Uutta tietoa nuorena pysymisestä, "uusi Elena Ferrante", vuoden kaunein keittokirja ja muita kirjauutuuksia

Kirjankustantamo Aula & Co jatkaa kasvamistaan itsenäisenä kustantamona. Kevään uutuuskirjoissa on menestyskirja Auschwitzin tatuoijan kirjoittajan Heather Morrisin uutuus, David Sinclairin hurjia mutta tieteeseen perustuvia väitteitä vanhenemisen hidastamisesta, poikkeuksellisen komea keittokirja sekä huippukirjoittajien sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella.

Tammikuu

David Sinclair: Elinkaari
David Sinclair väittää maailmalla paljon kohtua aiheuttaneessa kirjassaan, että vanhenemista voi kutsua sairaudeksi joka on hoidettavissa. Arvostettu tutkija kertoo kirjassaan, mistä vanheneminen johtuu ja mitä sille voi tehdä.
Suomentanut Teija Hartikainen, ilmestyy 15.1.

Matti Rautaniemi: Tiedonjanoinen joogi
Ensimmäinen suomalainen yleisesitys joogasta. Kirja valaisee viihdyttävästi joogan historiallista muutosta, joogafilosofian kiemuroita ja kommentoi ajankohtaisia joogakeskusteluja.
Ilmestyy 15.1.

Jatta Heinlahti ja Jonna Monola: Sadonkaari
Sadonkaari on suurella rakkaudella ja intohimolla hyvään ruokaan ja nautiskeluun sekä hemmotteluun laadittu tunnelman luoja on vuoden kauneimpia ja innostavimpia keittokirjoja. Ilmestyy 7.1.

Eddie JakuMaailman onnellisin mies
Satavuotiaan keskitysleiriselviytyjän muistelmat sädehtivät toivoa maailman tummimmalla hetkellä. Maailman onnellisin mies on myös holokaustiselviytyjän uskomattoman myönteinen elämänopas.
Suomentanut Aki Räsänen, ilmestyy 27.1.

Ge FeiNäkymättömyysviitta
Yksi viime vuosien ainutlaatuisimmista kiinalaisista kaunokirjallisista teoksista kertoo ex-vaimonsa perään haikailevasta miehestä, epäonnesta, pahasta tahdosta – ja huippuluokan äänentoistosta. Suomentanut Rauno Sainio, ilmestyy 24.1.

Leslie Ann-JonesLennon
John Lennon -elämäkerrassa ääneen pääsevät niin Paul McCartney, ensimmäinen vaimo Cynthia ja heidän poikansa Julian, entinen tyttöystävä May Pang kuin Andy Peebles, viimeinen brittitoimittaja joka haastatteli Lennonia vain muutamaa päivää ennen tämän kuolemaa. Ilmestynyt.

Helmikuu

Juha Hietanen:
Huuhkajan siivet
Pitkän linjan tv-juontajan jalkapalloaiheinen esikoisromaani osoittaa, että ei ole sankareita ilman intohimoisia kannattajia.
Ilmestyy 22.1.

Benedict WellsYksinäisyyden loppu
Komeetan lailla nousevan kansainvälisen tähden koskettava romaani rakkaudesta, menettämisen tuskasta ja uusista mahdollisuuksista.
Suomentanut Raimo Salminen, ilmestyy 25.2.

Natalia GinzburgKieli jota puhuimme
Klassikon asemaan nousseessa teoksessaan Kieli jota puhuimme Natalia Ginzburg kuvaa torinolaista perhettä Mussolinin ajan Italiassa. Ginzburgia on usein verrattu Elena Ferranteen, vaikka tosiasiassa Ginzbrg oli ennen Ferrantea.
Suomentanut Elina Melander, ilmestyy 25.2.

Risto Miettinen: Petturi
Risto Miettinen onnistuu ihailtavasti yhdistämään vastustamattomasti etenevän toiminnan ja ihmistä tarkasti ja herkästi havainnoivan kerronnan esikoistrillerissään. Ilmestyy 26.2.

Matt Haig: Eevin eläinmaailma
Vauhdikas ja jännittävä lastenkirja menestysteoksen Poika nimeltä Joulu tekijältä. Kirja kertoo eläimistä ja suhteestamme luontoon, koulumaailmasta ja siitä, kuinka olla oma itsensä. Suomentanut Sarianna Silvonen, ilmestyy 19.2.

Maaliskuu

Jan Erola (toim.):
Kevät ilman kosketusta
Sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella. Kirjoittajat: Lotta Backlund, Laura Gustafsson, Petra Forsten, Tiia Forsström, Jenni Janakka, Artemis Kelosaari, Katja Kettu, Pauliina Laitinen, Markus Leikola, Sampo Marjomaa, Salla Nazarenko, Mike Pohjola, Maija Salmi, Miina Supinen, Karoliina Timonen, Sinikka Vuola, Tuija Välipakka ja Jaakko Yli-Juonikas.
Ilmestyy 3.3.

Heather Morris: Tarinoita toivosta
Heather Morris on poikkeuksellinen tarinankertoja, joka on myynyt kirjoillaan Auschwitzin tatuoija ja Cilkan tarina lähes 10 miljoonaa kappaletta. Teoksessaan Tarinoita toivosta hän jakaa salaisuuden menestyksensä takana ja kertoo myös ihmeellisen kohtaamisen Auschwitzin tatuioijan Lale Sokolovin kanssa.
Suomentanut Teija Hartikainen, ilmestyy 23.3.

Jukka Laajarinne:
Filosofi ja runoilija Pyrrhon, skeptisismin kehittäjä, vaeltaa Aleksanteri Suuren hovin mukana Kaukoitään. Pyrrhon toimii Aleksanteri Suuren sankaruuden kirjaajana, pr-henkilönä jonka tehtävä on kirjoittaa historiaa, tapahtumien todellisesta kulusta piittaamatta.
Ilmestyy 23.3.

Aula & Co:n kevään 2021 kirjakatalogi PDF-muodossa sekä Issuu-muodossa.

Nora VarjamaKustantaja, viestintä ja markkinointi

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt
Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

Puh:050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Kalevankatu 34

Aula & Co on voimakkaasti kasvava itsenäinen kirjankustantamo. Hittikirjoihimme kuuluu Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija ja sen jatko-osa Cilkan tarina, tähtitieteilijä Neil deGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja.

Menestyskirjailija Heather Morrisin uutuuskirja Nousevan auringon sisaret kertoo muusikko Norah Chambersin ihmeellisestä vankikuorosta19.4.2024 09:54:00 EEST | Tiedote

Toisen maailmansodan aikaan japanilaisten vankileirillä englantilainen kapellimestari ja säveltäjä Norah Chambers perusti naisvankien kanssa a cappella -kuoron. Se pelasti monta ihmistä kurjuudelta vaikeissa oloissa. Heather Morrisin uutuusteos Nousevan auringon sisaret kertoo sisaruudesta ja selviämisestä vankileirillä. Heather Morrisin kirjoja on myyty Suomessa yli yli 300 000 kappaletta. Menestysteos Auschwitzin tatuoija kääntyy kesäkuussa tv-sarjaksi. Pääosaa esittää Harvey Keitel, ja tunnusmusiikin laulaa Barbara Streisand.

Omakohtaisen perhetragediaromaanin kirjoittanut Kevin Chen Helsinki Litiin12.2.2024 08:45:00 EET | Tiedote

Kevin Chen on taiwanilainen kirjailija. Hänen maaliskuussa ilmestyvä romaaninsa Aavekaupunki kertoo vanhoillisen taiwanilaisperheen ainoasta pojasta, jolta odotetaan paljon, mutta jonka orastava homous saa vanhemmat pettymään. Kevin Chen esiintyy Helsinki Lit -tapahtumassa lauantaina 25.5. Keskustelemassa on mukana Helsingin kirjamessujen ohjelmajohtaja Ville Blåfield. Helsinki Litin ohjelmisto julkistettiin viime viikolla, ja kaksipäiväiset liput ovat jo loppumassa.