Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi

Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.

Jalostunutta ja tehokkaampaa myyntiä – jouhevampaa ostamista asiakkaalle

Sovellus ohjaa kartoittamaan kohderyhmien ostokäyttäytymisen systemaattisen mallin mukaan, mikä mahdollistaa tiedon kontrolloidun keräämisen ja hyödyntämisen. Tämä systematiikka on kehitetty n. 250 yrityksen myynnin kehittämishankkeissa, ja taustalla on myös aiheeseen liittyvä väitöstutkimus sekä kansainvälisiä julkaisuja. Mukana hankkeessa on ollut yrityksiä lähes 200 eri toimialalta, kooltaan niin mikro-, PK- kuin suuryrityksiä. Osin ELY:n rahoituksen avulla rakennettu sovellus julkaistaan virallisesti 13.5.2022 ja se on käyttäjilleen maksuton.

Uusi sovellus kerää yhteen tietokantaan arvokasta tietoa kohderyhmien ostokäyttäytymisestä, ja sisältää jo julkaisuvaiheessa satoja analysoituja kohderyhmiä. Tiedon määrän kasvaessa päästään hyödyntämään tätä parviälyn potentiaalia. Työkalu julkaistaan alkuun sekä suomen että englannin kielellä.

Sovellus sopii erittäin hyvin toimialakohtaiseen käyttöön. Erityisesti kohderyhmien ollessa suuria, yritykset eivät kilpaile keskenään rajallisesta asiakkaiden joukosta – tällöin ne jakavat tietoa mielellään oppiakseen itsekin uutta.

”Esimerkiksi matkailualan yritykset voivat yhdistää työkalun avulla voimansa ja tietonsa ymmärtääkseen paremmin kriteerejä kohderyhmien päätösten taustalla”, työkalun kehittäjä ja Ultra Lean Business Oy:n perustaja Antti Leijala kuvailee.

Yhteistyökumppaneiden verkosto rakenteilla – ovi auki myös uusille tahoille

B2B-yritysten ohella uusi sovellus on herättänyt laajaa kiinnostusta eri organisaatioiden ja yritysten keskuudessa. Sovellusta tullaan jakelemaan maksutta sosiaalisessa mediassa, sekä mm. halukkaiden yrittäjäjärjestöjen ja elinkeinoyritysten kautta. Leijalan suunnitelmissa on tarjota työkalua myös kouluille myyntityön ja yrittäjyyden opetuksen tueksi. Tulevaisuudessa yliopistot, ammattikorkeakoulut ja opistot voivatkin sitoa myyntikoulutuksensa entistä tukevammin konkretiaan, kun alan konkareiden kerryttämä näkemys valjastetaan uraansa tai yritystään aloittavien hyödyksi.

”Kuluttajapuolella ostokäyttäytymisen tietopankkeja on jo käytössä esimerkiksi verkkokaupoissa. Nyt myös yritysten väliseen kaupankäyntiin saadaan vastaava, ja kertaheitolla maailmanlaajuinen, järjestelmä. Kun vielä huomioi sovelluksen maksuttomuuden, on tällä valtava potentiaali B2B-yritysten kilpailukyvyn parantamisessa. Plannerin avulla perusasiat saadaan kuntoon ja usein se jo johtaa yrityksen myynnin huomattavaan kasvuun. Samalla otetaan tärkeä askel B2B-myynnin tiedolla johtamiseen”, Leijala kertoo.

UltraLeanSales-planner sovelluksen voi ottaa vapaasti käyttöön osoitteessa https://planner.ultraleansales.com/

Kaikille avoin esittelytilaisuus: perjantaina 13. toukokuuta klo 08:00 - 09:30.
Google Meetin linkki:

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Palvelun tarjoaa Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

Toiminnan tehostaminen ei riipu toimialasta, sijainnista eikä koosta. UltraLeanBusiness Oy Ltd:n asiakkaita yhdistää halu kasvattaa myyntiä.

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.