ostokäyttäytymisen kanssa.

Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.
Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.


Jalostunutta ja tehokkaampaa myyntiä – jouhevampaa ostamista asiakkaalle

Sovellus ohjaa kartoittamaan kohderyhmien ostokäyttäytymisen systemaattisen mallin mukaan, mikä mahdollistaa tiedon kontrolloidun keräämisen ja hyödyntämisen. Tämä systematiikka on kehitetty n. 250 yrityksen myynnin kehittämishankkeissa, ja taustalla on myös aiheeseen liittyvä väitöstutkimus sekä kansainvälisiä julkaisuja. Mukana hankkeessa on ollut yrityksiä lähes 200 eri toimialalta, kooltaan niin mikro-, PK- kuin suuryrityksiä. Osin ELY:n rahoituksen avulla rakennettu sovellus julkaistaan virallisesti 13.5.2022 ja se on käyttäjilleen maksuton.

Uusi sovellus kerää yhteen tietokantaan arvokasta tietoa kohderyhmien ostokäyttäytymisestä, ja sisältää jo julkaisuvaiheessa satoja analysoituja kohderyhmiä. Tiedon määrän kasvaessa päästään hyödyntämään tätä parviälyn potentiaalia. Työkalu julkaistaan alkuun sekä suomen että englannin kielellä.

Sovellus sopii erittäin hyvin toimialakohtaiseen käyttöön. Erityisesti kohderyhmien ollessa suuria, yritykset eivät kilpaile keskenään rajallisesta asiakkaiden joukosta – tällöin ne jakavat tietoa mielellään oppiakseen itsekin uutta.

”Esimerkiksi matkailualan yritykset voivat yhdistää työkalun avulla voimansa ja tietonsa ymmärtääkseen paremmin kriteerejä kohderyhmien päätösten taustalla”, työkalun kehittäjä ja Ultra Lean Business Oy:n perustaja Antti Leijala kuvailee.

Yhteistyökumppaneiden verkosto rakenteilla – ovi auki myös uusille tahoille

B2B-yritysten ohella uusi sovellus on herättänyt laajaa kiinnostusta eri organisaatioiden ja yritysten keskuudessa. Sovellusta tullaan jakelemaan maksutta sosiaalisessa mediassa, sekä mm. halukkaiden yrittäjäjärjestöjen ja elinkeinoyritysten kautta. Leijalan suunnitelmissa on tarjota työkalua myös kouluille myyntityön ja yrittäjyyden opetuksen tueksi. Tulevaisuudessa yliopistot, ammattikorkeakoulut ja opistot voivatkin sitoa myyntikoulutuksensa entistä tukevammin konkretiaan, kun alan konkareiden kerryttämä näkemys valjastetaan uraansa tai yritystään aloittavien hyödyksi.

”Kuluttajapuolella ostokäyttäytymisen tietopankkeja on jo käytössä esimerkiksi verkkokaupoissa. Nyt myös yritysten väliseen kaupankäyntiin saadaan vastaava, ja kertaheitolla maailmanlaajuinen, järjestelmä. Kun vielä huomioi sovelluksen maksuttomuuden, on tällä valtava potentiaali B2B-yritysten kilpailukyvyn parantamisessa. Plannerin avulla perusasiat saadaan kuntoon ja usein se jo johtaa yrityksen myynnin huomattavaan kasvuun. Samalla otetaan tärkeä askel B2B-myynnin tiedolla johtamiseen”, Leijala kertoo.

UltraLeanSales-planner sovelluksen voi ottaa vapaasti käyttöön osoitteessa https://planner.ultraleansales.com/

Kaikille avoin esittelytilaisuus: perjantaina 13. toukokuuta klo 08:00 - 09:30.
Google Meetin linkki:
https://meet.google.com/noi-hifj-yjv

Lisätietoja:

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Kuvat

Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.
Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.
Lataa
Lataa
Lataa
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

***
Toiminnan tehostaminen ei riipu toimialasta, sijainnista eikä koosta. UltraLeanBusiness Oy Ltd:n asiakkaita yhdistää halu kasvattaa myyntiä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

Kotimaanmatkailun ja matkailuautoilun suosio ei osoita laantumisen merkkejä – Zuma Rent ja liikkuva hotellihuone tarjoavat elämyksiä kaikkina vuodenaikoina6.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on haastanut matkailualaa, mutta matkailuautoilun kokema muutos on ollut poikkeuksellinen – vapaus, mukavuus ja henkilökontakteja vähentävä matkustamisen muoto on osoittautunut ihanteelliseksi ratkaisuksi monien matkailunnälkään. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n juuret ulottuvat hotellialalle, jossa yrittäjä Tiina-Mari Tuominen on toiminut vuosia hotelli- ja julkistilojen kalustajana. Näistä lähtökohdista virisi idea jalostetummasta matkailuautoilun muodosta – liikkuvasta hotellihuoneesta – jossa asiakkaalle tarjotaan lukuisia mukavuuspalveluita ja sisustus on hiottu hotellihuoneista tutulla tyylisilmällä. Zuma Rentin matkailuauto onkin elämyksellinen tapa ihailla Suomen kauneutta eri vuodenaikoina. Tänä vuonna liikkuva hotellihuone on myös päivitetty entistä suurempaan ja paremmin varusteltuun matkailuautoon.

Arho Foods Oy ostaa luomumehuihin ja -virvoitusjuomiin keskittyneen Raikastamon liiketoiminnan5.5.2022 07:47:00 EEST | Tiedote

Arho Foods Oy:n laadukkaiden suomalaisten elintarvikkeiden perhe kasvaa suosituilla Raikastamo-luomumehuilla ja -virvoitusjuomilla, liiketoiminnan siirryttyä yritykselle 28.4.2022 alkaen Raikastamo Oy:ltä. Raikastamon vuodesta 2009 valmistettuja tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa ja kahviloissa ympäri Suomen, ja juomat tunnetaan paitsi värikkäästä ja persoonallisesta ulkoasustaan myös aitojen makujen vaalimisesta. Raikastamo-tuotemerkin myötä Arho Foods Oy vahvistaa entisestään jalansijaansa suomalaisella elintarvikealalla, jatkaen suositun tuoteperheen kehittämistä edelleen palvelemaan entistä paremmin kuluttajien toiveita.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme