Uutuuskirja kertoo, millaista seksityö on Suomessa tänä päivänä!

Kyllähän mä tiedän miltä huora näyttää – Seksityön todellisuutta Suomessa (Basam Books 2022)

Lähes jokaisella on mielipide seksityöstä, mutta mihin se perustuu? Seksityötä käsitellään niin viihdekulttuurissa kuin yhteiskunnallisessa keskustelussakin jatkuvasti, silti seksityöntekijöiden omaa ääntä kuullaan vain harvoin.

Terhi Suokkaan uutuuskirjassa Kyllähän mä tiedän miltä huora näyttää – Seksityön todellisuutta Suomessa käsitellään laajasti tämän päivän suomalaisen seksityön ilmenemismuotoja ja ominaispiirteitä alalla toimivien omien kokemusten kautta.

Äänensä kuuluviin saavat seksityön parissa työskentelevät viranomaiset ja muut ammatilliset toimijat sekä asiakkaat, läheiset ja ennen kaikkea seksityöntekijät itse.

Teos mukailee syksyllä 2022 Helsingin kaupunginmuseossa avautuvaa näyttelyä, jonka punaisena lankana on ennakkokäsitysten haastaminen.

Terhi Suokas on seksuaalikasvattaja, kulttuurituottaja ja ihmisoikeusaktivisti.

Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen julkistamistilaisuus to 1.12. klo 925.11.2022 09:20:00 EET | Kutsu

Tervetuloa Milla Ratian Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen -tietokirjan julkistamistilaisuuteen! Voiko toteuttamasi tekoälyratkaisu olla paitsi tehokas niin myös eettisesti kestävä? Webinaarin aiheena on paneelikeskustelu tekoälyn vastuullisuudesta, joka on yksi analytiikkajohtamisen keskeisistäteemoista. Keskustelun moderaattorin atoimii tietokirjailija Milla Ratia. Panelisteina toimivat Anna Metsäranta Solitalta, Reko Lehti Taivalilta ja Ville Vakkuri Vaasan yliopistolta. Webinaarin aikana tutustaan kirjan sisältöön ja pohditaan muun muassa sitä, mitä on tekoälyn vastuullisuus ja miksi tekoäly on olennainen osa analytiikan johtamista. Ilmoittaudu julkistamistilaisuuteen alla olevasta linkistä. Milloin? Torstaina 1.12.2022 kello 9:00-10:00 Missä? Verkossa (ilmoittautumislinkki alla) Kenelle? Analytiikan johtamisesta ja tekoälyn vastuullisuudesta kiinnostuneille

Basam Booksin kevään 2023 katalogi on nyt julkaistu!22.11.2022 09:40:00 EET | Tiedote

Basam Booksin kevään 2023 katalogi on julkaistu. Kevään kirjojen joukossa on monipuolisesti tieto- ja kaunokirjallisuutta, klassikoita sekä runoutta. Alla nostoja katalogista – koko katalogi on katsottavissa Issuu-palvelussa! (linkki alla) Tietokirjallisuus Anna ajatus hengityksellesi – Malla Rautaparran Koko keho hengittää kertoo havainnollisin kuvin miten terveyttä edistävää ja ylläpitävää tietoista hengittämistä voi harjoitella. Jyrki Suomala ratkoo yritysten ongelmia neurotieteen avulla ja uusimpaan aivotutkimukseen ja sen sovelluksiin pohjautuvassa Ostavat aivot -kirjan sivuilla kohtaamme ostavan ihmisen, jonka aivot tekevät päätöksiä nykyisessä markkinaympäristössä. Markku Ojasen Positiivisen psykologian käsikirja esittelee laajasti positiivisen psykologian tutkimusta ja sovelluksia. Topi Linjaman Johdatus Johannes-passioon kertoo, mistä Bachin pääsiäisteoksessa on kysymys. Se on sisarteos Linjaman vuonna 2020 ilmestyneelle Matkaopas Matteus-passioon -teokselle. Emil A. Fellmanni